Vizier bij regen

Vuile handschoenen krijg je krasjes van op je vizier.... meer krasjes als van een beetje handzeep...

Ik heb zo'n speciaal zeempje aan de handschoen zitten... En met zeep ben ik niet bang voor krasjes, maar eerder dat de zeep het vizier eventueel zou kunnen aantasten. Er staat ook vast niet voor niets in het boekje dat het vizier met enkel en alleen schoon water en een zachte doek mag worden afgenomen.
 
jup rainx niet op kunststof gebruiken, turtlewax heb ik trouwes ook eens gemaild en die raden af het op kunststof te gebruiken
maja, hoe lang gaat een vizier mee en in hoeverre verbrost het je vizier dusdanig dat het voor t einde van zn levensduur breekt... afwegingen he.


-O- dat wist ik niet

Ik gebruik het ook altijd de kuipen van mn motor :X
 
Ik gebruik inderdaad ook gewoon een snelle handschoenveeg bij motregen. Bij straffere regens regelmatig je hoofd even links en rechts draaien doet al wonderen :Y
 
aan alle tobbers die nog van alles aan het proberen zijn:

Pinlock kopen , heb ik ook gedaan en ik heb spijt !!!!!!
Spijt dat ik dat ding niet eerder heb aangeschaft.

druppels op de buitenkant heb ik geen last van.
wegvegen met het zeemgedeelte op je handschoen ;meeste handschoenen hebben dat. Of wat was op doen. maar ik ben niet zo van middeltjes uit flesjes en potjes,die blijven nooit lang zitten,en als je ze nodig heb is het net niet meer werkzaam.
 
Ik gebruik een soort teflon spray.......... werkt goed maar ik denk er meestal pas aan als het al regent en dan is het te laat. In de praktijk heb ik er dus pas wat aan als het op de volgende dag ook regent......
 
aan alle tobbers die nog van alles aan het proberen zijn:

Pinlock kopen , heb ik ook gedaan en ik heb spijt !!!!!!
Spijt dat ik dat ding niet eerder heb aangeschaft.

druppels op de buitenkant heb ik geen last van.
wegvegen met het zeemgedeelte op je handschoen ;meeste handschoenen hebben dat. Of wat was op doen. maar ik ben niet zo van middeltjes uit flesjes en potjes,die blijven nooit lang zitten,en als je ze nodig heb is het net niet meer werkzaam.

ehhh het gaat hier niet om mist op je scherm, want dáár heb je inderdaad de pinlocks enzo voor (ik zet gewoon m'n vizier op een kier maar goed) maar wel om druppels om je vizier. Pinlock doet daar niks aan af.
 
Allemaal stoppen met klungelen. Wat je beslist moet doen is aan de BUITENzijde van je vizier een laagje glansspoelmiddel smeren. Gewoon van dat spul wat je ook in de vaatwasser gebruikt.
Met keukendoekje opbrengen. Absoluut streepvrij! en de druppels zie je geen eens op je vizier, ze rollen er zo van af.

Ik vind het perfecto werken.

Aan de BINNENzijde van je helm een pinlock en je bent helemaal overal vanaf.

Zo wordt in de regen rijden een stuk makkelijker :]
 
Laatst bewerkt:
Allemaal stoppen met klungelen. Wat je beslist moet doen is aan de BUITENzijde van je vizier een laagje glansspoelmiddel smeren. Gewoon van dat spul wat je ook in de vaatwasser gebruikt.
Met keukendoekje opbrengen. Absoluut streepvrij! en de druppels zie je geen eens op je vizier, ze rollen er zo van af.

Ik vind het perfecto werken.

Aan de BINNENzijde van je helm een pinlock en je bent helemaal overal vanaf.

Zo wordt in de regen rijden een stuk makkelijker :]

Roep ik al meer dan een jaar.
 
Dat wax werkt best op het vizier. Ik kom net weer terug van mijn werk en had gelukkig weer een buitje. Komt goed uit om het te testen.

Toch is het niet zaligmakend. Ik heb evengoed nog mij handschoenen nodig om het eraf te vegen.

Ik hoop dat het morgen weer regent. Kan ik iets anders proberen :).
 
Pffff.... wax hier... zeep daar...

Ik draai gewoon mijn gezicht 2 sec. naar links en rechts en mijn vizier is weer schoon voor 5 minuten :)
 
heb 2 paar "winter"handschoenen
1 paar met zeem op de duimen
1 paar met een ruite visier-wissertje op de linker wijsvinger
ik vind persoonlijk de zeem het beste werken

Ook ik kan iedereen pin-lock aanraden tegen condens

weet iemand of en waar je "vervangings"borsteltjes/rubbers kan bestellen
voor afdichting tussen helm en visier?
 
Pinlock aan de binnenkant werkt tot nu toe perfect slaat echt niet aan en aan de buitenkant rain-X wat volgens mijn geen kwaad kan op kunstof. Gebruikte het ook al op mijn auto.
 
ik heb ooit bij een motorzaak een soort van ruitenwissertje gekregen die je over je wijsvinger kan schuiven. werkt best redelijk :Y



nadeel is dat ie soms in de weg zit :+
 
Rain-x helpt niet echt, is mijn ervaring. Op de autoruiten is het perfect, op het vizier van de motor werkt het niet goed. Helaas.... Volgende keer maar eens glansspoelmiddel proberen.
Turtlewax op de kuip van je motor is natuurlijk geen probleem, deze zijn immers voorzien van lak ;).

Pinlock is echt goed, maar da's voor de binnenkant.
 
Druppels waaien altijd wel van mijn vizier af, zonder ook maar iets te gebruiken. En van de druppels die blijven zitten heb ik eigenlijk vrij weinig last :?
 
vandaag ook een buitje gehad. Me motortje zit voor het eerst in zijn leven onder de modder, zand en ander gespuis ;(
het regende niet goed door of ik reed niet goed door dus het truukje van ff je hoofd naar links en rechts draaien werkte vandaag niet |( Moest uit nood zaak maar met me handschoen vegen.

Anyway Pinlock of van die plak folie aan de binnen zijde van je vizier voor het beslaan werkt perfect..... tot dat je bril gaat beslaan. Zie je nog geen reet. Laatst uit nood zaak maar mijn bril afgezet en verder gereden. Zag net ff wat meer zonder bril :X :? _O-

afwasmiddel is uit mijn ervaring shit.. Zolang het droog blijft geen probleem maar een beetje vocht icm beslaan en het wordt een grote prut zooi op me bril... Of werkt het alleen met dreft -O-
 
Laatst bewerkt:
dreft is toch ook prut, dta gesmeer met afwasmiddel., gaat het ook schuimen als het hard regent?
anders plak je ook folie op je bril :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan