Vliegles genomen, landing kan nog beter..

martindj

MF veteraan
4 dec 2006
1.160
0
Alphen aan den Rijn
Vorige week zaterdag (26/5) was ik even lekker aan het touren op het dijkje tussen Monnickedam en Marken. Het tempo ging steeds ff wat omhoog (nog steeds niet echt hard ofzo) en ik vermaakte me prima.

Rond een uur of 4 besloot ik nog 1 keer op en neer te gaan en daarna maar weer eens richting huis te gaan. Dit liep echter iets anders dan de bedoeling was...

Op een gegeven moment kom ik op een rustig temo verkeerd uit na een bochtje. Normaal niet zo'n probleem natuurlijk, gewoon gas erop houden en de motor iets platter leggen om zo gewoon verder te rijden.

Om een of andere reden werd mijn blik echter gegrepen door een paaltje (met bustijden) aan de buitenkant van de bocht. Toen ik mij echter realiseerde dat dit niet goed was, was het al te laat. Ik was nog een meter van de stoeprand verwijderd en reed recht op het paaltje af. Door de stoeprand werd ik gelanceerd en na een stukje vliegen en het horen van een harde klap kwam ik even later weer bij bewustzijn op mn rug in het gras. De ambulance was inmiddels door een vrouw gebeld (waarvoor nogmaals bedankt!!) en ik dacht wel even op te staan om te kijken hoe het met mijn motor ging. Dat was even teveel van het goede en ik kwam weer in een heerlijke slaap.

Daarna tijdens het openknippen van mn pak en de rit in de ambulance nog even bij bewustzijn geweest. Vanaf het ziekenhuis alles weer bewust meegemaakt.

De maandag erna geopereerd aan mijn gebroken been (pen erin) en aan mijn arm (op 3 plaatsen gebroken, vastgezet met plaatjes).

Inmiddels ben ik weer thuis en maak ik het naar omstandigheden redelijk. Het had zat slechter af kunnen lopen. Nu maar hopen op een spoedig herstel (zo'n 3 maanden) en dan zsm eens kijken of er van mn motor nog iets te maken is. In ieder geval zal er weer gereden gaan worden. :]

Al met al een combinatie van pech en weinig ervaring denk ik. Maarja, alles komt wel weer goed 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb je je gevoel voor humor niet onder aan de dijk laten liggen :+


Ik ben echter blij te horen dat alles weer goed gaat komen.
Beterschap.
 
Bekend dijkje, 's avonds nog even geweest met een paar Zaankanters en een Castricumse. Gelukkig toen geen glijpartijen. Later ging een van de Zaankanters onderuit in Purmerend. (alleen motorschade)

Gelukkig bleef er niks aan de paal hangen en ben je er relatief goed vanaf gekomen.

En je bike ?


Beterschap
 
brr heel veel sterkte...en helaas waar je naartoe kijkt ga je ook heen.
:Y
full
 
Damn... minder nieuws.
Beterschap
En succes met het opknappen van jezelf en je motor.
 
Je kan ook altijd beter ff een vlieginstructeur mee nemen, meteen solo vliegen is niet zo verstandig....maar ik begrijp het wel, wie wil er nu geen piloot worden :+ :+

Wel een naar verhaal, maar van de zonnige kant bekeken, je bent gelukkig niet tegen het bustijden paaltje aangekomen. Snel weer herstellen en motorrijden :]
Beterschap!
 
Je kan ook altijd beter ff een vlieginstructeur mee nemen, meteen solo vliegen is niet zo verstandig....maar ik begrijp het wel, wie wil er nu geen piloot worden :+ :+

Wel een naar verhaal, maar van de zonnige kant bekeken, je bent gelukkig niet tegen het bustijden paaltje aangekomen. Snel weer herstellen en motorrijden :]
Beterschap!

Ben er met de linkerkant van mn lichaam op geklapt... Linker arm en been zijn dus stuk... Paaltje heeft helaas gewonnen, maar ik krijg hem nog wel! :P
 
Beterschap man, en gauw weer op de motor!
En dan een batterijflex mee voor dat paaltje, hee!
Groeten,
Eduard
 
Sterkte ermee.

Nu zal ik moeten proberen níet naar die paal te kijken als ik daar rijd. Had ik je die tip van die dijk nou gegeven? :X
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je de bustijden willen weten als je een motor heb? :X :+


Nee even serieus.... behoorlijk kudt dit. Maar je kan het gelukkig nog navertellen.
En wees blij dat je zelf niet tégen dat paaltje bent geklapt/gevlogen. Had het misschien nog wel erger geweest.

Veel sterkte in ieder geval. Je hebt tijdens het herstellen volgens mij wel tijd genoeg om vast te kijken voor een nieuw pak (en eventueel andere motor).
 
Terug
Bovenaan Onderaan