vocht/vet uit helm??

Dr1v3r 7

2 wheels 4 ever!
1 feb 2016
2.906
4.404
ergens in NL
Beste mede forummers,

Via deze weg een vraagje over de helm.
Ik rij inmiddels een jaar of twee/drie rond met een LS2 Strobe voor de bescherming van mn hersenpan.
Maar een week terug viel me op dat de plek waar de helm op de plank zit, wat vettig geworden was.
Opvallend was dat die vettige vlek de ronding van de onderkant van de helm had (alleen niet zichtbaar, zoals op de onderstaande foto).
had de helm toen eens goed schoongemaakt n.a.v. tips in dit draadje

Vandaag merkte ik opnieuw vettigheid, en besloot op het werk bij wijze van proef eens een stuk papier eronder te leggen.
en na een uur of drie zag dat er zo uit:
full

Dat donkere is de vettigheid.

het lijkt zoiezo niet uit de stukjes leer te komen onder de helm, maar uit die ventilatiestof
full

Wie o wie herkent dit, en wil me tips geven wat er tegen te doen is??

Gr.
Dr1v3r 7
 
Van een heel groot aantal helmen is de binnenvoering gewoon te wassen dacht ik? Gewoon even met de hand en een sopje wassen
 
Van een heel groot aantal helmen is de binnenvoering gewoon te wassen dacht ik? Gewoon even met de hand en een sopje wassen
ik had de binnenvoering al eerder onder handen genomen, maar het gedeelte aan de onderkant kan niet los.
terwijl dat wel de boosdoener lijkt...
 
dank voor het filmpje :t wist eerlijk gezegd niet dat het op deze manier werkte (ben gewend aan de oudere helmen die geen uitneembare binnenvoering hadden).
maar de strobe in het filmpje heeft een ring waar je de voering mee eruit trekt..
de mijne niet, en zodoende kwam ik er later achter dat het oudere model geen ringen, maar aan weerszijden een pin heeft, die in een smalle uitsparing in de helm valt, verder was alles hetzelfde als in het filmpje.

beetje vreemde manier, die pinnen (ze er terug in krijgen is een ***klus), maar het probleem met de voering is nu opgelost :)
dank voor het meedenken, heb weer wat geleerd vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan