Vogelpoepvlek verwijderen

Justin June

Rookie
21 okt 2013
18
0
Capelle aan den IJssel
Hallo allemaal,

Ik zit met een vrij vervelend probleem '(

Toen ik vanmiddag na mijn ochtenddienst weer de motor pakte, zat er dikke vogelpoep op het zwarte lak van mijn achterstaart.. Dus ik gelijk terug naar huis gereden, want het zat er zeker paar uur al op. Bij thuiskomst gelijk poep eraf gesproeid met de tuinslang, vervolgens speciale vlekken verwijderraar voor motor erop gespoten en minstens 15 min in laten trekken. Geboend opnieuw afgespoeld, in gesprayd met motorwax weer 10 min in laten trekken en handmatig met een fijn doekje gepolijst. Resultaat, een niet voelbaar maar nog wel goed zichtbaar dof vogelpoepvlek.. :(

Hoe is jullie ervaring hierin, kan ik nu nog iets aan dit probleem doen/proberen en kan het zo zijn dat vogelpoep in paar uur tijd al zo snel ingevreten zit in het lak ondanks mijn poging tot, want daar lijkt het nu heel erg helaas op.. |(

Alvast mijn dank!

Mvg,
Justin
 
Laatst bewerkt:
Er zit in vogelpoep allerlei schurende deeltjes, dus zodra je gaat wrijven wordt het een doffe plek.
Een collega van mij heeft dat eens met een auto gedaan, hele motorkap vol met krasplekken.
 
Probeer volgende keer eens een natte doek erop te leggen. Na een tijdje weken afspuiten met wat water. Zou het krassen moeten voorkomen. Echt ingevreten kan het namelijk nog niet zijn in een paar uur als je lak gewoon goed is.
 
Hogedruk opzetten. Als vogelpoep te lang er op zit dan kan het wel eens inbranden met als resultaat doffe vlekken. Je kan hier niks aan doen. Dit gaat op den duur van zelf weg.
 
Zelf nog eens overheen bouten. In je eigen ontlasting zitten stoffen die ammoniak neutraliseren (ook in die van anderen) :Y
 
4351T.jpg
 
Goede polijst beurt geven.

Eerst goed wassen, dan cleanen, dan polijsten in verschillende stappen.

Als het echt al ingevreten is (lak zit vol gaatjes) is het einde verhaal. Kan je eventueel nog wel opvullen met verschillende middeltjes.

Moet heel gek zijn wil een detailer er dat niet beter krijgen of op zij minst glansend

Succes
 
werkt goed, met een doekje even laten weken..
Haal je het er zo af.

Wat ook werkt, zeker in het geval van een meeuw of reiger ( die poep van hun is echt gif voor je lak )

Er meteen overheen pissen, de ureum neutraliseert de ammoniak meteen, en je spoelt
het er zo van af.
( en geen blijvende vlekken )

Wel snel handelen, niet eerst naar huis rijden, door de rijwind droogt zo'n flats veel te snel en ben je ... of eerder gezegd, is je lak , het haasje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan