Volgende week een cr250 sm in huis!

siep wokkel

MF veteraan
2 jan 2005
2.020
0
hallum
hallo, het is bijna zover!

heb van de week een cr250sm ''gekocht'' De eigenaar was zijn deel III kwijt. Het overschrijvingsbewijs, dus hij zou even naar de rdw, en volgende week zou het er wel zijn zei hij.


Tis gewoon een sm uit 91

Nieuwe zuiger, nieuwe tandwielen en ketting, licht erop gebouw op accu, en druppellader aansluiting, dus geen spoel, eccel velgen, zwevende cbr schijf met klauw voor.

hijs van mn oude collega geweest, dus k weet hoe t beestje is.


spa0104rm9.jpg



Jammer dat ik hem nu nog niet op kan halen, Had graag even willen knallen!

Tis btw mn eerste motor, Ga hem in de winter uitelkaar halen, t frame coaten en andere kappen etc.


Zijn er verder nog sm'ers in fryslan
:]
 
Oei daar ga je vast een hoop plezier aan beleven
mooi ding (goed merk ook O-) )
 
vork is ingekort en aangepast voor sm btw, en n nieuwe husqvarna dempert!

Ook krijg ik de crosswielen en crossvorkpoten erbij.
 
Hij is iets lager voor... waarom weet ik ook niet? voor sm gebruik ofzo?

Ikzelf vind het mooier, anders is het zo'n chopper, en ik ben 1,77 dus :P


Weet iemand ook nog sites waar je spul voor zon ding kan kopen? nieuwe kappen etc?
 
Sumo bikes zijn idd wel vaker met een iets kortere voorvork! Doorgaans heb je de veerweg niet nodig, rijd je je uitlaat niet plat en kan je een lager zwaartepunt natuurlijk altijd gebruiken. Gaat ie net weer wat moeilijker op 1 wiel enzo :)
 
Veerweg van een af-fabriek KTM 640 SM is maar iets van 250 mm, ipv de 300 mm van een enduro. Dacht de DRZ ook zoiets, alleen dan een iets kleinere veerweg in beide gevallen.
 
Veerweg van een af-fabriek KTM 640 SM is maar iets van 250 mm, ipv de 300 mm van een enduro. Dacht de DRZ ook zoiets, alleen dan een iets kleinere veerweg in beide gevallen.

jah de veerweg iets korter das wel normaal voor SM gebruik, maar waarom die poten inkorten :? . Zwaartepunt ofzo...
 
Met zo'n ding rij je met een normale vork al alles aan de grond.
Wat heb je aan beter stuureigenschappen als de grondspeling niet toelaat dat je platter gaat?
 
als je hem stugger afveert, dan raak je minder snel de grond. Dus dat compenseert weer.


op die fmx shop kan ik alleen nieuw spul vinden, geen type 95 kappen..
 
Alleen de radiateurkapjes niet, de rest staat er gewoon bij qua bouwjaar. En die radiateurkapjes zullen ook nog wel te bestellen zijn (universeel).
 
Vork inkorten is niet slim volgens mij :N Je hebt bij sm al 17" voorwiel waardoor hij lager op de voorzijde staat. Inkorten van de vork zorg dan voor nog meer onstabiel rijgedrag.
 
Als ik mijn spul (voor cr500) naar reiger zou brengen dan zouden ze de vork ook inkorten hier wat ik gestuurd kreeg:

Het betreft de vokgende werkzaamheden :
Voorvork voor Super Motard inkorten
- nieuwe keerring set
- nieuwe geleidebussen set
- chroompoten polijsten
- special supermotard verenset

Achter :
Gehele revisie en lengte aanpassen voor supermotard
- hardere veer tbv supermotard

Schijnt du zo te horen als je hardcore sm rijder bent :] , niet dat ik dat ben _O- maar tog.

Lijkt me wel een iets nieuwere cr250 meer een 96'er lijkt me
 
Het is in elk geval een modeljaar vanaf 1992, met het nieuwere type blok!

N.B. Wokkel:

Modeljaar 1991 heeft andere tank, radiateurkappen,zijnummerschilden, luchtfilterbak en achterspatbord dan de 1991.

Omdat een 1992 - 1996 ook nog eens een ander subframe heeft, is dit niet uitwisselbaar met een 1991.

Geldt ook voor b.v. uitlaat, demper e.d.!!

Onder de versnellingspook staat een bloknr. hieraan kun je het juiste bouwjaar wel herleiden.
 
klopt, had ik ook al naar gekeken.

Datum eerste afgifte Nederland 10-08-1995
Datum eerste toelating 30-06-1991

vaag? :P

k hebe r echt zin in! jammer dat het zo koud is... maar eerst maar even lekker knutselen.
 
klopt, had ik ook al naar gekeken.

Datum eerste afgifte Nederland 10-08-1995
Datum eerste toelating 30-06-1991

vaag? :P

Niet echt vaag.. Het is gewoon een kenteken wat niet bij deze motor hoort, waarschijnlijk een '91 met kenteken aan stront gereden en het kenteken verkocht aan iemand die het op deze heeft gezet. controleer het framenummer ook maar eens met hetgeen op de papieren staat.
Komt vaker voor.. Ik heb ook een RM uit '87...
 
Ik denk dat het een 95 motor is met idd een kenteken van een 91'er. het is iig geen 91'er motor.


Ik zit er aan te twijfelen om hem helemaal zwart te maken, zwart frame, zwarte kappen etc. maar dat word wel wat saai.

Deze kleurstelling is ook mooi, maar goed, maar even kijken of ik nog nieuwe kappen kan krijgen.
 
Als je de eerste drie cijferds van het bloknr. geeft, vertel ik je zo het bouwjaar van de motor ( en dus niet van het kenteken).
Dit nummer staat op het plaatje net achter de versnellingspook.

Ach, eigenlijk heel simpel..

530... = 1991
540... = 1992
550... = 1993
560... = 1994
570... = 1995
580... = 1996
 
Terug
Bovenaan Onderaan