voor en tegens Aprilia RS 250

het is denk ik wel duidelijk als ik zeg dat ik mijn gsxr600 van 2001 weggedaan heb en een rs250 weergekocht heb

op een 2-takt moet je leren rijden, en als je hem eenmaal kent is het geweldig
 
Het grote voordeel van een RS 250 is dat het een tweetakt is. Heel erg gaaf om op te rijden. Als er snelle 500 cc's zouden bestaan, dan zou ik die willen hebben.
 
even over dat onderhouds-verhaal,

Als je 12000km met een paar zuigers doet,en je(ik)rijdt zo'n 4000km per jaar,hoef je dus maar eens in de 3 jaar om zuigers.Laat dit nu zo'n €350 kosten.
dat is toch helemaal niet veel!?Ga elk jaar maar olie verversen,en kleppen laten stellen met een viertakt,ben je minstens net zo duur uit...
Trouwens,ik rijd maar zo'n 2500km per jaar,dus die paar zuigers in de 5jaar...
in een rs gaat maar ca.750ml olie,en daar doe je zo'n 12000km mee.
maar 2bougietjes erin,en een luchtfiltertje kost ook niets.

Hoezo duur?
:]
 
Laatst bewerkt:
En rs 250 is net een brommertje, als ik al die verhaalen hier lees is het net de snelste motor ooit gemaakt |( met mijn zx636r maak ik gehakt van die stinkende
2t brommer en niet aleen op de rechte lijn 8-)
 
Niet snel zou je zeggen...alleen jammer dat ik voorbij GEKNALD werd op Assen door zo'n gekke RS250 :) :)

Bochtensnelheid is fenomenaal!

Maat van me heeft er vorige weekeen gekocht, helemaal fantastisch!

Kheb zelf onder levende lijven op het circuit kunnen ondervinden wat de bochtensnelheid van een RS250 inhoud :} . Gelukkig was mijn motor, ZXR-400, erg gewaagd aan de zijne. Zelfde vermogen (RS zelfs iets meer), alleen is de RS veel lichter. Gelukkig heb ik HEM ( *D ) ingehaald, binnenkantje bocht :Z , en hij niet mij!! Na de sessie was ik helemaal door het dolle heen!!! Bochtensnelheid van een 400 licht redelijk in de buurt van die RS250...
Als ik tegen een echt goeie coureur moet opnemen, heb ik alleen geen schijn van kans...
 
Laatst bewerkt:
En rs 250 is net een brommertje, als ik al die verhaalen hier lees is het net de snelste motor ooit gemaakt |( met mijn zx636r maak ik gehakt van die stinkende
2t brommer en niet aleen op de rechte lijn 8-)

Haha, you wish...duidelijk dus nog nooit op een 2-takt (of 400cc) gereden. In de bochten maken ze je helemaal AF!! (zelfs met the oh-so-beautiful 636 : })
Maarja, zoals tuurlijk zovaak geldt, je kan nog zo'n goede motor hebben, als de coureur 3x nix is dan helpt een RS250 of ZX636 ook nix (behalve op het rechte stuk dan :X )
 
Aangezien ik dit topic op drie weken na een jaar geleden heb gestart :+ zal ik ook maar weer eens reageren.

Ondertussen heb ik dus een CBR 600 aangeschaft omdat ik wat rustiger (niet heel te tijd hoogtoerig) wilde rijden en na mijn 25 kw periode dan na een tijdje niet een zwaardere motor hoefde te kopen. Viertakt lijkt me toch fijner dan tweetakt!
 
hey ninjadriver wij spreken een keer af op het circuit, ik ken meer van die poser zoals jij die denken dat ze met het kopen van een snelle motor er ook direct rijkwaliteit bijkopen

tegen zulk gelul kan ik heeeeeeeel slecht en we zullen zien wie er sneller is

ik heb met mijn tijd van 1.35,4 op assen heeeeeeeel veeel van die posers zoals jij achter me gelaten
 
En rs 250 is net een brommertje, als ik al die verhaalen hier lees is het net de snelste motor ooit gemaakt |( met mijn zx636r maak ik gehakt van die stinkende
2t brommer en niet aleen op de rechte lijn 8-)

MAFKEEEEEEEEEEES!!! Met je opper ZX636.... jaja |(

En volgens mij ben ik niet de enige als ik dit hier zo boven lees!!
(Zo moest het ff kwijt)
 
Op zondag 25 januari 2004 21:45 schreef Gilardoetnie het volgende:
:X 1.35.4 is een snelle tijd op een standaard (toch) rs250, :} , ben benieuwd of kawaman dat kan, op zo'n brommert...

Ey wat zie ik nou!?! RS verkopen?!?! ;(
 
Laatst bewerkt:
Harstikke gek: Noop, uitlaten heb ik al verpatst... enne hoezo, ik heb dat nog niet gereden.... :X

Enne Nack, niet die van mij hoor, dat is die van Geert.

Ik blijf me gewoon prima vermaken op een RS250!!!
 
Laatst bewerkt:
Harstikke gek: Noop, uitlaten heb ik al verpatst... enne hoezo, ik heb dat nog niet gereden.... :X

Enne Nack, niet die van mij hoor, dat is die van Geert.

Ik blijf me gewoon prima vermaken op een RS250!!!

Oef gelukkig ;)
Geert houdt het op de R1 zo te zien!!
 
Ben nieuw hier, maar heb zelf een RS250, dus ik dacht.........
Heb zelf in het begin altijd 2-takten gehad (laatste was een RG500)
en daarna een ZXR750, GSXR1100 en een GSXR600(2001).
Ik vond het allemaal wel leuk, maar weinig spectaculair.
Ik wilde wat anders, dus een RS250 gekocht.
Inderdaad, vermogen is er nauwelijks, maar Fun, des te meer.
Ik heb lekker veel lol en das voor mij het belangrijkst.
Ga er lekker mee circuitrijden en af en toe op de
openbare weg knetteren.
 
2takt sucks, veel onderhoud, loopt niet hard, weinig vermogen. Bin there, done that. Blablablablablablabla.

Voordat al jullie 4takt rijders weer gaan lopen zeuren dat tweetakt zuigt, probeer het eens en jullie mond zal gesnoerd worden. Houd eens op met tweetakt neer te zetten als een of ander langzaam oliezuipend vervoermiddel.

Zo, dat wou ik ff kwijt. Word onderhand zo gek van al dat gezeik op tweetakt en hun bereiders.

For all the twostroke fanatics, keep the dream alive.
 
Terug
Bovenaan Onderaan