Vooraan bij stoplicht

niet ertussen staan, maar vooraan..
naast een tesla of bmw of ander racemonster...

flink je toeren op laten lopen en doen alsof je een wedstrijd wilt doen..

en als t licht op groen valt,
heeel relaxt wegrijden.. en de ander z'n banden zien/ horen verkloten...

😇
En toen werd je wakker 🤔
 
Ertussen, een meter of anderhalf voor de streep, naast de bestuurder beetje dicht tegen zijn deur aan, relaxed er bij gaan zitten. Op enig moment je stuur pakken, in z'n 1 trappen en optrekken alsof je wegrijdt en na 1,5 meter weer stoppen, Wedden dattie door rood jankt...

Niet doen hoor, voor t zelfde geld jankt-ie 'm onder eeen LZV
 
Ertussen, een meter of anderhalf voor de streep, naast de bestuurder beetje dicht tegen zijn deur aan, relaxed er bij gaan zitten. Op enig moment je stuur pakken, in z'n 1 trappen en optrekken alsof je wegrijdt en na 1,5 meter weer stoppen, Wedden dattie door rood jankt...

Niet doen hoor, voor t zelfde geld jankt-ie 'm onder eeen LZV
Lang voordat ik motor reed. Ik stond met mijn errste autootje voor een rood licht, om links af te slaan. Achter mij nog een auto. Plots rijdt ie achteruit, en wil zich naast mij zetten omdat hij van gedacht veranderde en rechtdoor wilde. Dat had ik echter niet door, en met dat die naast mij kwam dacht ik in een flits in mijzelf, "oei, 't is al groen en ik heb het niet gezien", en ik vertrek en wil links afslaan.
Links van mij "IIIIIIII ... TUUUTUUUT!!!"
Die auto kon gelukkig nog op tijd stoppen, toen had ik het door ... f*ck, veel geluk gehad, en een goed leermomentje :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt van zoveel factoren af: zijkoffers, hoe lang staat ie al op rood, lengte van de rij, heb ik een vervelend snotjochie met petje in een GTI'tje achter me...
 
Ik stond laatst nog met menne momo voor het stoplicht.
Toen het groen werd gaf ik me toch een patat gas waar je akelig van wordt. 🤗
Na een wheely van 500 meter kwam het voorwiel weer op de grond.😁
Uiteraard kon geen van de achtergebleven auto's mij volgen .
Want ik ben goed👌
 
Jaren geleden stond ik in Haarlem ergens in de vrachtwagen voor een rood licht te wachten. In de voorste auto
(2 auto's voor mij ) zat een jong stel waarvan de jongen het wicht enige goede aandacht gaf. Ter goedkeuring
trapte ik een keer op de luchthoorn , zonder kijken stuift de jongeling de kruising over door rood.8)78)7😲😲
IK denk dat ik wel net zo hard schrok dan dat stel. alles gelukkig goed gegaan
 
Voorraan rijden en snel wegtrekken kan zeer bevredigend zijn. Zeker als je op een racer rijdt. Denk je in: 250 cc racer, 139 Kg droog, in enkele seconden naar max snelheid zonder dat je voorwiel een wheelie maakt.....dat is klasse en leuk. is mij trouwens maar 1 keer gelukt van de tig keren. juiste timing is iet makkelijk. vergt oefening, oefening, etc..... op het openbare weg oefenen is egenlijk foei foei van mij ^^
Op een motor als mijn Triumph Speed Triple ben je veel sneller weg en is het bovendien veel makkelijker. Gewoon koppeling laten opkomen en dan matig gas.
 
Op een motor als mijn Triumph Speed Triple ben je veel sneller weg en is het bovendien veel makkelijker. Gewoon koppeling laten opkomen en dan matig gas.

Anders gebeurt er weinig,he? 🤔 🤗

Maar maakt geen fuck uit wat je rijdt.
Mijn scootah van 340 kilogram met mij er op en 48 pk ,doet het ook goed,hoooorrrrr👌
 
Anders gebeurt er weinig,he? 🤔 🤗

Maar maakt geen fuck uit wat je rijdt.
Mijn scootah van 340 kilogram met mij er op en 48 pk ,doet het ook goed,hoooorrrrr👌
Ik bedoelde de volgorde. Met mijn 600cc viercylinder moet ik die behoorlijk lang laten slippen en meestal resulteerde dat in een onbedoelde hoge wheely of afsterven en weer overnieuw laten slippen.
 
Ik bedoelde de volgorde. Met mijn 600cc viercylinder moet ik die behoorlijk lang laten slippen en meestal resulteerde dat in een onbedoelde hoge wheely of afsterven en weer overnieuw laten slippen.
Wat ben jij aan het doen vooraan een stoplicht?
Aan het dragracen of zo ,of waan je je aan een GP start🤔
Of weeg je 200 kg,om het ding in beweging te krijgen?
Zo spannend is het toch niet om een doorsnee auto voor te blijven?
 
Wat ben jij aan het doen vooraan een stoplicht?
Aan het dragracen of zo ,of waan je je aan een GP start🤔
Of weeg je 200 kg,om het ding in beweging te krijgen?
Zo spannend is het toch niet om een doorsnee auto voor te blijven?
De meesten zijn zo zenuwachtig dat ze vervolgens zitten te klooien met gas/koppeling met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ik minimaal 4 sec op de honderd zit... :?
 
De meesten zijn zo zenuwachtig dat ze vervolgens zitten te klooien met gas/koppeling met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ik minimaal 4 sec op de honderd zit... :?
Waarom?
Iis nergens voor nodig,net als dit topic,eigenlijk 🤔 😇
 
Met de Crosstourer is het zelfs irritant om achter een auto te staan bij het stoplicht, tenzij er snel wordt opgetrokken anders zie je heel snel de bumper dichtbij komen. Zelfs met een beetje gas.

Vorige week stond ik echter "stil" toen een auto er me vanaf 120 km/h er compleet uit accelereerde.
Maar goed dat was een hele nieuwe 911 Turbo S. Tja......
 
De meesten zijn zo zenuwachtig dat ze vervolgens zitten te klooien met gas/koppeling met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ik minimaal 4 sec op de honderd zit... :?

Waarom zou je minimaal 4s op de honderd zitten? Moet je daarna vol in de ankers voor het volgende stoplicht?
 
Mijn sprint prestaties zijn niet wereldschokkend te noemen.
Dat vraagt ie niet.

Algemeen gesproken : heel dit topic verzand in "kijk mij nu een grote pik ,hebben"
Maar dat had ik al geopperd,ik haak verder af.
Ikzelf sta dusdanig veel vooraan het stoplicht dat ik er niet meer eens bij nadenk en onderhand wel weet dat je gewoon rustig doch gestaag weg kunt rijden,je hoeft alleen alert te zijn en een goed reactievermogen te hebben,meer niet.
Maar dat is ,mijns inziens, inherent aan motorrijden.
 
Dat vraagt ie niet.

Algemeen gesproken : heel dit topic verzand in "kijk mij nu een grote pik ,hebben"
Maar dat had ik al geopperd,ik haak verder af.
Ikzelf sta dusdanig veel vooraan het stoplicht dat ik er niet meer eens bij nadenk en onderhand wel weet dat je gewoon rustig doch gestaag weg kunt rijden,je hoeft alleen alert te zijn en een goed reactievermogen te hebben,meer niet.
Maar dat is ,mijns inziens, inherent aan motorrijden.
ik trek iedereen eruit , bam!
 
Terug
Bovenaan Onderaan