Voorband zijspan

Waar wil je hem in hangen. Op zich zijn dit prima banden maar wel vierkant in profiel. Voor kun je net zo goed een ronde motorband monteren bij de meeste spannen stuurt dat een stuk lichter en heb je minder last van spoorvorming. Het is wel een smalletje 3,5 breed.
 
Zijn ook speciaal voor zijspan gebruik, dus ik neem even aan dat de wang dan stijver is als bij een reguliere autoband; jammer dat ze alleen in 19 inch leverbaar lijken te zijn...........
 
Persoonlijk ben ik het met Benno eens en sturen "klasiek" opgebouwde spannen met een ronde voorband een stuk prettiger en strakker. Triple Duty en en K28 zijn prima banden... voor op een achterwiel.
 
Banden zijn op het moment duur. Je kan natuurlijk een gebruikte voorband van een GS afwachten. Liefst een oude, die zijn lekker hard.
 
Als het voor die Dnepr MT16 is en voor op straat dan zou ik een Mitas H02 op het voorwiel zetten. Die doen het bewezen prima op voor- en spanwielen en kosten je een tientje of zes. (Of 7 voor een Super Sidecar versie met een extra stug carcas, maar om heel eerlijk te zijn merk ik al rijdend het verschil niet echt op een Rus. Misschien lonend bij hogere snelheid)
 
Die ho2 zal prima werken maar is niet de mooiste als de rest nopperig is, aan de andere kabt is dis avon dat ook zeker niet. Ik zou denk ik een heidenau erop gooien maar die is wel duurder
 
Dat kan ook. Heidenau K37 als het nopperig moet zijn (maar niet te extreem).

Alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee, dus als ik daar iets over roep is het uit de tweede hand (en daar ben ik een beetje terughoudender in). 🤔
 
Ik vind de k37 een prima bandje op een mt16 en je hebt er op de weg ook geen last van. Maar echt nut heeft hij niet voorop. Voor de looks zou ik hem wel rondom plaatsen, op zijspan en achter een prima capabele band voor on en offroad
 
Als het voor die Dnepr MT16 is en voor op straat dan zou ik een Mitas H02 op het voorwiel zetten. Die doen het bewezen prima op voor- en spanwielen en kosten je een tientje of zes. (Of 7 voor een Super Sidecar versie met een extra stug carcas, maar om heel eerlijk te zijn merk ik al rijdend het verschil niet echt op een Rus. Misschien lonend bij hogere snelheid)
Het is voor een BMW R100.
 
Terug
Bovenaan Onderaan