Voorrem Aprilia RSV 1000 R gaat ineens zwaar na vervangen remhendel?

RSVmille2003

Rookie
30 mei 2021
7
1
Hallo,

Ik heb net mijn remhendel vervangen van mijn Aprilia RSV 1000r uit 2004. Als ik nu de remhendel inknijp, gaat dat heel zwaar?. De remblokken lopen echter niet aan?
Ontluchten lijkt mij niet noodzakelijk, aangezien er genoeg, beter gezegd teveel druk op zit?. Vraag me af of ik daar nu wel mee kan rijden?.
Alvast bedankt!

Groeten
 
Hoeft niet , als je pompzuiger terug komt gaat de remzuiger mee terug net zoveel als je hem verplaatst als je er druk op zet .
Ik zag dat bij het maken van een hydraulische koppeling voor mijn Guzzi pas als het compensatie gaatje vrij komt blijft de zuiger ( bij een rem de remzuiger ) achter ten opzichte van de pompzuiger
 
Lees even goed heren. In 1 post zegtie zelf dat alles zacht is met de ontluchtingsnippel open en mooi hard met de nippel dicht. Verder remt ie meteen en loopt het wiel mooi vrij als de rem losgelaten word.

Ik denk dat meneer voor het eerst geniet van goed ontluchtte remmen op een appie, die zijn hard en remmen goed.
 
Hoeft niet , als je pompzuiger terug komt gaat de remzuiger mee terug net zoveel als je hem verplaatst als je er druk op zet .
Ik zag dat bij het maken van een hydraulische koppeling voor mijn Guzzi pas als het compensatie gaatje vrij komt blijft de zuiger ( bij een rem de remzuiger ) achter ten opzichte van de pompzuiger
en wat gebeurt er als de remvloeistof warm wordt van het remmen ?
 
Ben ik de enige die verschil heeft in rem gevoel die kort en kneiterhard zijn als ik bij testen op de stoep meerdere keren hard indruk en tijdens rijden door het ietsje terug drukken van de zuiger tijdens rijden veel zachter en goed doseerbaar zijn?

db
 
Lees even goed heren. In 1 post zegtie zelf dat alles zacht is met de ontluchtingsnippel open en mooi hard met de nippel dicht. Verder remt ie meteen en loopt het wiel mooi vrij als de rem losgelaten word.

Ik denk dat meneer voor het eerst geniet van goed ontluchtte remmen op een appie, die zijn hard en remmen goed.
De appie's hebben alleen problemen met de achterrem
 
Terug
Bovenaan Onderaan