voorremblokken vervangen-----> tips?

Fabian

MF veteraan
27 jan 2002
4.483
0
Rijsbergen
Ik ga vanmiddag mn remblokken voor vervangen...maar ik kom altijd achteraf pas op goede ideeen :+ Iemand nog tips?

Reiningen enzow?
 
Hmm, je bet wel flink aan het sleutelen he... ga je geen nieuwe bike kopen dit voorjaar?
Zelf heb ik nog nooit mijn remblokkken vervangen bij mijn Gixxer dus echte tips heb ik ook niet...

Grtzz HagaSan.
 
Hmm, je bet wel flink aan het sleutelen he... ga je geen nieuwe bike kopen dit voorjaar?
Zelf heb ik nog nooit mijn remblokkken vervangen bij mijn Gixxer dus echte tips heb ik ook niet...

Grtzz HagaSan.

Verkoop m niet idd, ding is nog 100% dus ben wel gek als ik m verkoop...misschien einde vna dit seizoen :)

Originele blokken zijn wel duur btw! 52 Euro per kant :( En wat ik nog erger vond: Niemand had ze op voorraad.....vind ik wel slecht eigenlijk
 
ga je er originele blokken onder zetten ??? :?


ik heb de mijne er na 2000 km uitgehaald want die remden voor geen meter en heb er toen SBK3 in laten zetten wat al een hele verbetering was.

Ja , gewoon de originele :) Remt prima vind ik, heb er nog geen problemen mee gehad. Kan iedereen aardig bijbenen :+ En ik wil geen schijvenvreters hebben *D
 
Benodigdheden:
[*]Spuitbus remmenreiniger
[*]Beetje kopervet
[*]Staalborstel
[*]Grote waterpomptang

Voordat je de remklauw los maakt, probeer eerst met een schroevendraaier de remcilinder alvast wat terug te duwen.
Haal daarna de klauw los en haal de remblokjes eruit.
Maak de boel mooi schoon en druk de remcilinder zover mogelijk terug.
Plaats de nieuwe remblokken, met een beetje kopervet (zuinig) in de klauw en monteer de boel weer.
Bouw eerst weer een beetje druk op voordat je gaat rijden, anders heb je een probleem...

Tip, vervang eerst een kant en dan de andere en niet tegelijk i.v.m. terug drukken van de remcilinders.
 
Laatst bewerkt:
Dus je verkoopt hem alleen maar als er iets niet goed is :?
Als je niet meer tevereden bent over je fiets dus over de prestaties of uiterlijk zou ik hem verkopen enneh misschien ook als ie motorisch versleten is en je toe bent aan een nieuwe.

Oja en Farbian, ontlucht je remleidingen eens een keertje dan zul je merken dat ie feller aangrijpt. Dit is volgens het boekje nodig om de 2jaar maar om het jaar met jouw rijstijl is denk niet verkeerd. Hoe je dit moet doen is al een topic over.
Ik heb vorige week ook mijn remblokken vervangen samen met het verversen van de olie en moet zeggen dat ik nu aan 2vingers genoeg heb om te remmen....maar ik gebruik er toch 4 ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus je verkoopt hem alleen maar als er iets niet goed is :?

Nee, dat is wel erg ver gezocht Paul :)

Wat ik bedoel is: ik kan wel een nieuwe fiets kopen en 4000 Euro afschrijving in een jaar incasseren, maar ik schiet er niets mee op....dan krijg ik een fiets die ook 100% is (en idd wel een nieuwe modelletje :+ ) maar ben wel weer 4000 Euro armer...en tevens heb ik nog een jaar fabrieksgarantie :)

En ik verkoop alleen goed spul OF ik vermeld bij verkoop wat er eventueel mis zou zijn! Heb ik ook gedaan toen ik de mijne te koop aanbood paar maanden geleden...er moeten nieuwe blokken op, ketting en tandwielen, nieuwe band...daar ben ik eerlijk genoeg voor :)
 
Als je niet meer tevereden bent over je fiets dus over de prestaties of uiterlijk zou ik hem verkopen enneh misschien ook als ie motorisch versleten is en je toe bent aan een nieuwe.

Oja en Farbian, ontlucht je remleidingen eens een keertje dan zul je merken dat ie feller aangrijpt. Dit is volgens het boekje nodig om de 2jaar maar om het jaar met jouw rijstijl is denk niet verkeerd. Hoe je dit moet doen is al een topic over.
Ik heb vorige week ook mijn remblokken vervangen samen met het verversen van de olie en moet zeggen dat ik nu aan 2vingers genoeg heb om te remmen....maar ik gebruik er toch 4 ;)

Ik laat mn remvloeistof vandeweek ff bij een vriend van me vervangen, die heeft een eigen zaak en doet dat in no time :) ik laat het idd elk jaar vervangen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan