Zoveel verschillende poten heb ik nooit in mijn handen gehad, ik kan mij voorstellen dat iemand die dat wekelijks doet het onderlinge verschil misschien al eens opgevallen is, vandaar de vraag hier
De tip van de ring is een hele goeie, ik heb het wel zien zitten in de huidige poot maar niet bij stilgestaan dat dit er zomaar eens niet in kon zitten!
Verder: Tja, ieder zijn budget, ik kan wel uit gaan leggen waarom maar heb daar eigenlijk geen zin in. Het komt er op neer dat ik in de huidige situatie 3 maanden moet sparen om 2 poten van 250 euro te kopen. Had het liever ook anders gezien!
De motor is een impulsaankoop geweest 3 jaar geleden en had volgens de vorige eigenaar stilstaand de grond van dichtbij gezien. Achteraf (als je zelf gaat sleutelen) kom je veel meer ellende tegen. o.a. dus kromme poten, pitting gebeurd je op iedere fiets lijkt mij. Ovaal kan ik mij zo voorstellen doordat de vorige eigenaar prima wist dat ze krom waren en een poging tot richten heeft gedaan: Alleen zo krijg je poten ovaal lijkt mij.
Overigens zit er 1,5mm speling op. de pitting is licht, goed weg te polijsten, maar een pit is een pit en zal weer gaan roesten. hij prikt nog geen keerringen lek.
Het is een fiets uit 2002, maar de voorpoten zijn van een later model. Ik HAD bij aanschaf dus de hoop dat ze na het omvallen al gewisseld waren! Hoe je dat kan controleren voor aankoop zonder demontage, geen idee. De fiets stuurde recht, ook even met handen los. Dat kan ik nu ook voor elkaar krijgen, maar dan moet ik lang proberen met trial and error (draaien aan de poten, vastzetten, rondje rijden, weer draaien etc. tot het goed is.)
Dus ja, ik ben technisch wel redelijk handig aangelegd, maar nee ik weet zeker niet alles van het vak.
Motorsloperijen vragen voor een goede (of geld terug) TDM set poten 50 euro.
Da's nog wel de moeite waard t.o.v. 250 of 270 euro. Vandaar mijn zoektocht.
Ook gebruikte poten voor de DL1000 met pitting gaan voor 190 euro p.s.
TDM 850 = 43x650
DL1000 = 43x647