je wilt met kromme poten gaan rijden?Nou nog 1 laatste vraag dan!!
Ik wil toch rijden, dit ging voorheen ook prima. Maar ik heb nu moeite om de band recht uit te lijnen. Mijn idee was om de kromming in de poten "naar buiten te laten wijzen". Zo springt het wiel niet naar links of rechts.
Maar als ik een vast punt pak zie ik de band alsnog zwalken, alsof er op 1 punt een ei zou zitten. Door aan de poten te draaien kan ik het punt wijzigen, maar niet geheel ongedaan maken. Het is niet veel maar wel merkbaar op snelheid in een scherpe bocht. Zo wil ik er dus niet mee rijden.
Idee nu is om de poten nogmaals los te halen en het diepste en hoogste punt in de kromming op te zoeken en te markeren. Op die manier kan ik de kromming precies naar buiten of binnen (haaks op de motor dus) laten vallen.
Is dit een correcte gedachtegang?
En wat is nu de beste manier van vastzetten?
Ik denk zelf wielas en bijhorende klemmen (zodat het wiel en de buitenpoten niet meer kunnen bewegen.
damesfiets Batavus Padova 3 versnelling en trommelremmenHmm... klotezooi.
Zit best wel wat geld in de motor en rij er al vanaf 2014 mee... ik wist dat het stuur scheef stond, maar een garagehouder vertelde mii dat de kromming zo minimaal was dat ik er veilig mee kon rijden. Nu had ik zoiets van laat ze richten en dan is het 100% goed, tot bleek dat dit niet meer mogelijk was.
Maar eens kijken wat ik er nog voor kan krijgen met mededeling dat de poten krom zijn. Dan gaan iig wel alle accessoires er af. Helaas is ook de koppelingskorf gemodificeerd/verstevigd, die willen nog wel eens stuk op de dl1000.
Ook veren van hyperpro wissel je niet zomaar om.
De rest is zo te demonteren en naar origineel te brengen.
Heb nog een meerjarenproject gsx600f staan, maar daar moet o.a. minimaal nog het achterwiellager en de kettingset van vervangen worden. Plus ik pas er met mijn lengte niet heel lekker op.
Wat heb je staan?
Hmm... klotezooi.
Zit best wel wat geld in de motor en rij er al vanaf 2014 mee... ik wist dat het stuur scheef stond, maar een garagehouder vertelde mii dat de kromming zo minimaal was dat ik er veilig mee kon rijden. Nu had ik zoiets van laat ze richten en dan is het 100% goed, tot bleek dat dit niet meer mogelijk was.
Maar eens kijken wat ik er nog voor kan krijgen met mededeling dat de poten krom zijn. Dan gaan iig wel alle accessoires er af. Helaas is ook de koppelingskorf gemodificeerd/verstevigd, die willen nog wel eens stuk op de dl1000.
Ook veren van hyperpro wissel je niet zomaar om.
De rest is zo te demonteren en naar origineel te brengen.
Heb nog een meerjarenproject gsx600f staan, maar daar moet o.a. minimaal nog het achterwiellager en de kettingset van vervangen worden. Plus ik pas er met mijn lengte niet heel lekker op.
Wat heb je staan?
Het richten alleen was niet meer de moeite waard volgens iemand die regelmatig poten richt. Het was o.a. vanwege slijtage op 1 plek (schuren) en lichte pitting, samen met krom en idd ovaal, was er voor hem geen beginnen meer aan.