Voorvork verlengers

Sjoep

Rookie
6 mrt 2011
10
0
Slochteren
Hallo voor mijn streetfighter project wil ik graag een upside down voorvork gebruiken maar doordat deze korter zijn dan de originele voorvork van mijn basis motor (GSX1100) wordt de motor te laag en loopt de uitlaat aan de grond. Nu weet ik dat een GSX1100W voorvork langer is maar deze zijn schaars in tegenstelling tot een GSXR1000 voorvork met radiale remklauwen.

Nu kwam ik via google dit tegen:

146_1003_08_z+suzuki_GSX-R1000_american_superbike+fork_extenders.jpg


Voorvork verlengers die aan de bovenkant van de voorvork geschroeft worden, echter kan ik hier geen webshop van vinden. Weet iemand waar ik deze kan krijgen of zijn deze ook na te maken door iemand die overweg kan met een draaibank?
 
nog nooit gezien. wel weet ik dat je de bovenste kroonplaat ook getrapt naar beneden kan laten maken waardoor je wat centimeters kan winnen.
 
Daar dacht ik ook al aan maar volgens mij is dat veel duurder, alhoewel ik ook geen idee heb wat een custom (getrapte) kroonplaat kost.
 
Begrijp goed dat dan ook een vervanger van de orginele deksel word zeg maar?..
 
Met alle respect en ik heb de wijsheid niet in pacht maar....vind je die verlenging nu mooi? het is een oplossing maar ik heb nu 2 vorken laten verlengen - inwendig....vraag me niet hoe de beste man het gedaan heeft- maar valt natuurlijk minder op dan een bus. Ik weet ook niet of het bij elke vork kan. Ik kan even niet op hun huidige naam komen maar google eens op techno flex ( die bestaan niet meer -O- ) dan vind je vanzelf hun opvolger!

En nee....goedkoop was het niet.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp goed dat dan ook een vervanger van de orginele deksel word zeg maar?..

De originele versteller-mogelijkheid blijft gewoon bruikbaar , op deze foto kan je erin kijken.
Het is in dit geval 'n verlenging v.e. cm of 8 maar het is 'n buis.
Dus is ie in te korten tot wat jij maar wil.
Dit is dus ook gelijk 'n reply voor/naar Peter , je weet wel ----- die gek met die Guzzi.
Btw Peet , op de Z1R van Ron zitten de verlengers van deze foto(otjes).
Ziet er very nice uit , toch?

Ik heb ook wel vorken verlengd (tot 'n cm of 3 a 4) met gewoon 'n demperstang-verlenger ..... easy peasy. Zit je alleen met het feit dat de binnenpoot wat langer uit de buitenpoot steekt. 8-)

full
 
Met alle respect en ik heb de wijsheid niet in pacht maar....vind je die verlenging nu mooi? het is een oplossing maar ik heb nu 2 vorken laten verlengen - inwendig....vraag me niet hoe de beste man het gedaan heeft- maar valt natuurlijk minder op dan een bus. Ik weet ook niet of het bij elke vork kan. Ik kan even niet op hun huidige naam komen maar google eens op techno flex ( die bestaan niet meer -O- ) dan vind je vanzelf hun opvolger!

En nee....goedkoop was het niet.

dat kan alleen met een usd voorvork................wilde mn firebladesc28 vork laten verlengen daar maar kreeg mooi :N

grt lex
 
....

Ik heb ook wel vorken verlengd (tot 'n cm of 3 a 4) met gewoon 'n demperstang-verlenger ..... easy peasy. Zit je alleen met het feit dat de binnenpoot wat langer uit de buitenpoot steekt. 8-)

[afbeelding]

Moet je alleen mee oppassen.
Als je binnenpoot te ver uit de buitenpoot steekt is er bijna geen draagvlak meer waardoor je sneller slijtage gaat krijgen.
En dus sneller lekkage van de keerringen.(heb ik een keer gehad)
 
Die tekst bij de advertentie is echt geweldig:

Product Features:

If you want to shave seconds off of your lap times there is simply no other way to go. By using these strengthened aggressive and factory level trick fork tube caps not only will you have the time-tested power of Yoshimura in the heart of your sport bike but you will also tap into a tradition of winning that is unparalleled in modern Superbike racing. The tradition of Yoshimura - The Leader in Performance.

Precies, want er is geen betere manier om seconden van je rondetijden af te halen dan je vork te verlengen.. _O-

Wel een sjieke oplossing trouwens..
 
De verlengging zoals op de foto, heb ik toe nog gemaakt, voor meer foto's en tips, kijk je op mijn site: www.vmax.tk
ps. het lijkt een simpel dopje, maar is het niet, het hele binnenwerk van een originele moet nagemaakt worden, zodat het stelmechanisme er weer inpast.

gr. Carlow
 
De verlengging zoals op de foto, heb ik toe nog gemaakt, voor meer foto's en tips, kijk je op mijn site: www.vmax.tk
ps. het lijkt een simpel dopje, maar is het niet, het hele binnenwerk van een originele moet nagemaakt worden, zodat het stelmechanisme er weer inpast.

gr. Carlow

Yow Carlow hoe is tie? Ik ben een van de gelukkigen die al jaren rijdt met een set verlengers door Carlow gemaakt. Nog nooit in al die jaren problemen gehad. Er zijn er hier op het forum die er gewoon lekker mee wheelieen zonder problemen, ook al jaren en dan niet met kleine fietsjes maar met getunede V-maxen. Misschien niet de allermooiste oplossing voor sommigen, maar ik denk wel de meest stevige en is wel bewezen door de opgedane ervaringen van toch wel aardig wat mensen hier. Heb in al die jaren dat ik hier rondhang al een hoop mensen gezien en gehoord/gesproken, die er alleen maar negatieve reacties op hebben, en als je dan vraagt heb je er persoonlijke ervaring mee?
Nee, zo ook hier dus!
Ik ben heb er wel persoonlijke ervaring mee, en die is louter positief.
Tnx again Carlow :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan