voorvorken Gebogen! slecht koop?

BramH!

Rookie
7 sep 2022
14
2
ik heb een yamaha r125 waarvan in bang ben aan te klussen omdat ik heb wekelijks nodig heb. ik wou daarom een goedkope r125 kopen om daar aan te werken maar hij heeft gebogen voorvorken. is dat makelijk te repareren? vervangen kost waarschijnlijk veel maar ik weet niet hoeveel. heeft iemand enig idee?
 
Voorvorken raken niet zomaar krom. Geen andere schades? Ik ben er ook al eens ingetuind en er zit niets anders op dan vervangen. Bij mij ook de kroonplaat en T stuk + buitenpoten. Gehele voorkant dus.
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
nee ik koop dezelfde zodat ik kan leren klussen aan de motor zonder mijn dagelijkse vervoer weg te halen. ook wil ik die van mij voorbereiden op een trip naar noorwegen wat wel veel vraagt van zo'n motor
1 voorvork trouwens!
 
ik ben groen met motor onderhoud etc en de cursussen kosten 300 per dag
ik dacht als ik het mezelf kan aanleren en daarna de motor of motor onderdelen kan doorverkopen kom ik nog eens goedkoper uit
 
ik ben groen met motor onderhoud etc en de cursussen kosten 300 per dag
ik dacht als ik het mezelf kan aanleren en daarna de motor of motor onderdelen kan doorverkopen kom ik nog eens goedkoper uit
Op deze manier leren sleutelen gaat je nog een hoop meer geld kosten. Komt wel wat meer bij kijken dan linksom is los en rechtsom vast 🤓
 
is een UPSD vork , dan zijn waarschijnlijk de buitenpoten krom.
Ik zie toch een gewone vork op de foto's.

Maar het lijkt mij toch een stevige prijs voor dit type met een kromme voorvork.
Bij zo'n dunne vork is de kans wel kleiner dat het T-stuk ook krom staat,omdat de poten snel buigen,maar zeker weet je het nooit.
Ik zou rustig verder zoeken of op zijn minst een veel lager bod doen.
En al eens kijken wat ze voor een goede gebruikte vork vragen,als die te vinden is.
 
Nieuwe binnenpoten kosten €156 p/s ex btw.
Doe je het zelf of laat je het doen, dat scheelt al een heel eind in de kosten.
Voorvorken raken niet zomaar krom. Geen andere schades? Ik ben er ook al eens ingetuind en er zit niets anders op dan vervangen. Bij mij ook de kroonplaat en T stuk + buitenpoten. Gehele voorkant dus.

Als je die motor voor €500 kan repareren, en daarna voor minimaal €3000 kan verkopen, waarom zou je dat dan niet doen?
Wat mij betreft stinkt het verhaal in de advertentie, er is onderhuids meer schade, misschien zelfs frame krom/scheuren.

Mijn gevoel zegt ver bij wegblijven, of minimaal voor aankoop al het plastic eraf om te zoeken naar verdere schade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan