Vraag over een custom Harley

jeroenvdberg

Rookie
21 nov 2010
13
0
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Heb een andere motor op het oog (sportster XL 1200 C) en ben een proefrit gaan maken. Helemaal te gek, motor ziet er te gek uit en rijdt super.
Van te voren was mij verteld dat de motor 30.000 km. had gelopen, maar toen hij voorgereden werd, viel me als eerste op dat er 79.000 op de teller staat.
Er werd mij verteld, dat het een ingeruilde 'eigenbouw' is en dat de kilometerteller vervangen was en dat je dat heel vaak ziet bij customs. Is dit zo?
Het gaat om een gerenomeerd bedrijf dat is aangesloten bij de Bovag.
Is dit een garantie dat je iets goeds en eerlijks koopt of wil dat eigenlijk niks zeggen?
Er is geen geschiedenis of zo aanwezig. Met andere woorden, ik zou de verkoper op zijn woord moeten geloven.

Wat moet ik doen?
 
ik zou papieren vragen om dat te bewijzen. kunnen ze dat niet zou ik twijfelen over de aanschaf. of heel wat van de prijs af, of gelijk lekker laten staan. omgeruild tellertje of niet.
 
Een tip voor het hele leven,

Als je het niet vertrouwt, ga je verder kijken.

Aangezien je het de moeite vond er hier wat over te plaatsen denk dat je in dit geval nog even
verder moet zoeken.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
tellertje digitaal of analoog?
van een digitale kan je een hoop terug lezen (unit nummer bijvoorbeeld, moet corrospenderen met de productie lijn van de fiets.)

foto van de plof is ook wel een goede, een paar detail foto's kunnen ook al heel veel zeggen hier.

en "eigenbouw" is pas eigenbouw als het op kenteken staat, anders is het gewoon een brommert die persoonlijk gemaakt is..
(eigenbouw kenteken is meer geld waard dan gewoon kenteken..(mits ouder eigenbouw kenteken)
 
Op een eigenbouw zit natuurlijk een teller van een andere motor. Dat kan een nieuwe zijn, maar ook een gebruikte.

Hoe weet die zaak nou eigenlijk dat de motor 30k heeft gelopen? Daar is dus iets van (=laten zien).

En het is dus geen Harley, maar een eigenbouw. Dat je het maar efkes weet.
 
'Vraag over ee custom Harley' > 'Vraag over een custom Harley/eigenbouw'
 
Bedankt tot zo ver. Het is dus idd geen eigenbouw, maar een ' brommert die persoonlijk is gemaakt.' Wat dingetjes veranderd, zoals dikke tank ander stuur en wat chroom hier en daar (en dus een andere teller ; )
Vond het zelf al raar dat ze daar weten dat er 30k op staat, zonder dat daar papieren van zijn. Ze hadden het er wel over dat het een bekende van ze was, die vaak daar in de winkel komt. Nu ik het hier zit te typen, vind ik het zelf eigenlijk steeds vager worden. De prijs was al lager zeiden ze, ivm dat km-verhaal. Maar goed, nog steeds 8000 euro voor een motor uit 2002.
Het was trouwens wel een digitale teller, dus zal eens navragen...
 
Als ik het goed begrijp, sportster 1200, 2002. op z'n minst 30.000km, beetje vaag en dan nog €8000,-- vragen?

LIjkt mij een beetje veel. Effe verder zoeken. Voor dat bedrag koop je wel iets van 2007/2008
 
'Vraag over een custom Harley/eigenbouw' > 'Vraag over een custom Harley'
Zo dan...

Tis een XL 1200 Custom, dus tuurlijk is er wat aan verbouwd :')

8000 is wel flink, afhankelijk van wat er is gedaan.
Die km stand zou ik met een klontje zout nemen, aan de andere kant boeit het ook niet zo erg veel.
En 70k is ook wel weer veel voor een Sporty uit 2002.

voor dat geld is er idd erg veel leuks te krijgen, en een ander stuurtje is zo gevonden hoor. Kost echt niet de hoofdprijs.
 
8000 euro is behoorlijk veel. Ga eens naar een dealer in de buurt en kijk 's wat daar een sportster kost, en welke extra's je dan krijgt. Dan kun je op die prijs een beetje nagaan wat een 2ehands waard is.
 
8000 euro is behoorlijk veel. Ga eens naar een dealer in de buurt en kijk 's wat daar een sportster kost, en welke extra's je dan krijgt. Dan kun je op die prijs een beetje nagaan wat een 2ehands waard is.

voor 8000 euro kan je een nieuwe halen :Y
 
klopt, maar aangezien hij over een custom praat moet je natuurlijk ook ff kijken naar de extra's die betaald moeten worden. Da ka het zijn dat zo'n sportster richting de 10.000 gaat nieuwprijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan