loekderookie

Rookie
22 jan 2024
12
9
Hallo ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het een beetje goed doe/schrijf.
ik wil graag een pitbike kopen en opkanppen ik heb al een mooie gevonden,125cc 4takt.
ik heb geprobeerd mn ouders te overtuigen het enige gedeelte waar het niet helemaal in lukte was de locatie+verzekering.
ik woon in sittard in een wijkje dus niet midden in de stad maar met genoeg mensen om te klagen over overlast.ik ben opzoek naar een plekje waar ik rustig kan rijden en wat kan klooien.(het liefst legaal dus eigen terrein)maar stel legaal te veel gevraagd is een plek waar niemand kan klagen.dus als je een fijne plek weet waar je eventueel naar toe kan lopen(ik heb sterke benen ;) laat het me weten. of je een plek weet waar je naartoe kan rijden laat het me vooral weten.naartoe rijden zou wel minder vaak kunnen ik ben dan afhankelijk van opa en oma :).wil je nog wat meer info of je hebt tips laat het vooral weten.zou ik heel erg waarderen.nog ter extra info bijvoorbeeld boerenerf zou perfect zijn.het hoeft niet mega groot te zijn
 
Ik zie nu dat ik het op de verkeerde plek heb geplaatst ik deel hem nu op algemene motor praat ik kijk nog steeds naar de reacties dus je kan gwn reageren
 
Welkom op MF.
Er zitten hier ook genoeg mensen die klagen.
Voorzichtige schattingen zitten rond de 99,7 % 😉 .
Dan is er ook nog een groepje die graag offroad willen blijven rijden en niet zit te wachten op illegaal gecross van anderen.

Ik zou zelf een 2e hands Talaria of Surron kopen, geen herrie en rook en gewoon met een bromcertificaat overal legaal heen.

*Edit* 2,5 jaar sparen voor een Surron/ Talaria 😉
 
Ik had daar zelf over nagedacht maar en de kosten vond ik te hoog.en ik ben van plan een tweede hands pitbike te kopen om op te knappen ik heb de locatie om op te knappen en ik heb niks met elektrisch ik snap de voordelen met geluid maar ik wil m’n geld niet spenderen aan elektrisch.het gaat me 50% om het opknappen 50%het rijden.en het grootste probleem is een locatie waar ik legaal kan rijden. Maar alsnog bedankt voor je idee als ik geen goede locatie vind zal ik dat zeker overwegen maar het heeft niet m’n voorkeur.

*edit* en ik heb niet zomaar een paar duizend euro liggen :(
 
Laatst bewerkt:
en als legaal te moeilijk is zou een locatie waar niemand komt ook goed kunnen zoals een verlaten veldweg/bospaadje of een veld
 
Je kunt tig topics aanmaken maar hier ga je weinig reactie op krijgen iig , degene die een plek weten houden dat wijselijk voor zichzelf :t
 
Als ik vragen mag waarom vind u het een kansloos topic?
Omdat dit hier al honderden keren is gevraagd en de conclusie is dat deze plekken er niet zijn. Wil je zoiets doen, ga naar een crossbaan. Waar chinese pitbikes waarschijnlijk niet heel erg welkom zijn.
 
Je kunt tig topics aanmaken maar hier ga je weinig reactie op krijgen iig , degene die een plek weten houden dat wijselijk voor zichzelf :t
Waarschijnlijk heb je gelijk maar je weet het nooit.ik had daar ook nog niet over na gedacht dat niet iedereen wilt delen.maar mischien hebben mensen een suggestie om waar te zoeken vooral omdat dit mijn eerste motor word en waar de minste kans is op politie of klagende mensen.(sorry voor de spelling op m’n telefoon is het wat moeilijker)
 
En stel iemand een locatie weet maar niet zomaar op een forum wilt delen zou privé bericht ook kunnen natuurlijk
 
ik denk niet dat veel mensen dit zomaar zullen delen. De meeste die zo hun plekjes hebben houden dat graag voor zichzelf. Om gezeik te voorkomen en dus te zorgen dat hun spot/plekje niet te druk word.. Het beste wat je kan doen is een plaatselijke crossbaan opzoeken. En daar even vragen hoe het zit omtrend rijden met pitbike op hun baan [Gezien dat bij veel crossclubs ook niet echt gewilt is] Je moet dan wel beseffen dat je dan dus een licentie moet halen van of KNMV of MON. Denk aan een mon trainingspas dan bijv. Dan krijg je dus wel wat extra kosten. kosten trainingspas + het mx masterplan. en dan evt. nog een contributie van een club. Als je geen clublid bent MOET je elke trainings dat je komt een dagprijs betalen. Dat zit vaak zo rond de 10 a 15 euro.

In een bos rijden... A je maakt daar zeker geen vrienden mee, En gaat er dus kwade blikken krijgen. B je bent met een pitbike sws NIET verzekerd. je rijd dan dus rond zonder verzekering en waarschijnlijk zonder rijbewijs. plus dat je dan rijd waar niet mag.. Dus dan heb je al heel snel 3 feiten aan je laars liggen die veel onkosten bezorgen.


Pitbike... Het is best leuk spul. Maar je moet er wel een locatie voor hebben. Beste is eigen prive terrein.
Kom zelf ook uit limboland maar dan uit t noorden. Hier hebben we ansich nog wel wat plekjes maar ze worden steeds schaarster helaas.

Ik weet dat Landgraaf voorheen een leuke afgraving had. Ik vermoed dat ze daar nog steeds wel rijden. En dat is een leuke speelterrein. Maar ook daar mag je dus eigenlijk niet komen. Als je dan ook onverzekerd rijd. Moet je er rekening mee houden dat stel ze pakken je je je motor kwijt raakt.
Kortom best wel wat risico's. De vraag is of je bereid bent die te nemen en dus ook de evt. gevolgen te accepteren..

Succes met zoeken. Hoop voor je dat je ergens in je eigen regio een leuk plekje weet te vinden waar je niemand tot last bent ;)
 
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord ik denk dat ik dan maar eens moet gaan rondkijken.ik dacht zelf mischien of ik wat kon regelen met iemand met een groot erf of iets in die richting.een crossbaan is voor mij denk ik teveel kosten en we hebben zelf geen aanhanger of auto met trekhaak (kan wel geregeld worden maar omdat elke week/maand te doen weet ik niet of ik mijn ouders daar zo blij me maak 😬.als je wat preciezer kan aangeven waar dat plekje in Landgraaf is zou ik het waarderen,maar wat ik begreep uit je antwoord was het wel vrij populair dus meer kans op politie of klagende mensen.
 
als je een fijne plek weet waar je eventueel naar toe kan lopen
Zelfs als je ermee loopt heb je een rijbewijs nodig en moet de motor een kenteken hebben en verzekerd zijn. Je kan 'm dus al kwijt zijn voordat je er een meter mee gereden hebt.
iemand met een groot erf of iets in die richting
Die zitten daar echt niet op te wachten. Als er gezeik komt is het hun probleem...
 
Zelfs als je ermee loopt heb je een rijbewijs nodig en moet de motor een kenteken hebben en verzekerd zijn. Je kan 'm dus al kwijt zijn voordat je er een meter mee gereden hebt.

Die zitten daar echt niet op te wachten. Als er gezeik komt is het hun probleem.
Naar wat ik weet mag je met een pitbike lopen pitbike heb je geen rijbewijs voor nodig op eigen terrein en als je minderjarig bent is het volgens mij zo dat als je niet op de openbare weg schade maakt je gewoon
Onder je ouders verzekering valt dacht ik te weten.ik heb er niet een heel groot probleem mee om niet perse op eigen terrein te rijden mits de pakkans/klagende mensen klein is maar mijn ouders zullen er niet de grootste fan van zijn.
 
Nog een vraag weet iemand toevallig of alles wat niet eigen terrein is valt onder openbare weg.
 
Wat een bedorven kl*tebende is toch eigenlijk ,vroeger duwden we ons crossbrommertje naar de overkant van de weg ,het bos in daar lag een gedoogd baantje en :], werd t te druk, kwam onze dorpsagent met z n renault 4 langs en dan ging t weer een poosje goed :t
,vroeger was niet alles beter maar wel leuker *O*dat is ook 50 j terug -O-fucker de fuck _O-
 
Ten eerste vindt ik je net antwoorden voor een jonge gozer, mag ook wel eens gezegd worden!

Helaas heb je weinig mogelijkheden.
Het beste is een oude crosser of pitbike van serieus formaat aanschaffen en naar de crossbaan.

Lidmaatschap en licentie samen is iets van 250 euro per jaar, maar dan kun je wel naar hartenlust gassen.
Opa en oma lief aankijken en bijbaantje uitmelken!

Edit:
Lopen aan de hand wordt door de regel natuurlijk niet moeilijk over gedaan. Maar bijvoorbeeld 5km lopen met een motor(tje) is echt al een teringeind.

Hoe oud ben je trouwens precies?
 
Terug
Bovenaan Onderaan