Gave ideeën heb jij. :}
Kunnen je pa/ma niet wat sponsoren voor een crossmotor?
Met een pitbike ben je gewoon sneller beperkt in de mogelijkheden, zowel het rijden als de veiligheid, goede remmen, banden, etc.
Onderhoud is natuurlijk ook een dingetje, zeker bij tweedehands.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen crosser, maar heb wel eens gekeken naar de mogelijkheid om dit op te pakken.

Dit is een handige site: Limburg - Crossbanen Nederland

Info van één van de banen uit Limburg:
We verwelkomen graag alle crossliefhebbers om te komen trainen op ons circuit. Om te kunnen trainen heb je een MON start- of trainingsbewijs nodig. Indien je in het bezit bent van een KNMV licentie, dan is er een mogelijkheid om een Daglicentie aan te schaffen in de kantine. Ook voor onze gasten uit Duitsland is het mogelijk om een Daglicentie aan te schaffen. Kosten van een Daglicentie bedragen €15 euro per keer.

Je bent al stoer genoeg om hier een topic aan te maken :t . Nu de volgende stap, bel zo'n crossbaan een keer op en leg je vraag daar neer. Als je serieus bent, willen ze je daar echt wel helpen.
 
Bij mij kwam iemand op de crossbaan met zijn motor op een aanhanger achter de fiets.

Vond ik altijd pure toewijding
mmmm dan denk ik dat ik dezelfde kerel ''ken'' Weet dat dr in mijn regio namelijk ook altijd een jochie met zn fiets en klein aanhangertje voor zn motor zelf naar de crossbaan fietste hahah.

Ontopic.. ik zou idd gewoon kijken naar een echte crossmotor. Daarin zijn je mogelijkheden gewoon veel groter... Bij onze club hebben we 1 grote en 1 kleine baan.. Maar die kleine baan is dan echt voor de jonge jeugdrijdertjes.. Is dus niet bedoeld voor echt tieners die met pitbikes lopen te kloten.. Dan is heel dat veiligere idee van een kleine jeugdbaan al snel af... En eerlijk.. Met een pitbike tussen de grote 450 mannen... Dan word denk ik door veel clubs geweigerd. Vraag jezelf eens af of je jezelf daar comfortabel bij zou voelen. Wetende dat er snelle boys je links en rechts voorbij vlammen.. Als je met zo een pitbike achter een bult ligt...Dan word je al snel over t hoofd gezien..

Ik weet niet hoe oud je bent.. Maar wellicht is een 80/85cc een mooie beginnersmotor ben je nog jonger dan een 60/65 cc. En geloof me die dingen die lopen echt vele malen beter dan een pitbike..

omtrend daglicentie is idd ook slim. Dan zou je het eerst eens een keer kunnen proberen en dan kan je altijd nog een trainingspas daarna nemen..

Of wellicht eens een keertje naar EEX park gaan.. Das welliswaar electrisch crossen. Maar dat kan je wel die ervaring al geven [al zijn die kwa prijs ook wel behoorlijk gestegen] Maar een keer fysiek naar de crossbaan gaan. En kijken en/of meteen info in winnen kan nooit kwaad. Bij de meeste clubs zullen ze je hartelijk verwelkomen en je vragen kunnen beantwoorden.
 
Mag je überhaupt met een pitbike op een motorcross baan

Ze zullen niet echt gek zijn op.pitbikes, maar als het toegestaan wordt moet je wel rekenen op extra kosten. Knmv licentie, clubkosten, aanschaf verplichte lichaamsprotectie enz.
Veel banen zijn ook mul zand, en daar heeft een pitbike niet genoeg pk's voor, dus wel een harde baan uitzoeken.
Ik zou gewoon boeren benaderen, vragen, en proberen om in contact te komen met pitbike jongens in de buurt.
 
Nog een vraag weet iemand toevallig of alles wat niet eigen terrein is valt onder openbare weg.
Mag je überhaupt met een pitbike op een motorcross baan
tuurlijk wel wij rijden bijnaa elke zondag met de kinderen met de quadjes en de minibike,s op een braak ligend terein
het ligt alleen niet in sittard maar niet zo heel ver er vandaan
als je nog een pitbike zoekt kunnen we je misschien wel een aanbieden
 
Op onze lokale baan (ver weg van TS) zien we nog wel eens gozers van een jaar of 12/13 die de 85 kwa formaat al wel ontgroeid zijn alsnog daarop rond komen.
Ook zie je bij andere crossbanen nog wel eens grote pitbikes of kleine dualsportjes langskomen tijdens het beginnerskwartier/half uur.
 
Hier wordt ook in de buitengebieden met van alles en nog wat rond geragd. Crossmotoren, opgevoerde Puchjes, Quads, cross-kevers en zelfs af en toe een antieke tractor (Lanz Bulldog). Controle lijkt er niet te bestaan en niemand zegt er wat van. Zolang ze me niet van de weg af rijden zal het me ook worst wezen.
 
Misschien een paar uren steken in het grondig bekijken van Google Maps icm terrein en zo nu en dan Streetview.
En als er geen Streetview is op een bepaalde plek is dat waarschijnlijk een goed iets..

Aan de ene kant gun je de jeugd ook de lol op hun manier dat ze willen , maar alles in ogenschouw genomen kan je het makkelijkst wegkomen met een electrische mountainbike.
Ik ken zelf geen kwalitatief goede pitbikes.
 
Nog een vraag weet iemand toevallig of alles wat niet eigen terrein is valt onder openbare weg.
Nee. Niet alles wat geen privéterrein is, is aan te merken als openbare weg. Sterker nog. De wegenverkeerswet 1994 kent geen definitie van een openbare weg. Slechts van 'wegen'. Ik zal je niet teveel vervelen met het Juridisch gewauwel, want er is tal van lokale regelgeving en de definities verschillen vaak nog best wat.

Wat belangrijk is, is dat je als je ergenst gaat rijden, je weet van wie de rechtmatig eigenaar van de grond is en wat de status is van de grond. Ook op particuliere grond kan namenlijk de Wegenverkeerswet 1994 van toepassing zijn. Dit zie je vaak bij parkeergarages aangegeven, maar kan ook op privé wegen die doorgang verlenen om de doorstroming van het verkeer te verbeteren gelden.

Je beste optie is dan toch dat je vrienden maakt met een lokale boerderij (of met de uitbater van een campingterrein waar in het laagseizoen niemand aanwezig is) en dat is denk ik best een uitdaging gezien de informatie die je tot nochtoe gegeven hebt. In alle andere situaties hebben de anderen al meerdere ideeën gegeven. Heel veel succes en geen domme dingen doen. Zou zonde zijn van je geld en je enthousiasme. :t
 
Misschien een paar uren steken in het grondig bekijken van Google Maps icm terrein en zo nu en dan Streetview.
En als er geen Streetview is op een bepaalde plek is dat waarschijnlijk een goed iets..

Aan de ene kant gun je de jeugd ook de lol op hun manier dat ze willen , maar alles in ogenschouw genomen kan je het makkelijkst wegkomen met een electrische mountainbike.
Ik ken zelf geen kwalitatief goede pitbikes.
die laatste zin..
Nja die zijn dr weldegelijk hoor.. Maar je moet gewoon nooit chineese troep kopen.. Ja die prijzen zijn een stuk lager.. Maar als je dingen kapot hebt kan je vaak vrijwel niet aan de onderdelen komen.
Als je een pitbike wilt moet je gewoon zoeken naar kawasaki KLX 110 honda crf110f of evt de YCF pilot F150

Tel voor een enigzins nette 2e hands +- 2k. [kijk evt. ff op de site van laurense motors]

Maar alvorens je iets koopt zou ik eerst kijken waar je kunt rijden. Ik snap dat als je iets in je hoofd hebt zsm zoiets wilt hebben. Maar als je dr nergens mee uit de voeten kunt gaan dan heb je iets waar je dan niet veel mee kunt.


Ik zou eerder kijken/aanraden om te kijken naar een leuke crossmotor. En ga daar ook voor een A merk. honda kawasaki suzuki ktm husqvarna gasgas yamaha dat soort merken. Daarvan weet je dat je altijd makkelijk en snel aan onderdelen kunt komen. En daar is de aftermarket ook wat groter van. je kunt veelal goed 2e hands vinden. [als budget minder is is dat wel zo fijn om in je achterhoofd te hebben] Stel je steekt al je geld in een nieuwere motor.. En hij gaat stuk en je hebt dan geen cent meer om hem te laten maken. Dan is je plezier dus ook direct weg. Beter dus dan een oudere nemen en wat geld achter de hand te hebben voor evt. sleutelkosten
 
die laatste zin..
Nja die zijn dr weldegelijk hoor.. Maar je moet gewoon nooit chineese troep kopen.. Ja die prijzen zijn een stuk lager.. Maar als je dingen kapot hebt kan je vaak vrijwel niet aan de onderdelen komen.
Als je een pitbike wilt moet je gewoon zoeken naar kawasaki KLX 110 honda crf110f of evt de YCF pilot F150

Tel voor een enigzins nette 2e hands +- 2k. [kijk evt. ff op de site van laurense motors]

Maar alvorens je iets koopt zou ik eerst kijken waar je kunt rijden. Ik snap dat als je iets in je hoofd hebt zsm zoiets wilt hebben. Maar als je dr nergens mee uit de voeten kunt gaan dan heb je iets waar je dan niet veel mee kunt.


Ik zou eerder kijken/aanraden om te kijken naar een leuke crossmotor. En ga daar ook voor een A merk. honda kawasaki suzuki ktm husqvarna gasgas yamaha dat soort merken. Daarvan weet je dat je altijd makkelijk en snel aan onderdelen kunt komen. En daar is de aftermarket ook wat groter van. je kunt veelal goed 2e hands vinden. [als budget minder is is dat wel zo fijn om in je achterhoofd te hebben] Stel je steekt al je geld in een nieuwere motor.. En hij gaat stuk en je hebt dan geen cent meer om hem te laten maken. Dan is je plezier dus ook direct weg. Beter dus dan een oudere nemen en wat geld achter de hand te hebben voor evt. sleutelkosten
Jij duid, zeer terecht op crossers voor de jeugd, waarbij ( ik meen) de wielmaat meetelt, hoewel ik niet weet of dit voor de klasse is waarin men rijd of het puur is om met de benen ( beentjes) aan de grond te kunnen.

De rotzooi die onnodig herrie maakt in het renners kwartier, dat uurtje dat het eindelijk rustig kan zijn, daar doelde ik op 😉
 
Wat een bedorven kl*tebende is toch eigenlijk ,vroeger duwden we ons crossbrommertje naar de overkant van de weg ,het bos in daar lag een gedoogd baantje en :], werd t te druk, kwam onze dorpsagent met z n renault 4 langs en dan ging t weer een poosje goed :t
,vroeger was niet alles beter maar wel leuker *O*dat is ook 50 j terug -O-fucker de fuck _O-
Je hebt helemaal gelijk!
Idd ca 50jr geleden had je hier op de Ginkelse Heide een (onofficiële) crossbaan.
Ver weg van de bewoonde wereld, dus niemand had last van de herrie.
Met aftandse brommertjes raggen in het zand. Jaloers kijkend naar echte crossers.

Ineens werd het verboden om daar te rijden. Crossbaan weer weer "natuur".
Enkele jaren later werd ook verboden om met de auto over de wegen van de hei te rijden.
Maar dat was nog niet genoeg voor de natuur-freaks.
De locale zweefvliegclub met modelvliegtuigjes dat werd ook verboden. De hei-krekel bleek in z'n slaap gestoord.

Nu moet de auto helemaal uit het natuur-gebied. Dus ook niet meer parkeren op het voorste stuk.
Ze zijn nu bezig om een groot parkeer-terrein aan te leggen op een stuk landbouwgrond.
Wat kost dat allemaal en wie gaat dat betalen..............?

BTW
Er rijdt wel een opzichter rond op een elektro-crosser om overtreders aan te pakken.
ATB's (buiten de aangegeven paden) en cross-motoren gaan direct op de bon.
 
@mean-machine Mooie herinneringen aan de Ginkel.
Als kind enkele jaren op camping de Dikkenberg gekampeerd. Zeg maar '71 t/m '75.

Tjonge, wat hebben mijn vrienden en ik daar wat rond gezworven in de bossen en op de hei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan