vraag: routes plannen in de winter

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
23.730
2.073
Hoofddorp
ik heb een vraag omtrend maken van routes.

weet alleen niet of ik dat hier moet doen.....

ik gebruik ITN converter....omdat er gezegd werd dat deze ook routes kan zetten ondanks dat passen gesloten zijn (op dit moment).
ik zou dat dan moeten doen via michelin maps, echter dit werkt ook niet....
geprobeerd via TOMTOM......maar struikel bij dezelfde routepunten die hij maar niet wil verbinden.
in tyre gaat het al helemaal niet.

via michelin krijg ik deze melding:
18010800_1361975253866400_723651935026428314_n.jpg


en via tomtom deze:
17952737_1361975250533067_7595290292380104832_n.jpg


en als ik het bijna voor elkaar heb...gaat hij nog niet over de pas maar maakt een omweg zoals hier te zien bij de passo della novenna...
18056304_1361996883864237_154033231017319792_o.jpg


heeft iemand idee wat ik fout doe?
of verkeerde instellingen heb?
of mischien wel gewoon verkeerd programma?

ik heb de routes wel nodig om alvast tijd, en dus hotels en b&b te bespreken.
 
Laatst bewerkt:
Tyre enzo die ken ik niet. Soms is kwestie van creatief worden!
Voor de dagen in kwestie maak je gewoon bijv. route dag 3A en 3B.

Heb ik ook wel eens gedaan met een bruggetje over een rivier. Ik wist dat je er wel overheen kon met de motor. Oke, was eigenlijk wel verboden en daarom wilde routeplanner er ook niet overheen.
Probleem opgelost!
 
Laatst bewerkt:
Ja, ken die problemen, zelfs in de zomer toen de pas niet afgesloten was, voor iemand die een TomTom had er mee zitten stoeien om een route over de Stelvio te krijgen. In BaseCamp geen probleem maar met Tyre lukte het niet.

In BaseCamp kun je bijvoorbeeld bij Te vermijden de optie Datum tijd van afsluiting aan of uitvinken. Daarmee kun je de seizoen afsluiting dus omzeilen. Daar heb jij niets aan nu.

Wat je wel zou kunnen doen is de routes maken in MyRouteApp In de gratis versie kan het (lukt het mij in ieder geval) niet, maar in de Gold versie kan het wel. Dan kun je namelijk voor de Here/Garmin kaarten kiezen en dan kun je bij Toolkit Uitschakelen seizoensafsluitingen aanvinken.

De routes die je daar maakt kun je dan opslaan in verschillende formaten waaronder ITN.

Voor Gold moet je wel betalen, maar je kunt hem eerst een maand gratis uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
ah ! thanks


heb de HERE ingeladen in ITN converter...en werkt nu wel !!!
geen vinkjes of zo nodig, mar werkte direct !
top !!
 
Je zeg dat je Michelin maps gebruikt, maar door wie laat je de route genereren? Standaard staat GoogleMaps ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Als het niet zou lukken in een programma kan je altijd nog de systeemdatum op de begindatum van je vakantie zetten. Volgens mij spieken veel van die routeprogramma's in de bios naar de systeemdatum.
 
MyRouteApp is een webaplicatie en die was zo niet te foppen. Al geprobeerd maar die wil dat je eerste de datum tijd weer goed zet voordat ze verder gaat. :)
 
Gaat gewoon met tyre; op het laatste tussenpunt voor de afsluiting rechts klikken en dan " overslaan" selecteren. Maakt dan een rechte lijn naar het volgende punt.
 
Gaat gewoon met tyre; op het laatste tussenpunt voor de afsluiting rechts klikken en dan " overslaan" selecteren. Maakt dan een rechte lijn naar het volgende punt.
klopt....en als je dan een dag later verder wil gaan met editten.....kun je dat weer opnieuw doen....
 
En wat is hier het probleem van ? Als je de route in de tomtom rider zet neemt deze alleen de tussenpunten over en gaat dan zelf de route berekenen. Het blauwe lijntje doet er niet toe, is alleen voor het overzicht tijdens het maken van de route
 
Hmm, ik liep ook al een tijd aan tegen het probleem dat ITN geen routes meer wou genereren met Michelin. Ik ben even aan het stoeien geweest en heb een oudere versie van ITN (1.88) geinstalleerd. Hierna heb ik IE als standaard browser ingesteld (was Chrome) en nu kan ik de afgesloten routes wel weer door Michelin laten genereren.

Ik ga over een paar dagen eens kijken of ik met verschillende instellingen het probleem weer kan oproepen en oplossen.
I'll keep you posted!!
 
Als het niet zou lukken in een programma kan je altijd nog de systeemdatum op de begindatum van je vakantie zetten. Volgens mij spieken veel van die routeprogramma's in de bios naar de systeemdatum.


Is niet mogelijk Jaap. ITN-converter pakt zijn kaartmateriaal en de routegegevens van het net.
 
Terug
Bovenaan Onderaan