vraagje over exel velg 4.25/17

bikker001

MF'er
12 okt 2013
43
0
hoi ik zou mijn oltimertje een yamaha xt 500 graag exel velgen onder zetten maar ik kan niet breder gaan met een band als 130 mijn vraag is kan ik een 130 op een 4.25 velg leggen
 
hoi ik zou mijn oltimertje een yamaha xt 500 graag exel velgen onder zetten maar ik kan niet breder gaan met een band als 130 mijn vraag is kan ik een 130 op een 4.25 velg leggen

Past wel, maar gaat heel vlak staan. Kan me trouwens niet voorstellen dat er maximaal een 130 band tussen je brug past. Kun je de velg niet uit het midden laten spaken? Dan past er waarschijnlijk wel een 150 / 160 op.
 
Ha die JVD.

Waarom zou je onder een XT achter een 150 of zelfs een 160 band willen.......?
Daar gaat ie echt niet lekkerder van rijden/sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ha die JVD.

Waarom zou je onder een XT achter een 150 of zelfs een 160 band willen.......?
Daar gaat ie echt niet lekkerder van rijden/sturen.

als je de vraag stelt over een 4,25 velg ga ik er vanuit dat het een supermotard betreft.
Een Sm vraagt om plak bandjes! en de keuze in de maat 150 - 160 is veeeeeel groter.
Dan gaat de motor er echt veel beter op sturen.
 
is ook zo ga mijn xt 500 beetje verbouwen naar supermotar maar ik krijg er maximum een 140 tussen mijn achterbrug
 
is ook zo ga mijn xt 500 beetje verbouwen naar supermotar maar ik krijg er maximum een 140 tussen mijn achterbrug

Op internet staan meerdere foto's van xt 500 met sm wielen.
Zo te zien hebben die hun achterbrug niet verbouwd. Je zou eens bij hun moeten navragen. Dat zijn de experts :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan