Vraagje over kentekengegevens

Bunehaze

MF veteraan
8 okt 2010
1.170
1
Barendrecht
Ik heb een vraag over enkele gegevens van een motorfiets en ik kon zo één, twee, drie niets hierover vinden met de zoekfunctie.

Het gaat om een motor die bij een dealer te koop staat van bouwjaar 2004. Volgens RDW:
- Datum eerste toelating: 12-08-2004
- Datum eerste afgifte Nederland: 31-05-2008
- Datum aanvang laatste tenaamstelling: 07-02-2009

Ik neem aan dat deze motor dus in 2008 geimporteerd is naar Nederland. Maar hoe zit het met die datum aanvang laatste tenaamstelling? Betekent dit dat de motor al ruim 2 jaar stilstaat bij de dealer? Of heeft die datum betrekking op de vorige eigenaar en verandert deze niet als de motor ingeruild wordt bij een dealer?

Ik weet hier niet zoveel vanaf, vandaar dat ik het even vraag. :+
 
Het kenteken is op 31-05-2008 aan de 1e eigenaar afgegeven.
De laatste tenaamstelling is wanneer de motor voor het laatst van eigenaar is gewisseld.
In dit geval dus ca 2,5 jaar geleden.

Volgens mij wijzigt deze datum zodra je een motor inruil omdat de dealer dan een vrijwaring uitschrijft.
 
Toen de vorige eigenaar de motorfiets aan de dealer verkocht heeft, is ie van eigenaar verandert. Dus het betekent idd dat de motor al ruim 2 jaar bij de dealer staat. Hij is namelijk sinds 7 februari 2009 de wettelijke eigenaar.

Zou behoorlijk stom zijn als je je motor aan een dealer verkoopt, maar geen vrijwaringsbewijs krijgt. Dan ben jij in principe nog verantwoordelijk voor de motorfiets en niet de dealer.
 
Ik heb een vraag over enkele gegevens van een motorfiets en ik kon zo één, twee, drie niets hierover vinden met de zoekfunctie.

Het gaat om een motor die bij een dealer te koop staat van bouwjaar 2004. Volgens RDW:
- Datum eerste toelating: 12-08-2004
- Datum eerste afgifte Nederland: 31-05-2008
- Datum aanvang laatste tenaamstelling: 07-02-2009

Ik neem aan dat deze motor dus in 2008 geimporteerd is naar Nederland. Maar hoe zit het met die datum aanvang laatste tenaamstelling? Betekent dit dat de motor al ruim 2 jaar stilstaat bij de dealer? Of heeft die datum betrekking op de vorige eigenaar en verandert deze niet als de motor ingeruild wordt bij een dealer?

Ik weet hier niet zoveel vanaf, vandaar dat ik het even vraag. :+

waarschijnlijk staat hij al 2 jaar stil bij de dealer. of het is een motor die door de dealer aangeboden word.(in plaats van op marktplaats gooien bij een dealer dumpen :Y )
 
waarschijnlijk staat hij al 2 jaar stil bij de dealer. of het is een motor die door de dealer aangeboden word.(in plaats van op marktplaats gooien bij een dealer dumpen :Y )


waarom bij een dealer neerzetten voor verkoop?
hij hoeft niks in te kopen. gewoon **% van aankoop voor de stalling.
voor een proefrit stuur je ze door naar de dealer.
en na een tijdje hoor je dat hij verkocht is en jij krijgt **% van de verkoop waarde terug :Y
 
waarschijnlijk staat hij al 2 jaar stil bij de dealer. of het is een motor die door de dealer aangeboden word.(in plaats van op marktplaats gooien bij een dealer dumpen :Y )

:^

Een motor hoeft inderdaad niet van een dealer/handelaar te zijn om door hem verkocht te worden. Als ik naar een handelaar ga om mijn motor te laten verkopen zal hij er gewoon een X-bedrag voor vragen (of een percentage) terwijl de motor op mijn naam blijft staan.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan ook nog, een motor welke eigendom is van een particulier welke wordt aangeboden door een dealer. Bij verkoop vangt de dealer hier dan provisie over... hoop ik voor hem.
 
waarschijnlijk staat hij al 2 jaar stil bij de dealer. of het is een motor die door de dealer aangeboden word.(in plaats van op marktplaats gooien bij een dealer dumpen :Y )

De motor staat wel op Marktplaats, maar namens de dealer. Was erg geinteresseerd in de motor maar als'ie daadwerkelijk bijna 3 jaar bij die dealer heeft stil gestaan, geeft dat toch een negatief gevoel. Advertentie staat er overigens pas een paar dagen op en had 'm niet eerder gezien, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.
 
Ik heb een vraag over enkele gegevens van een motorfiets en ik kon zo één, twee, drie niets hierover vinden met de zoekfunctie.

Het gaat om een motor die bij een dealer te koop staat van bouwjaar 2004. Volgens RDW:
- Datum eerste toelating: 12-08-2004
- Datum eerste afgifte Nederland: 31-05-2008
- Datum aanvang laatste tenaamstelling: 07-02-2009

Ik neem aan dat deze motor dus in 2008 geimporteerd is naar Nederland.
Ja
Maar hoe zit het met die datum aanvang laatste tenaamstelling? Betekent dit dat de motor al ruim 2 jaar stilstaat bij de dealer?
Ja
Of heeft die datum betrekking op de vorige eigenaar en verandert deze niet als de motor ingeruild wordt bij een dealer?
Nee
Ik weet hier niet zoveel vanaf, vandaar dat ik het even vraag. :+
 
Ik bedenk me net, zou het misschien kunnen dat de motor nog maar net is ingeruild bij de dealer en de gegevens van RDW nog niet geupdate zijn? Aangezien de advertentie slechts drie dagen oud is.
 
Dat duurt niet zo lang hoor. Gewoon eens aan de handelaar vragen. Ik heb al eens een motor bij een handelaar gekocht die daar namens de klant stond. RDW gegevens zeggen daar niets over.
 
Was erg geinteresseerd in de motor maar als'ie daadwerkelijk bijna 3 jaar bij die dealer heeft stil gestaan, geeft dat toch een negatief gevoel.


Waarschijnlijk was de prijs te hoog, na 3 jaar stofvangen dus veel te hoog, daar is ie na een check van zijn voorraad achtergekomen, prijs aangepast, jouw interesse gewekt. :)
 
Een kenteken dat opgenomen wordt in de handelsvoorraad van de bedrijf wordt niet gezien als een tenaamstelling. Pas als deze weer "op naam" gezet wordt, wordt dat gezien als een tenaamstelling.
 
Een kenteken dat opgenomen wordt in de handelsvoorraad van de bedrijf wordt niet gezien als een tenaamstelling. Pas als deze weer "op naam" gezet wordt, wordt dat gezien als een tenaamstelling.

Dus volgens jou zou het wel kunnen dat die datum van de vorige eigenaar is en de motor bijvoorbeeld slechts een paar dagen/weken nu bij de dealer staat? Tegenstrijdige antwoorden...

Heb even een willekeurige andere advertentie van een motor bij een dealer opgezocht en daarbij was de datum laatste tenaamstelling wel van slechts een paar weken terug.
 
Laatst bewerkt:
Dus volgens jou zou het wel kunnen dat die datum van de vorige eigenaar is en de motor bijvoorbeeld slechts een paar dagen/weken nu bij de dealer staat? Tegenstrijdige antwoorden...

Heb even een willekeurige andere advertentie van een motor bij een dealer opgezocht en daarbij was de datum laatste tenaamstelling wel van slechts een paar weken terug.


poosje geleden mijn oude motor ingeruild en omdat ik wilde weten of ie al verkocht was even op rdw nagekeken, stond mijn datum van inruil als laatste wijziging tenaamstelling en paar weken later weer een nieuwe datum toen ie verkocht was.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik kan er eigenlijk vanuit gaan dat die motor al zo'n 2,5 jaar stilstaat bij de dealer, of dat de eigenaar de motor via die dealer laat verkopen?
 
Dus ik kan er eigenlijk vanuit gaan dat die motor al zo'n 2,5 jaar stilstaat bij de dealer, of dat de eigenaar de motor via die dealer laat verkopen?

Of het is een ex-verhuur motor.
... maar dat lijkt me in dit geval wel erg sterk... gezien de leeftijd / eigenaren voor de dealer...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dealer gewoon even gemaild en die zegt dat de motor namens een klant te koop staat. Heeft dus waarschijnlijk niet al die tijd stil gestaan.

Echter zegt'ie ook dat de motor volgens de papieren nooit is geimporteerd. Maar volgens de gegevens van RDW lijkt het daar toch echt op... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan