Vraagje over helm

StreetGuy

Die hard MF'er
30 aug 2022
337
296
Zeeland
Hallo allemaal Ik zal me ff snel voorstellen. Ik ben Ismail 38jr woonachtig in Zeeland sinds mijn 16e me brommer bewijs en op mn 18e uiteraard mn autorijbewijs, ik ben nu hard bezig om mijn motor rijbewijs te halen. Theorie en praktijklessen staan voor volgende week ingepland!
Oja ook heb ik alvast een motor gekocht, een in topstaat Triumph Street Tripple 675 uit 2009 die 1 PK heeft dan mn Golf 6 😃

klein vraagje over mijn nieuwe helm, deze heb ik vandaag gekocht en op dit moment van schrijven op mn hoofd heb zitten tijdens het kijken van een Netflix filmpje... De reden daarvan is dat deze best strak op mn hoofd zit (nog net geen bloedknellingen of extreme pijnpunten) hij zit dus lekker "super" strak en wil alvast wat uren maken met deze helm zodat deze alvast mooi aan mn hoofd gevormd wordt.

Het gaat om een systeemhelm waarvan het kinstuk helemaal naar achteren geklapt kan worden (Exo tech carbon) om precies te zijn..

Dan de vraag; Kan het kloppen dat deze (systeem) helm in gesloten toestand bijna niet van het hoofd afgehaald kan worden? Ik kan de helm enkel op een normale manier op en af doen als het kinstuk naar achteren is geklapt.. als ik de helm probeer af te doen met dichte toestand verlies ik bijna mijn oren! Gewoon niet te doen dus. Is dit normaal ?
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik bij de welbekende RAD.eu gekocht in België. Aangezien ik aan de grens woon was ik er met een 45 min. Ik was er naartoe gegaan om de helm te passen en aan de hand daarvan de maat gekozen en deze voor een mooie prijs meegenomen, zij waren volgens mij ook de enigen die er een een extra donkere buiten vizier meegeven naast de transparante, bij alle andere aanbieders was het gewoon de transparante of velen malen duurder
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Maar wat we eigenlijk willen weten is hoe dat er dan uitziet, Netflix kijken met een helm op :+
Ja ik lees allemaal verhalen dat het welleens 50 uren kan duren voordat een helm "ingewerkt" is en normaal/lekker op het hoofd zit haha vandaar. Is best goed te doen overigens, geluid wordt niet tot nauwelijk gedemt! Lijkt net of ik geen helm op heb..
 
Verhalen heb je niks aan. Zelf ervaren.
Gelukkig heb je wat advies gehad maar garandeert niks. Je merkt pas na verloop van tijd of het de juiste helm voor je bolletje is. Van hitte tot kou, lang of kort dragen, alles even ervaren
 
Verhalen heb je niks aan. Zelf ervaren.
Gelukkig heb je wat advies gehad maar garandeert niks. Je merkt pas na verloop van tijd of het de juiste helm voor je bolletje is. Van hitte tot kou, lang of kort dragen, alles even ervaren
Ja precies maar moet wel zeggen toen ik hem voor het eerst op deed werd het laten we zeggen na 10 min best ondraaglijk.. ding moest ff van mn hoofd af, dan een kleine timeout (keertje of 2/3 en weer ding op mn hoofd en voelt nu toch wat beter aan als in het begin. Heb er alle vertrouwen in.

Ben blij te horen dat het kinstuk naar achter klappen om op/af te doen dus normaal is
 
Klinkt wel net iets té straks als het pijn gaat doen bij het dragen.
In de winkel was er geen enkel probleem. Ook als ik hem opdoe dan zit deze echt als gegoten. Met kinstuk helemaal naar achteren geen probleem maar met kinstuk dicht dan komt er extra druk bij wangen/onderkant wang/kaak .. maar als het goed is moet dit snel verdwijnen als ik google mag geloven.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Klinkt wel net iets té straks als het pijn gaat doen bij het dragen.

Ja ga 'm alvast bang zitten maken..
Hij zal het zelf moeten/gaan ervaren en heeft 'm net voor het eerst op en misschien wel überhaupt voor het eerst een helm op z'n bol. Op zich niet raar als het dan wat gevoelig is
 
Ik heb best vaak een helm op hoor :)
Zoals deze

Weet niet hoe je een foto moet plaatsen. Als ik dit probeer via de bijlage toevoegen dan pakt ie deze niet?
Dus heb ff een linkje geplaats
 
Ja ga 'm alvast bang zitten maken..
Hij zal het zelf moeten/gaan ervaren en heeft 'm net voor het eerst op en misschien wel überhaupt voor het eerst een helm op z'n bol. Op zich niet raar als het dan wat gevoelig is
Bang maken, wat een kolder...8)7
 
Tot gisteren zat ik nog echt te twijfelen of ik mischien een maatje groter moet nemen maar ondertussen zit de helm met de dag beter en velen malen lekkerder op mn hoofd. Die extra donkere buiten vizier ziet er wel wreed uit hoor moet ik zeggen!!!
 
Tot gisteren zat ik nog echt te twijfelen of ik mischien een maatje groter moet nemen maar ondertussen zit de helm met de dag beter en velen malen lekkerder op mn hoofd. Die extra donkere buiten vizier ziet er wel wreed uit hoor moet ik zeggen!!!
Ik zou hem ook een keer onder de douche op zetten kan je gelijk zien of hij niet lekt.
 
Tot gisteren zat ik nog echt te twijfelen of ik mischien een maatje groter moet nemen maar ondertussen zit de helm met de dag beter en velen malen lekkerder op mn hoofd. Die extra donkere buiten vizier ziet er wel wreed uit hoor moet ik zeggen!!!
Zelf heb ik toevallig precies dezelfde helm, ben er ook wel blij mee verder. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan