Vogel weggekopt op snelweg, helm vraagje

Even voor de niet-vogelaars die geen latijn spreken.
Wat voor vliegbeest was het?
Mus, spreeuw, merel, ekster, meeuw, gans, zwaan, ooievaar?
:)

Volgens mij zei die dat het een eend was:
IMG_1818.jpeg


Edit: lees net dat het een Canadese kutgans is, op Google zie je hoe die er uit zien..lijken wonderbaarlijk veel op een reguliere gans:
IMG_1819.jpeg
 
We hebben hier een crosshelm vh merk fox. De peak heeft een magneetsluiting en klapt er bij hardere impact af en is daarna simpel weer terug te klikken. De peak breekt dus niet af zeg maar. Wellicht een goede aankooptip voor jou. Succes met herstel.
 
Meerdere? Waar rijd jij?

Ik rij al 11+ jaar zo'n 10dkm per jaar en ben nog nooit in de buurt gekomen van een vogel koppen. Doe ik wat fout?
Idem. Ik heb wel een paar keer goed moeten uitwijken of duiken met mijn hoofd maar nog geen grote vogel gepakt. Wel een keer een musje doodgereden.....dat vond ik toch best zielig. Nog even teruggereden maar hij was echt dood, anders had ik er nog even overheen gereden want lijden is ook zielig.
 
Laatst bewerkt:
Meerdere? Waar rijd jij?

Ik rij al 11+ jaar zo'n 10dkm per jaar en ben nog nooit in de buurt gekomen van een vogel koppen. Doe ik wat fout?
Je rijdt binnen? :+

In de afgelopen drie jaar dat ik mijn rijbewijs heb toch wel 2 of 3 keer moeten bukken voor een duif of zo
 
Heb vroegaaar een merel tegen mijn gezicht gehad denk met 90 km :( Heb er een scheve neus van over gehouden , Toen later de intregaal helmen kwamen was ik de eerste , Daarna nooit meer een vogel gezien soms een rare vogel maar die liep op twee benen :z
 
Ik heb ook wel eens gelezen dat er iemand bij Ridderkerk overleden was na een aanrijding met een duif of eend tegen de helm.
Hij was daarna tegen een lantaarnpaal gereden. :X

Sindsdien probeer ik een plan B te hebben.
Bijvoorbeeld even duiken en vooral rechtuit blijven rijden.
En dat is nadien vervolgens ook een keer gebeurd.