Vlotter wordt door iets OMLAAG gehouden en dan krijg je die overstroming.
Geluk bij ongeluk: meteen bewezen dat de vlotterkamer-VENTILATIE wel goed is, want dat is de eerste functie van die zogenaamde "overloop". Zou die overloop verstopt zitten dan heb je sowieso een overstroming, de motor of het luchtfilter in, want dan houdt binnen seconden een opgesloten damp/lucht-belletje de vlotter omlaaggedrukt.
Goed dat "scharniertje" bekijken; typen kunnen nogal verschillen. Is er iets verbogen/verwrongen of zit er troep aangekleefd? Zit er een soort lipje aan dat het vlotternaaldje optilt en is dat lipje gaaf, geen kras of putje of knikje?
Ook: bekijk het vlotternaaldje eens goed onder een vergrootglas; moet GAAF zijn, vooral het sluit-puntje waarop bij moderne typen vaak een plastic tipje zit, dat bij vervorming niet goed meer de bezinetoevoer afdicht en bovendien even later "klemmend" kan sluiten zodat opeens de benzine wegblijft.
Verder moet uiteraard de vlotterkamer zelf geheel schoon zijn, een klein vuiltje kan voor veel ellende zorgen.