Vragen mbt omzetten SuzukiGS500 naar vol vermogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandien

MF'er
13 jun 2008
142
1
Vanaf morgen mag ik eindelijk officieel vol vermogen rijden. Zo braaf als ik ben heb ik mijn volledig twee jaar uitgereden op 25 kW. Aanstaande dinsdag word mijn motor omgezet naar zijn oorspronkelijke status.

Nu heb ik een aantal vragen. Ik heb me rot gezocht op het forum, maar kan niet specifiek antwoord op mijn vragen vinden.

1. Op mijn kenteken staat netjes 25 kW, wat wil het RDW hebben voor het omzetten?
Welke kentekendelen (1A,B,2)?

2. Ik heb 2 gas schuiven, 1 met gat en 1 zonder. Nu heb ik begrepen dat bij mijn model degene met gat de 25kW schuif is en degene zonder gat: vol vermogen. Maar in mijn motor moet dus ook iets zitten... Maar welke en hoeveel, 1 of 2?

Wat moet er vervangen worden? Ik heb een SuzukiGS500 uit bouwjaar 2003.
Hoorde ook iets van sproeiers en een veer? Ik weet het niet meer zeker. :?

3. Krijg ik van de dealer ook een bewijs dat ik mijn motor daar heb achtergelaten en dat als ik mijn motor terug heb (dezelfde dag als dat mijn papieren door hen worden verstuurd) ik met 'geldige' papieren kan rijden?
:]

Wie kan mijn brandende vragen beantwoorden?? O-)
 
Als je het door een dealer laat doen regelt hij alles qua papieren. Weet niet hoe het is als je het zelf doet, lijkt me dat je de papieren zelf moet opsturen naar het RDW en dat je nieuwe krijgt.

Die gasschuiven moeten in je carburateur. De schuiven met het gaatje moeten eruit en de schuiven zonder een gat moeten er weer in.

Het is goed zelf te doen.
 
ik zou gewoon 25kw blijven rijden.

ik weet nog goed back in the day toen ik leste.
hadden ze 3 ER-5's

twee vol vermogen en eentje 25kw geknepen voor de toen toekomstige regel.

nu gingen we met 2 mensen lessen en 1 van de 'vol vermogen' motoren was weg voor onderhoud.

dus ik kreeg de 25kw fiets.

ik merkte geen verschil. op de snelweg ook niet met invoegen ofzo.
ik trok zelfs sneller weg dan de andere lesser waar ik mee was.

die vroeg na de les ook verbaast "hey hoe kan dat nou, hij trekt evensnel weg als ik"

instructeur zei ook dat je pas boven de 120 verschil gaat merken...
en aangezien de max. speed hier 120 is zou ik de moeite niet doen om de boel te veranderen.

mvg.
 
Als je het door een dealer laat doen regelt hij alles qua papieren. Weet niet hoe het is als je het zelf doet, lijkt me dat je de papieren zelf moet opsturen naar het RDW en dat je nieuwe krijgt.

Die gasschuiven moeten in je carburateur. De schuiven met het gaatje moeten eruit en de schuiven zonder een gat moeten er weer in.

Het is goed zelf te doen.
Dat lijkt me duidelijk, de dealer wil ook alle kentekendelen hebben, daar had ik even mijn vraagtekens bij, maar als ik Arie Molenaar noem, dan zal het wel goed zitten toch? ;)

Jij zegt dat de gasschuiven (meervoud) eruit moeten en de nieuwe erin, maar ik heb er maar eentje zonder gat... Kan het dan dat er eentje met en eentje zonder gat in zit? Vind ik toch wel vreemd :P Mijn motor rijdt niet scheef iig :+
 
ik zou gewoon 25kw blijven rijden.

ik weet nog goed back in the day toen ik leste.
hadden ze 3 ER-5's

twee vol vermogen en eentje 25kw geknepen voor de toen toekomstige regel.

nu gingen we met 2 mensen lessen en 1 van de 'vol vermogen' motoren was weg voor onderhoud.

dus ik kreeg de 25kw fiets.

ik merkte geen verschil. op de snelweg ook niet met invoegen ofzo.
ik trok zelfs sneller weg dan de andere lesser waar ik mee was.

die vroeg na de les ook verbaast "hey hoe kan dat nou, hij trekt evensnel weg als ik"

instructeur zei ook dat je pas boven de 120 verschil gaat merken...
en aangezien de max. speed hier 120 is zou ik de moeite niet doen om de boel te veranderen.

mvg.

Ik heb tijdens het lessen ook op de vol vermogen versie gereden en er bijna examen mee gedaan, puur omdat die veel soepeler rijdt, net wat lekkerder optrok en niet teveel hakkelde in de lage versnellingen. Met een 8-tje draaien kon ik het toen opeens wel en met de geknepen motor niet.
Nu weet ik niet of het verschil tussen een 2-cillinder of een 4-cillinder veel uitmaakt voor 25kW. Ik leste op een 4-cillinder en ik heb nu een 2-cillinder.
 
Ik heb tijdens het lessen ook op de vol vermogen versie gereden en er bijna examen mee gedaan, puur omdat die veel soepeler rijdt, net wat lekkerder optrok en niet teveel hakkelde in de lage versnellingen. Met een 8-tje draaien kon ik het toen opeens wel en met de geknepen motor niet.
Nu weet ik niet of het verschil tussen een 2-cillinder of een 4-cillinder veel uitmaakt voor 25kW. Ik leste op een 4-cillinder en ik heb nu een 2-cillinder.


te zenuwachtig aan't gas of mischien in de verkeerde versnelling.
ik lees hieruit af dat je niet genoeg skills had toendertijd, wat niet gek is want je leste toen nog.

de 1 heeft wat meer natuurtalent om een motor aan te voelen dan de ander.

dat je vrouw bent heeft er wellicht ook mee te maken.
 
lekker 25kw op t kenteken laten staan, heeft wellicht nog meerwaarde als je je motor ooit verkoopt. De verzekering zal er ook echt niet moeilijk over doen, mits je maar een zwaar rbw hebt.
 
te zenuwachtig aan't gas of mischien in de verkeerde versnelling.
ik lees hieruit af dat je niet genoeg skills had toendertijd, wat niet gek is want je leste toen nog.

de 1 heeft wat meer natuurtalent om een motor aan te voelen dan de ander.

dat je vrouw bent heeft er wellicht ook mee te maken.
Nu kan ik hele vervelende dingen gaan zeggen, over het vrouw zijn, maar dat hou ik wijselijk voor me. Buiten het feit dat mijn instructeur mij wel degelijk een goede rijder vond en ik ook alles in één keer heb behaald :z , is het echt geen nadeel dat ik twee extra zwaartepunten heb aan de voorkant. Vind het wel een voordeel als ik plat op de tank ga liggen. Ik zal er niet zo makkelijk vanaf schuiven. :+

Maar antwoord op mijn vragen heb ik nogsteeds niet.

Ik ga vol vermogen rijden, mijn verzekering word ingelicht en nee ik laat niet mijn papieren op 25kW staan, want ik wil geen problemen krijgen met de verzekering mocht er iets fout gaan. Ik vind het namelijk veels te prettig om de regels daarvan na te leven.
 
kijk je wel uit met die gs500?? voor je het weet rijd je buitenom elke ss 1000c die je tegenkom op welke dijk dan ook met je knie aan de grond, je handen verwikkeld in een gevecht met een aanbieding van de hema weekwol om een trui te breien die je aan je oma kan geven voor haar verjaardag, terwijl je slagroom aan het kloppen bent met je grote teen...


ik bedoel maar, het zijn echt monsters die gs-en.....
 
Je noemt zelf Arie Molenaar. Waarom bel je ze niet als ze open zijn?
Voor mij is het 10 jaar geleden, dus weet niet meer of ook het eigendomsbewijs mee moet.

Een GS500e heeft 2 carburateurs, dus elke carburateur heeft een gasschuif, 2 sproeiers, een veer etc. en beiden moeten gelijk zijn. De GS500e is op diverse manieren geknepen, voor 2003 weet ik het niet, maar elke keer was het weer wat anders bij die motor.

Wat betreft een bewijsje.. ook weer de dealer bellen. Wij kunnen niet zeggen wat de dealer moet doen. Lijkt me wel handig als je op pad, als de kentekenpapieren bij het RDW liggen.

Zelf zou ik 'm denk ik op 25kw op kenteken laten staan, verzekering wel informeren dat het nu een 35kw machine is en ook zo verzekeren, dan de motor op vol vermogen zetten en 25kw kitje achterhouden. Als je 'm gaat verkopen, is de motor makkelijker te verkopen als 25kw motor (incl. het kitje), want de meeste mensen met een vol vermogen willen geen GS500, die nemen een zwaardere motor (qua vermogen). Uitzonderingen (motorrijders die zwaar mogen rijden, maar ook best op een 500cc willen rijden) heb je altijd, ik vind een GS500 van na 2002 erg mooi, heb er zelf 2 gehad; een 92-'er en een '93-er.
 
Laatst bewerkt:
kijk je wel uit met die gs500?? voor je het weet rijd je buitenom elke ss 1000c die je tegenkom op welke dijk dan ook met je knie aan de grond, je handen verwikkeld in een gevecht met een aanbieding van de hema weekwol om een trui te breien die je aan je oma kan geven voor haar verjaardag, terwijl je slagroom aan het kloppen bent met je grote teen...


ik bedoel maar, het zijn echt monsters die gs-en.....

Oke, ik lag onder de tafel van het lachen :P _O- En het zijn echte zulke monsters 8-)
140 met wind in de rug en plat op de tank O-) Echt té wild gewoon :+

Je noemt zelf Arie Molenaar. Waarom bel je ze niet als ze open zijn?
Voor mij is het 10 jaar geleden, dus weet niet meer of ook het eigendomsbewijs mee moet.

Een GS500e heeft 2 carburateurs, dus elke carburateur heeft een gasschuif, 2 sproeiers, een veer etc. en beiden moeten gelijk zijn. De GS500e is op diverse manieren geknepen, voor 2003 weet ik het niet, maar elke keer was het weer wat anders bij die motor.

Wat betreft een bewijsje.. ook weer de dealer bellen. Wij kunnen niet zeggen wat de dealer moet doen. Lijkt me wel handig als je op pad, als de kentekenpapieren bij het RDW liggen.
Ik hoop dat het mij niet teveel gaat kosten ivm de twee schuiven enzo. Ze hebben gezegd dat het niet meer dan 140 euro gaat kosten, dus dat ligt ook netjes opzij.

Ook heb ik gevraagd voor een bewijs en dat 'zou wel goedkomen'. Dus dat hoop ik wel, ik geef mijn motor en papieren gewoon niet af zonder bewijs ;)

Wat ik wel wil met deze motor is hem echt helemaal opslijten totdat er echt niks meer van over is. Blijft toch je eerste motor :]
 
Laatst bewerkt:
Weet je wel zeker dat je dat ding op vol vermogen durft te berijden? Volgens mijn 'zeer betrouwbare' informatie zijn zelfs R1, Blade, 10 en alle andere 1 liter supersports bang voor dat ding op vol vermogen... Een echte supersport killer hoor...

OgriUK in "Trekken hypersports prutsers aan?"

Denk alsjeblieft 3 keer na voordat je dit beest van zijn kettingen ontdoet! Levensgevaarlijk, al helemaal in handen van een beginner!
 
Laatst bewerkt:
Bij Arie Molenaar komt het wel goed, ik kom er regelmatig en ondanks dat ze niet de goedkoopste zijn, zijn ze wel goed.

Wel leuk, je eerste motor helemaal oprijden.
Ik kan alleen niet zo lang met een zelfde motor doen. Teveel moois wat er te koop staat.
Bij auto's heb ik dat totaal niet, die moet me zonder problemen van A naar B brengen en of ie nou roze of zwart is, maakt me niet uit. Nouja, liever zwart, maar even om dat duidelijk te maken. :+

Het verschil tussen 25kw en 35kw is niet heel erg groot, maar als het 140 euro kost, is het dat wel waard. Net een hogere top (+/- 190km/u ipv 160km/u) en ietsje koppel erbij. Maargoed, alles went snel en ik moet zeggen dat zo'n GS500 ook met 25kw zeker niet slecht rijd.
 
kijk je wel uit met die gs500?? voor je het weet rijd je buitenom elke ss 1000c die je tegenkom op welke dijk dan ook met je knie aan de grond, je handen verwikkeld in een gevecht met een aanbieding van de hema weekwol om een trui te breien die je aan je oma kan geven voor haar verjaardag, terwijl je slagroom aan het kloppen bent met je grote teen...


ik bedoel maar, het zijn echt monsters die gs-en.....


_O- _O- hier was ik op aan het wachten ;) heb toevallig net het betreffende topic doorgelezen.. :}

Al is die GS nog zo snel, de gieter achterhaalt hem wel..
 
Oke, ik lag onder de tafel van het lachen :P _O- En het zijn echte zulke monsters 8-)
140 met wind in de rug en plat op de tank O-) Echt té wild gewoon :+Ik hoop dat het mij niet teveel gaat kosten ivm de twee schuiven enzo. Ze hebben gezegd dat het niet meer dan 140 euro gaat kosten, dus dat ligt ook netjes opzij.

Ook heb ik gevraagd voor een bewijs en dat 'zou wel goedkomen'. Dus dat hoop ik wel, ik geef mijn motor en papieren gewoon niet af zonder bewijs ;)

Wat ik wel wil met deze motor is hem echt helemaal opslijten totdat er echt niks meer van over is. Blijft toch je eerste motor :]

pas op met wat je wenst ;) hij kan namelijk in 1 klap heuulll snel slijten :+
 
pas op met wat je wenst ;) hij kan namelijk in 1 klap heuulll snel slijten :+
Ja dat weet ik :P is wel de bedoeling dat er met een paar jaar (3-4) een tweede broemer bij komt. En snel slijten, tja, met veel rijden wil dat ook wel :P
 
hoeveel km staat er al op? gemiddeld gaan ze bij de 80k de pijp uit.
 
hoeveel km staat er al op? gemiddeld gaan ze bij de 80k de pijp uit.
Staat nu bijna 15k op. In twee jaar tijd. Dus dat is met een jaar of 8 de pijp uit? Ik zal alleen maar meer gaan rijden de komende tijd. Zolang het maar niet gaat sneeuwen :P
 
Ken ook genoeg gsjes die over ton gereden hebben, had er keer één gezien met 125000 op de teller. Ik rij nu ook zwaar maar heb nog wel 25 kw op mn kenteken papieren staan.
Ik wil hem, net als jouw, de gs helemaal oprijden. Krijg er nu toch niks voor en vind het zonde om hem voor een laag bedrag de deur uit te doen terwijl die motorisch perfect is.
 
ik zou gewoon 25kw blijven rijden.

ik weet nog goed back in the day toen ik leste.
hadden ze 3 ER-5's

twee vol vermogen en eentje 25kw geknepen voor de toen toekomstige regel.

nu gingen we met 2 mensen lessen en 1 van de 'vol vermogen' motoren was weg voor onderhoud.

dus ik kreeg de 25kw fiets.

ik merkte geen verschil. op de snelweg ook niet met invoegen ofzo.
ik trok zelfs sneller weg dan de andere lesser waar ik mee was.

die vroeg na de les ook verbaast "hey hoe kan dat nou, hij trekt evensnel weg als ik"

instructeur zei ook dat je pas boven de 120 verschil gaat merken...
en aangezien de max. speed hier 120 is zou ik de moeite niet doen om de boel te veranderen.

mvg.

Klinkklare kul!

Heb zelf ook een GS500E gehad (bj 1991), 25 kW gereden. Daarna zelf de gasschuiven, sproeiers en cover (kapje boven op de carburateur) vervangen. Ding liep daarna als een speer. Zeker in de 1e en 2e versnelling gaat het je meer plezier opleveren. Hij gaat een stuk sneller optrekken boven de 7.000 [rpm]; dat is het toerental waar de geknepen versie ophoudt met trekken.

Dus bij het lessen kon 1 van jullie niet rijden :+
 
Ken ook genoeg gsjes die over ton gereden hebben, had er keer één gezien met 125000 op de teller. Ik rij nu ook zwaar maar heb nog wel 25 kw op mn kenteken papieren staan.
Ik wil hem, net als jouw, de gs helemaal oprijden. Krijg er nu toch niks voor en vind het zonde om hem voor een laag bedrag de deur uit te doen terwijl die motorisch perfect is.

Dat klinkt iig nog positief! Wat ik er nu voor krijg zal inderdaad niet veel zijn, daarom denk ik als student zijnde: dit is mijn motor en dat zal hij blijven ook! :D :]

ik zou gewoon 25kw blijven rijden.

ik weet nog goed back in the day toen ik leste.
hadden ze 3 ER-5's

twee vol vermogen en eentje 25kw geknepen voor de toen toekomstige regel.

nu gingen we met 2 mensen lessen en 1 van de 'vol vermogen' motoren was weg voor onderhoud.

dus ik kreeg de 25kw fiets.

ik merkte geen verschil. op de snelweg ook niet met invoegen ofzo.
ik trok zelfs sneller weg dan de andere lesser waar ik mee was.

die vroeg na de les ook verbaast "hey hoe kan dat nou, hij trekt evensnel weg als ik"

instructeur zei ook dat je pas boven de 120 verschil gaat merken...
en aangezien de max. speed hier 120 is zou ik de moeite niet doen om de boel te veranderen.

mvg.

Klinkklare kul!

Heb zelf ook een GS500E gehad (bj 1991), 25 kW gereden. Daarna zelf de gasschuiven, sproeiers en cover (kapje boven op de carburateur) vervangen. Ding liep daarna als een speer. Zeker in de 1e en 2e versnelling gaat het je meer plezier opleveren. Hij gaat een stuk sneller optrekken boven de 7.000 [rpm]; dat is het toerental waar de geknepen versie ophoudt met trekken.

Dus bij het lessen kon 1 van jullie niet rijden :+

Haha, wat een heerlijke reactie! Ervaringen tijdens lessen zijn ook een beetje irrelevant in dit soort gevallen. Ik hoop ook dat hij super gaat lopen! Duurt helaas nog even, want er moest een gasschuif besteld worden. En die is er nog niet. Die komt 5 oktober pas.
 
Dat klinkt iig nog positief! Wat ik er nu voor krijg zal inderdaad niet veel zijn, daarom denk ik als student zijnde: dit is mijn motor en dat zal hij blijven ook! :D :]Haha, wat een heerlijke reactie! Ervaringen tijdens lessen zijn ook een beetje irrelevant in dit soort gevallen. Ik hoop ook dat hij super gaat lopen! Duurt helaas nog even, want er moest een gasschuif besteld worden. En die is er nog niet. Die komt 5 oktober pas.

Ik lees net dat Arie Molenaar hem er niet in gaat zetten :N :N :N :N :N

Sandien in "Slechte ervaring Arie Molenaar Motors Ij..."
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan