Vragen rond brandstofpomp voor injectie

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Ik heb thuis injectoren van een yamaha R6 maar ik zie hier geen retour leiding aan, er zit wel iets bij de leiding maar is dit een druk regelaar?

Zie namelijk geen terug koppeling?

dsc01417oi.jpg


Hoe wordt dan de druk geregeld van de brandstof pomp?

Ik heb namelijk een externe brandstofpomp nodig geschikt voor deze injectoren (zonder re tourleiding), deze brandstofpomp moet ook nog over een pwm regeling beschikken.

De pwm regeling, zijn deze ook in 5V type beschikbaar en wat is het amperage?

Of moet dat steeds over de 12V draad gebeuren want in dat geval moet ik een transistor plaats om via de pwm van de arduino de pomp te kunnen regelen.

Zijn er standaard auto's met externe brandstof pomp en pwm regeling?

Nog een bijkomstig vraagje over ketting en tandwielen.

Voor mijn suzuki heb ik een 530 ketting maar het ducati wiel dat ik wil plaatsen heeft tandwielen geschikt voor een 525 ketting.

Kan ik dan een 525 tandwiel plaatsen mits de steek het zelfde is?

Ketting heeft dan wel meer zijdelingse speling maar kan dit kwaad?

Of is een 525 set dan toch beter?

Groeten,
Benjamin
 
Kijk dit is weer zo'n idee dat er bij jouw inzit, waar je aan vast blijft houden, ondanks ALLE GOEDE ADVIEZEN.......
Maar zoals je misschien wel weet is er een gezegde in de techniek .....
METEN IS WETEN

Bij carburateurs..(.hoe duur , exclusief, successen uit het verleden...) blijf je ALTIJD afhankelijk van luchtstromingen, gasnaalden en sproeiers..... daar valt na het eenmaal afstellen onder het rijden niets meer aan te doen.....

Een injectiesysteem kun je net zo ver uitbreiden als je wilt, en je kunt onder het rijden continue blijven meten en bijregelen, om zo ten alle tijden en onder elke omstandigheid je optimale mengsel te krijgen.......je kunt als je wilt nog tot IN DE VERBRANDINGSKAMER meten.....
En je opmerking om ze te vergeliiken met de eerste type injectie is jezelf gewoon voor de gek houden om je investering in die carbs goed te praten...

Ik denk dat als je op het net gaat zoeken , je ergens wel een basis mapping zou kunnen vinden die redelijk geschikt is voor jouw 1100, en als je het systeem goed in elkaar zet, en zelf lerend maakt, je niet eens al te veel moeite hoeft te doen om je motor fatsoenlijk aan het lopen te krijgen...
die carbs zul je eerst af moeten stellen op al jouw kronkels die je inmiddels hebt bedacht, dus van een standaard uitgangspositie kun je niet eens meer uitgaan, en je dus helemaal vanaf scratch moet beginnen om de sproeierbezettingen uit te zoeken, en daarna kun je pas serieus gaan afstellen....dat worden vele uren op de testbank, dan is inmiddels je ceramische coating wel losgebladderd
:^
Als je die carbs verkoopt kun je dat geld gebruiken voor een megasquirt, en gebruikte throttle body's kosten niet veel via e-bay oid. De rest van de onderdelen heb je nu ook al nodig (pomp, rail, injectoren), dus daar heb je geen extra kosten.

Daarmee kom je zoals K@W@ aangeeft veel verder. Bovendien heb je de optie om alles te loggen, en later terug te kijken en nauwgezet te analyseren. Zo'n systeem lijkt me een stuk makkelijker (en leuker!) om af te stellen, en je krijgt het beter dan je met de beste carb ooit zal lukken. En je geeft die dure breedband lambda die je hebt (toch?) ook nog een goed nut.

En nee, dit moet je niet met een Arduino gaan proberen.
 
goh, heel lang geleden dat ik op dit forum nog iets gepost heb, maar vooruit :

ik ben stikjaloers op jullie nederlanders. bij ons in vlaanderen post hij lang niet zoveel "nieuwe revolutionaire Benjaminaanse technologische ontwikkelingen op het vlak van motortechniek" , maar ik ben deftig aan het bijlezen :P

want je moet het hem toch nagaven : van techniek weet hij nog niet alles, maar voor commedy reken ik hem toch tot de pro's :}

Benjamin , een paar vraagjes :

* als je de vlotterkamers niet onder druk gaat zetten (om te testen zoals je zelf zegt), hoeveel benzine gaat er nog uit komen denk je ? en hoe ga je dan een vlotte overgang maken van carbu naar injektie ?
* als je de vlotterkamers wel onder druk gaat zetten, hoe ga je je carbu's "vernöken" om te voorkomen wat ze van nature uit automatisch gaan doen : nl gewoon het juiste mengsel geven. je zal dus een variabele aanpassing aan je carbu's moeten doen - die afhankelijk is van de druk in je airbox - die ervoor zorgt dat je carbu's een armer mengsel ipv het juiste geven en alleen als er "overdruk" is, zodat je dat dan weer kan kompenseren met je injektie ?
* een hypothetische vraag : mogt je ooit een helder moment hebben : het nut van dit alles ?
 
Laatst bewerkt:
goh, heel lang geleden dat ik op dit forum nog iets gepost heb, maar vooruit :

ik ben stikjaloers op jullie nederlanders. bij ons in vlaanderen post hij lang niet zoveel "nieuwe revolutionaire Benjaminaanse technologische ontwikkelingen op het vlak van motortechniek" , maar ik ben deftig aan het bijlezen :P

want je moet het hem toch nagaven : van techniek weet hij nog niet alles, maar voor commedy reken ik hem toch tot de pro's :}

Benjamin , een paar vraagjes :

* als je de vlotterkamers niet onder druk gaat zetten (om te testen zoals je zelf zegt), hoeveel benzine gaat er nog uit komen denk je ? en hoe ga je dan een vlotte overgang maken van carbu naar injektie ?
* als je de vlotterkamers wel onder druk gaat zetten, hoe ga je je carbu's "vernöken" om te voorkomen wat ze van nature uit automatisch gaan doen : nl gewoon het juiste mengsel geven. je zal dus een variabele aanpassing aan je carbu's moeten doen - die afhankelijk is van de druk in je airbox - die ervoor zorgt dat je carbu's een armer mengsel ipv het juiste geven en alleen als er "overdruk" is, zodat je dat dan weer kan kompenseren met je injektie ?
* een hypothetische vraag : mogt je ooit een helder moment hebben : het nut van dit alles ?

Ah! Een internationale fan meld zich hier!

En inderdaad, geef 'm maar eens iets over na te denken.

8-)
 
goh, heel lang geleden dat ik op dit forum nog iets gepost heb, maar vooruit :

ik ben stikjaloers op jullie nederlanders. bij ons in vlaanderen post hij lang niet zoveel "nieuwe revolutionaire Benjaminaanse technologische ontwikkelingen op het vlak van motortechniek" , maar ik ben deftig aan het bijlezen :P

want je moet het hem toch nagaven : van techniek weet hij nog niet alles, maar voor commedy reken ik hem toch tot de pro's :}

Benjamin , een paar vraagjes :

* als je de vlotterkamers niet onder druk gaat zetten (om te testen zoals je zelf zegt), hoeveel benzine gaat er nog uit komen denk je ? en hoe ga je dan een vlotte overgang maken van carbu naar injektie ?
* als je de vlotterkamers wel onder druk gaat zetten, hoe ga je je carbu's "vernöken" om te voorkomen wat ze van nature uit automatisch gaan doen : nl gewoon het juiste mengsel geven. je zal dus een variabele aanpassing aan je carbu's moeten doen - die afhankelijk is van de druk in je airbox - die ervoor zorgt dat je carbu's een armer mengsel ipv het juiste geven en alleen als er "overdruk" is, zodat je dat dan weer kan kompenseren met je injektie ?
* een hypothetische vraag : mogt je ooit een helder moment hebben : het nut van dit alles ?

Benjaminaanse technologische ontwikkelingen kan je daar een Darwin award voor krijgen?? :+
 
goh, heel lang geleden dat ik op dit forum nog iets gepost heb, maar vooruit :

ik ben stikjaloers op jullie nederlanders. bij ons in vlaanderen post hij lang niet zoveel "nieuwe revolutionaire Benjaminaanse technologische ontwikkelingen op het vlak van motortechniek" , maar ik ben deftig aan het bijlezen :P

want je moet het hem toch nagaven : van techniek weet hij nog niet alles, maar voor commedy reken ik hem toch tot de pro's :}

Benjamin , een paar vraagjes :

* als je de vlotterkamers niet onder druk gaat zetten (om te testen zoals je zelf zegt), hoeveel benzine gaat er nog uit komen denk je ? en hoe ga je dan een vlotte overgang maken van carbu naar injektie ?
* als je de vlotterkamers wel onder druk gaat zetten, hoe ga je je carbu's "vernöken" om te voorkomen wat ze van nature uit automatisch gaan doen : nl gewoon het juiste mengsel geven. je zal dus een variabele aanpassing aan je carbu's moeten doen - die afhankelijk is van de druk in je airbox - die ervoor zorgt dat je carbu's een armer mengsel ipv het juiste geven en alleen als er "overdruk" is, zodat je dat dan weer kan kompenseren met je injektie ?
* een hypothetische vraag : mogt je ooit een helder moment hebben : het nut van dit alles ?

Wel vanaf het moment dat er overdruk in de luchtfilterkast is en ge zou de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laten dan zou er geen benzine meer moeten uit komen.

Wat in feite ideaal is voor testen.

Ik kan de beluchting tijdelijk laten uitkomen in een vatje voor de benzine op te vangen en terug steken naar de benzine tank?

Injectoren beginnen vanaf 1mb overdruk.

Of zou ik tijdelijk de vlotterkamer beluchting ook nog op luchtfilterkast druk moeten laten steken en vanaf 1mb laten afsluiten + richting een vatje leiden om een vlotte overgang te hebben?

Dat wil ik dus testen.

Injectoren vernevelen beter de benzine.

Blijft dus een test he, als ik geen extra winst heb met injectoren en zonder dan werkt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Wel vanaf het moment dat er overdruk in de luchtfilterkast is en ge zou de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laten dan zou er geen benzine meer moeten uit komen.

Wat in feite ideaal is voor testen.

Ik kan de beluchting tijdelijk laten uitkomen in een vatje voor de benzine op te vangen en terug steken naar de benzine tank?

Injectoren beginnen vanaf 1mb overdruk.

Of zou ik tijdelijk de vlotterkamer beluchting ook nog op luchtfilterkast druk moeten laten steken en vanaf 1mb laten afsluiten + richting een vatje leiden om een vlotte overgang te hebben?

Dat wil ik dus testen.

Injectoren vernevelen beter de benzine.

Blijft dus een test he, als ik geen extra winst heb met injectoren en zonder dan werkt het niet.

1 mb als in de zin van 1 millibar....?? :? je weet dat de atmosferische druk in Nederland/belgie ongeveer 1013 mbar is..... :W
 
Wel vanaf het moment dat er overdruk in de luchtfilterkast is en ge zou de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laten dan zou er geen benzine meer moeten uit komen.

Wat in feite ideaal is voor testen.

Ik kan de beluchting tijdelijk laten uitkomen in een vatje voor de benzine op te vangen en terug steken naar de benzine tank?

Injectoren beginnen vanaf 1mb overdruk.

Of zou ik tijdelijk de vlotterkamer beluchting ook nog op luchtfilterkast druk moeten laten steken en vanaf 1mb laten afsluiten + richting een vatje leiden om een vlotte overgang te hebben?

Dat wil ik dus testen.

Injectoren vernevelen beter de benzine.

Blijft dus een test he, als ik geen extra winst heb met injectoren en zonder dan werkt het niet.


My turn; |(

8-)
 
Wel vanaf het moment dat er overdruk in de luchtfilterkast is en ge zou de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laten dan zou er geen benzine meer moeten uit komen.

ok, stel dat je een ongelooflik precieze druksensor in de luchtfilterkast kan plaatsen en nog 1 erbuiten om de atmosferische druk te meten (en vergeet niet : je gaat een controller nodig hebben die beide vegelijkt en beide signalen omzet in 1 aan/uit signaal naar je injektiesturing ...) , ken je dan de druk in de venturi van je carbu, want dat is de enige die telt ...

Ik kan de beluchting tijdelijk laten uitkomen in een vatje voor de benzine op te vangen en terug steken naar de benzine tank?

Of zou ik tijdelijk de vlotterkamer beluchting ook nog op luchtfilterkast druk moeten laten steken en vanaf 1mb laten afsluiten + richting een vatje leiden om een vlotte overgang te hebben?

dus in het luchtdarmpje van de luchtfilterkast naar de ontluchting van de vlotterkamer ga je nog een regelklep moeten inbouwen, en die regelklep gaat ook weer gestuurd moeten worden. en dat voor iedere carbu ... en dan maar proberen gewicht te besparen elders ... :?

en wat wil je eigenlijk terug steken naar de benzine tank ?????

Blijft dus een test he, als ik geen extra winst heb met injectoren en zonder dan werkt het niet.

neen, dit wordt zelfs geen test, want ook al zou je al de hardware in orde krijgen, in geen 100 jaar krijg je de software geprogrammeerd, en al zeker niet met uw computertje. ik denk niet dat je ook maar een idee hebt met hoeveel parameters je rekening moet houden, laat staan dat er maar 1 bepaald moment zou zijn voor de omschakeling, maar zelfs dat is variabel.

trouwens, wou je niet eerst je investering in je carbu's ten volle laten renderen ? blijkbaar vertrouw je ze niet goed _O-
 
Laatst bewerkt:
1 mb als in de zin van 1 millibar....?? :? je weet dat de atmosferische druk in Nederland/belgie ongeveer 1013 mbar is..... :W

Lees nog eens wat ik plaatste, 1mb overdruk.

overdruk is de hogere druk dan luchtdruk.

Dacht jij nu 1mb absolute druk, dat is bijna vacuüm?

jan: de druk sensor die ik nu heb is geen absolute druk sensor. Deze meet 2 drukken, namelijk atmosferisch (referentie) en overdruk. Er wordt een vergelijking gemaakt tussen atmosferische en overdruk en dat geeft een bepaalde spanning in milivolt.

Als ik de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laat heb je toch na een tijd kans dat de benzine ommeduur uiit de vlotterkamer beluchting begint te komen?

Ik heb een benzinepomp voor mijn carburateurs die 0.3-0.5 bar druk steekt.

Want in de carburateur doorlaat heerst hogere druk dan atmosferisch.

Vlotterkamerbeluchting bij een carburateur moet niet naar de luchtfilterkast maar riching de inlaat van de topkuip omdat er bij geen ram-air er een onderdruk in zou kunnen heersen (weer druk verschil). Ik heb ook 2 kanalen voorzien in de inlaat van mijn topkuip.

Consent Form | Sport Rider

146_9508_04zoom+kawasaki_zx_9r+ram_air_intake_view.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lees nog eens wat ik plaatste, 1mb overdruk.

overdruk is de hogere druk dan luchtdruk.

Dacht jij nu 1mb absolute druk, dat is bijna vacuüm?

jan: de druk sensor die ik nu heb is geen absolute druk sensor. Deze meet 2 drukken, namelijk atmosferisch (referentie) en overdruk. Er wordt een vergelijking gemaakt tussen atmosferische en overdruk en dat geeft een bepaalde spanning in milivolt.

Als ik de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laat heb je toch na een tijd kans dat de benzine ommeduur uiit de vlotterkamer beluchting begint te komen?

Ik heb een benzinepomp voor mijn carburateurs die 0.3-0.5 bar druk steekt.

Want in de carburateur doorlaat heerst hogere druk dan atmosferisch.

Vlotterkamerbeluchting bij een carburateur moet niet naar de luchtfilterkast maar riching de inlaat van de topkuip omdat er bij geen ram-air er een onderdruk in zou kunnen heersen (weer druk verschil). Ik heb ook 2 kanalen voorzien in de inlaat van mijn topkuip.

Consent Form | Sport Rider

[afbeelding]


O ja joh? :')

Dus een neerwaarts bewegende zuiger creeërd een overdruk? _O-
Deze opmerking kan zo in de Bennie Data Base. Priceless!

8-)
 
Tijdens ram-air zeg ik toch?

Waarom denk je dat bij alle carburateurmotorfietsen de vlotterkamer beluchting ook verbonden moeten zijn met de luchtfilterkast of rechtstreeks naar de inlaat van topkuip (zie verwijzing naar zx9r maar dat zal je vast niet hebben gelezen)?

Zonder die opbouw gaat de motorfiets voor geen meter rijden, dit heb ik al zelf deels ondervonden.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens ram-air zeg ik toch?

Waarom denk je dat bij alle carburateurmotorfietsen de vlotterkamer beluchting ook verbonden moeten zijn met de luchtfilterkast of rechtstreeks naar de inlaat van topkuip (zie verwijzing naar zx9r maar dat zal je vast niet hebben gelezen)?

Zonder die opbouw gaat de motorfiets voor geen meter rijden, dit heb ik al zelf deels ondervonden.


En bij welke snelheid denk je dat het ram air systeem in werking treedt?

En denk je vervolgens dat je daar op het circuit effect van gaat hebben?
 
Wie niets doet, kan ook niks misdoen.

Redforce: bij kawaski haalde ze al overdruk vanaf een 120 km/u.

146-9508-RAM-6-ZOOM.jpg


Bv op zolder haal ik wel 220 dus als we het voorbeeld van de kawasaki volgen haal je dan al 20-25mbar overdruk.

Niet mis lijkt me.

Dat is dus de hele test die ik wil.

Benzine compensatie door de vlotterkamer of door mijn injectoren, kijken wat beter is.

MJN kit vernevelt wel goed maar ik weet niet of door de geringe overdruk in de vlotterkamer dit ook gaat gebeuren tegenover normale werking (onderdruk).
 
Laatst bewerkt:
Wie niets doet, kan ook niks misdoen.

Redforce: bij kawaski haalde ze al overdruk vanaf een 120 km/u.

[afbeelding]

Bv op zolder haal ik wel 220 dus als we het voorbeeld van de kawasaki volgen haal je dan al 20-25mbar overdruk.

Niet mis lijkt me.

Dat is dus de hele test die ik wil.

Benzine compensatie door de vlotterkamer of door mijn injectoren, kijken wat beter is.

MJN kit vernevelt wel goed maar ik weet niet of door de geringe overdruk in de vlotterkamer dit ook gaat gebeuren tegenover normale werking (onderdruk).


Wie niets doet kan inderdaad niets misdoen, maar het is wel erg prettig werken als je weet wat je doet.

Hoeveel vermogenswinst heeft die kawasaki met ram air in werking?

hoeveel seconden per ronde is jouw snelheid zo hoog dat er ram air werking optreedt?
 
8pk winst bij 240km/u.

146-9508-RAM-9-ZOOM.jpg


Dus bv op Zolder zijn er veel plekken waar ik dan 4-5pk winst zou hebben in theorie tegenover geen ram-air.

Dat is dan alleen al ram-air, als injectoren toch beter vernevelt dat vlotterkamer onder druk verbrandt het mengsel nog beter en heb ik misschien nog meer winst.
 
Laatst bewerkt:
Werkt jouw systeem net zo effectief of mischien nog effectiever dan dat van de kawa?
Zo ja niks meer aan doen, zo nee, dan gaat extra brandstof inspuiten ook niet helpen.
Niet dat dat uberhaupt gaat helpen, in ieder geval niet merkbaar maar goed...
 
Is niet direct de bedoeling om vlotterkamer beluchting onderdruk en injectoren te gebruiken maar apart testen.

Mijn druksensor kan tot 100mb overdruk meten dus aan de hand van de milivolt waardes kan ik bepalen wat de overdruk is. Zal geen 100mb worden denk ik :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan