Vreemde ervaring even delen met jullie

AvH

Die hard MF'er
12 mrt 2006
348
0
Delft
Heren,

Zoals jullie weten bied ik al enige tijd mijn SP1 aan op dit forum
Honda VTR SP1

Gisteren krijg ik een telefoontje van iemand die interesse had in de SP1 en
vragen stelde over de motor die hij ook in de advertentie kan lezen?

Vreemde was dat hij belde zonder nr. herkenning,
maar goed toch een afspraak gemaakt voor bezichtiging, echter wilde ik graag zijn mobile nr.hebben mocht er iets tussen komen.
Hij gaf zijn nr. en ergens in mijn achterhoofd zij een stemmetje:"dat gaat te snel"

Ik heb hem later teruggebeld op dat nr. en kreeg een nette dame aan de lijn die nergens vanaf wist???

Ook is de beller niet op komen dagen op de gemaakte afspraak???

Vreemde mensen heb je toch

Ben blij dat de motor niet thuis staat gestald en dat onze hond zeer grote interesse heeft in ongenodigde bezoekers :P


PS: hij gaf zich uit al;Frank
 
Laat nooit iemand proefrijden zonder zijn rijbewijs, paspoort of sleutels van zijn auto te hebben achter gelaten..! Er lopen rare vogels rond en voor je het weet is het SP weg ermee ;(

Hoe graag je je fiets ook wilt verkopen, wees alert!

succes met de verkoop

(intresse in een R6 ;) )
 
Laat nooit iemand proefrijden zonder zijn rijbewijs, paspoort of sleutels van zijn auto te hebben achter gelaten..! Er lopen rare vogels rond en voor je het weet is het SP weg ermee ;(

Hoe graag je je fiets ook wilt verkopen, wees alert!

succes met de verkoop

(intresse in een R6 ;) )

Klopt helemaal, ben blij met m'n ''stemmetje''in m'n hoofd
 
Laat nooit iemand proefrijden zonder zijn rijbewijs, paspoort of sleutels van zijn auto te hebben achter gelaten..!
en maak met je digicam gelijk een foto van het stuk schorum de potentiele koper poserend naast je motor (met kenteken leesbaar) *O*
 
Laat nooit iemand proefrijden zonder zijn rijbewijs, paspoort of sleutels van zijn auto te hebben achter gelaten..! Er lopen rare vogels rond en voor je het weet is het SP weg ermee ;(

Hoe graag je je fiets ook wilt verkopen, wees alert!

succes met de verkoop

(intresse in een R6 ;) )

aan autosleutels heb je ook niks, valse sleutels en gestolen auto.

er heeft op MF ook al een verhaal over gestaan.
 
Laatst bewerkt:
Kenteken van hun auto noteren!
kan wellicht gestolen zijn maar?
dit samen met zijn rijbewijs o.i.d. moet toch wel zekerheid bieden

echter deze lui komen ook nooit alleen kijken toch
 
of ff al je motor vrienden bellen of ze op de hoek klaar willen staan

whawhawah
krijg ik zeker alleen een telefoontje
 
Toevallig had ik ook argwaan toen ik een brommertje verkocht een MBX,ik had de laptop al aanstaan met een webcam eraan geknoopt om hem toch ff vast te leggen,maar ook deze kerel kwam niet opdagen,kan toeval zijn natuurlijk,maar kreeg een vreemd gevoel bij zijn vragen en opmerkingen.

wees alert op deze schaamteloze figuren.
 
Heren,

Zoals jullie weten bied ik al enige tijd mijn SP1 aan op dit forum
Honda VTR SP1

Gisteren krijg ik een telefoontje van iemand die interesse had in de SP1 en
vragen stelde over de motor die hij ook in de advertentie kan lezen?

Vreemde was dat hij belde zonder nr. herkenning,
maar goed toch een afspraak gemaakt voor bezichtiging, echter wilde ik graag zijn mobile nr.hebben mocht er iets tussen komen.
Hij gaf zijn nr. en ergens in mijn achterhoofd zij een stemmetje:"dat gaat te snel"

Ik heb hem later teruggebeld op dat nr. en kreeg een nette dame aan de lijn die nergens vanaf wist???

Ook is de beller niet op komen dagen op de gemaakte afspraak???

Vreemde mensen heb je toch

Ben blij dat de motor niet thuis staat gestald en dat onze hond zeer grote interesse heeft in ongenodigde bezoekers :P


PS: hij gaf zich uit al;Frank

Wat een vreemd figuur!!!!!!!
 
ik doe tegenwoordig zo dat ze maar lekker een geldig rijbewijs meenemen ( moeten ze toch hebben als ze gaan proefrijden e die geven ze maar lekker af en meteen kenteken noteren waar hij mee aan komt
 
Niet op komen dagen op een afspraak is de normaalste zaak van de wereld :X
Alleen dat hij een verkeerd nummer op heeft gegeven is idd wel een beetje vreemd.

Ach, vervelende grappenmakers zal je altijd wel bijven houden :r
 
Niet op komen dagen op een afspraak is de normaalste zaak van de wereld :X
Alleen dat hij een verkeerd nummer op heeft gegeven is idd wel een beetje vreemd.

Ach, vervelende grappenmakers zal je altijd wel bijven houden :r
Denk dat je hier niet echt meer over een 'grap' kan spreken :r
 
Stal je fiets maar vast ergens anders

Je kan um beter een paar keer verhuizen, dan dat ie zomaar verdwenen is.

Gewoon uit voorzorg
 
Verkopen is een kwestie van gevoel, slecht gevoel... NIET doen...

ik word een beetje simpel van alle "bange"mensen die roepen: maak een foto, kopieer z'n paspoort, etc. etc....

Stel je voor dat je een motor gaat kopen en bij voorbaat al als crimineel behandeld word, wat doe je dan..........ik weet het wel... laat em staan en ga bij een ander kijken...
 
Verkopen is een kwestie van gevoel, slecht gevoel... NIET doen...

ik word een beetje simpel van alle "bange"mensen die roepen: maak een foto, kopieer z'n paspoort, etc. etc....

Stel je voor dat je een motor gaat kopen en bij voorbaat al als crimineel behandeld word, wat doe je dan..........ik weet het wel... laat em staan en ga bij een ander kijken...

Handel is handel daar gebeuren helaas ook dit soort praktijken. Je potentiële koper aanzien voor een crimineel gaat wat te ver, maar standaard geen enkel persoon vertrouwen op wat hij/zij zegt of de indruk die men geeft is voldoende. Goedgelovigheid is vaak de zwakste schakel.

Een foto maken en afgifte van papieren (autopapieren, rijbewijs, paspoort) zijn ze allang op voorbereid en geven die graag af (zijn toch valse/gestolen documenten)

Bij een motor testrit wordt het moeilijk, maar als ik een auto verkoop, ga ik altijd mee. Daarbij zit ik achterin en alleen de koper voorin. Geen andere mensen erbij, behalve dan bv een kameraad van mij. Wellicht wantrouwend, maar zodoende krijg je geen loop in je zij met de melding dat je de auto uit moet!

Blijf op je hoede!

Groeten,
martijn
 
Handel is handel daar gebeuren helaas ook dit soort praktijken. Je potentiële koper aanzien voor een crimineel gaat wat te ver, maar standaard geen enkel persoon vertrouwen op wat hij/zij zegt of de indruk die men geeft is voldoende. Goedgelovigheid is vaak de zwakste schakel.

Een foto maken en afgifte van papieren (autopapieren, rijbewijs, paspoort) zijn ze allang op voorbereid en geven die graag af (zijn toch valse/gestolen documenten)

Bij een motor testrit wordt het moeilijk, maar als ik een auto verkoop, ga ik altijd mee. Daarbij zit ik achterin en alleen de koper voorin. Geen andere mensen erbij, behalve dan bv een kameraad van mij. Wellicht wantrouwend, maar zodoende krijg je geen loop in je zij met de melding dat je de auto uit moet!

Blijf op je hoede!

Groeten,
martijn

Handel is en blijft inderdaad handel... mensenkennis is daarbij heel belangrijk...
 
Rijbewijs innemen heb je ook niet echt wat aan, enige is dat je dan weet wie het is. Daar houdt het dan ook mee op. Vriend van me werkte bij een pompstation, die heeft een hele straat aan rijbewijzen van mensen die geen geld mee hadden en vervolgens nooit meer hun rijbewijs komen ophalen (lees: dus ook niet betalen :X ).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd beetje vreemd als iemand alleen komt, ik bedoel, als je een motor koopt, lijkt het me handig dat je iemand mee neemt, zelfs als je er zelf erg veel verstand van (denkt te) heb(ben). 2 zien meer dan 1.

Zo ook bij de verkoop van mijn eigen fiets, 2 heren die kwamen, eerst gaat de een proefrijden en blijft de ander achter, dan gaat de ander proefrijden en blijft de een achter. Lijkt me een redelijke borg dat ie weer terug komt met je motor.

Misschien dus handig om te vragen of hij iemand mee neemt. Als dat niet zo is, kun je misschien idd zoveel mogelijk proberen af te nemen voor borg (rbw, telefoon, sleutels, geld, ...), en als je het niet vertrouwt, gewoon geen proefrit laten maken.

Motor kwijt is erger dan motor wat later verkopen lijkt me :)
 
Laatst bewerkt:
Zo ook bij de verkoop van mijn eigen fiets, 2 heren die kwamen, eerst gaat de een proefrijden en blijft de ander achter, dan gaat de ander proefrijden en blijft de een achter. Lijkt me een redelijke borg dat ie weer terug komt met je motor.
Dus als er een niet was teruggekomen had je de ander gegijzeld? })
 
Terug
Bovenaan Onderaan