Vrouwen hebben 50% meer lesuren nodig dan mannen

Ik denk toch dat ik even moet reageren.

Het CBR weet niets, maar dan ook helemaal niets van het aantal gegeven lesuren af.
Ik ben zelf 14 jaar rij -instructeur en heb nog nooit meegemaakt dat het CBR vroeg: hoeveel lessen heeft hij of zo gehad.

Wat het CBR wel weet zijn de slagingspercentages.

Ik heb het over de laatste 5 jaar nagekeken bij mijn leerlingen en wat blijkt;

Vrouwen tussen de 90 en 100 procent geslaagd
Mannen tussen de 75 en 85 procent geslaagd.

Daarbij komt nog dat vrouwen absoluut geen 50 procent meer lessen nodig hebben. Heb regelmatig mannen die wel 100 procent meer lessen nodig hebben dan gemiddeld.

Ik weet wel dat ik niet voor de hele rijschoolwereld kan spreken, maar ook bij mijn collega motorrij-instructeurs in de regio Amsterdam scoren vrouwen niet slechter.

Dus potentiele vrouwelijke motorrijdsters: laat ze maar l*ll*n.
Sorry Ferry, teletekst pagina 109. Bron CBR, mannen gemiddeld 34 lessen, vrouwen 50.
 
Wellicht lessen vrouwen langer omdat de instructeurs mannen zijn die negatief denken over vrouwelijk rijgedrag en *dus* de dame in kwestie maar ff wat meer laten lessen dan echt nodig? :+
Ik denk dat die instructeurs de (leuke) vrouwen gewoon wat langer bij zich willen houden. :+

Wat misschien wel scheelt (let op: ik zeg misschien, ik weet het dus niet zeker ;) ), is dat er wat meer vrouwen zijn die het motorrijbewijs halen om hun vriend/man een plezier te doen. Deze zullen ws. wat minder gemotiveerd zijn en er dan ws. ook langer over doen.
 
Daar heb je het antwoord waarom vrouwen er langer over willen doen :+
Een onaantrekkelijke vrouw slaagt waarschijnlijk eerder voor haar rijbewijs dan een aantrekkelijke vrouw :X ..schoonheid kost dus wel wat.

Hoe lang heb jij er over gedaan Chantay :? ............ :P ............ ;)
 
Een onaantrekkelijke vrouw slaagt waarschijnlijk eerder voor haar rijbewijs dan een aantrekkelijke vrouw :X ..schoonheid kost dus wel wat.

Hoe lang heb jij er over gedaan Chantay :? ............ :P ............ ;)

Beauty is in the eye of the beholder.

M.a.w. vrouwelijke aantrekkelijkheid bestaat voor 90% uit manlijke ijdelheid.

Slechts 5 % is eigen inbreng en de andere 5% wat plamuur- en schilderwerk.
 
Een onaantrekkelijke vrouw slaagt waarschijnlijk eerder voor haar rijbewijs dan een aantrekkelijke vrouw :X ..schoonheid kost dus wel wat.

Hoe lang heb jij er over gedaan Chantay :? ............ :P ............ ;)


Het ligt er meer aan of de instructeur een lekkere vent is, dan zal ze er langer overdoen om haar rijbewijs te halen :+

Hoe lang ik erover gedaan heb, wil je de maanden of aantal lessen weten??
Maanden: 9 (zware bevalling die motorlessen) :+
Lessen: +/- 30
Maar wel in 1 keer geslaagd *D
 
Het ligt er meer aan of de instructeur een lekkere vent is, dan zal ze er langer overdoen om haar rijbewijs te halen :+

Hoe lang ik erover gedaan heb, wil je de maanden of aantal lessen weten??
Maanden: 9 (zware bevalling die motorlessen) :+
Lessen: +/- 30
Maar wel in 1 keer geslaagd *D
Of de instructuur een lekkere vent is mwoooooooaaaaaaaaaaaaaaaaa,vast een dom blondje die daar in trapt :+

Maarre netjes van je Chantay in 1 keer geslaagd :)
 
;( mis reacties van mederijdsters. Voor the record ik had slechts 1 pakketje lessen nodig en jawel in 1 keer geslaagd :] mijn hoofdzakelijk mannelijke medecurstisten dus NIET!!!. Onbehouden gedrag, niet goed kijken,enz ..allemaal stoer willen zijn..(lees hier.als ze op de weg net zo rijden als in bed..gauw klaar .snel thuis..NO FUN!) :) :) :)
 
Op zaterdag 08 maart 2003 11:20 schreef NTV het volgende:Vrouwen maken gewoon minder brokken, het is bewezen. Of je dit nu leukt vindt of niet.

Ik heb een aantal jaren als taxichauffeur gewerkt en de vrouwelijke collega's maakten zeker minder brokken. Nadeel: vrouwen durven niet 's nachts te werken.

Heb ooit eens een docu gezien over beroepschauffeuses op 150(!)tons trucks. De vrouwen hielden het materiaal langer heel en hadden minder onderhoudskosten doordat ze voorzichtiger en rustiger reden... Misschien is dit de reden waarom Katja Poensgen niet met de top meekan ;)
 
Foute gevolgtrekking: het feit dat vrouwen gemiddeld meer lessen nodig hebben om het begeerde roze papiertje te halen, wil nog niet zeggen dat ze slechter rijden.
 
Heb laatst nog een waterkip overreden ;( ...dacht altijd dat ik zo'n dierenvriend was! Maar het blijkt dus maar weer, niet alle vrouwen remmen voor dieren! :9~
 
Heb laatst nog een waterkip overreden ;( ...dacht altijd dat ik zo'n dierenvriend was! Maar het blijkt dus maar weer, niet alle vrouwen remmen voor dieren! :9~
En die dingen zijn niet te eten. De mate van remmen is recht evenredig met de grootte van het dier.
 
Wat misschien wel scheelt (let op: ik zeg misschien, ik weet het dus niet zeker ;) ), is dat er wat meer vrouwen zijn die het motorrijbewijs halen om hun vriend/man een plezier te doen. Deze zullen ws. wat minder gemotiveerd zijn en er dan ws. ook langer over doen.

Super! Zo van 'uit liefde' wij de Bob, jullie het bier? (*grijns*)
Interessante redenatie... :+
 
Op zondag 09 maart 2003 12:55 schreef Ninjabiker het volgende:Ik heb een aantal jaren als taxichauffeur gewerkt en de vrouwelijke collega's maakten zeker minder brokken. Nadeel: vrouwen durven niet 's nachts te werken.

Worden de meeste brokken misshien 's avonds gemaakt? })
 
wat een hoop ge #@$%&?! in deze topic. Even ter info, we zijn niet allemaal hetzelfde: er zijn mannen die hun motorrijbewijs na 4 keer!!!!nog niet halen en er zijn vrouwen die het gewoon vlot doen, lees 1 pakketje met als inhoud 10 lessen(5 van 2 uur)en het vervolgens direct halen. Inmiddels zeker 200.000 km gereden op twee wielen en inderdaad, je raadt het al, nog geen schade(behalve aan mijn kneepads dan).....guys, dream on........... })
 
wat een hoop ge #@$%&?! in deze topic. Even ter info, we zijn niet allemaal hetzelfde: er zijn mannen die hun motorrijbewijs na 4 keer!!!!nog niet halen en er zijn vrouwen die het gewoon vlot doen, lees 1 pakketje met als inhoud 10 lessen(5 van 2 uur)en het vervolgens direct halen. Inmiddels zeker 200.000 km gereden op twee wielen en inderdaad, je raadt het al, nog geen schade(behalve aan mijn kneepads dan).....guys, dream on........... })
}) wow een waar woord :+
 
Sorry Ferry, teletekst pagina 109. Bron CBR, mannen gemiddeld 34 lessen, vrouwen 50.


Dan denk ik dat je het nog een keer moet overlezen. Ik heb hier het blad van het CBR voor me liggen. Wat staat er: "Waar de mannen gemiddeld 19,8 lesuren nodig hebben om te slagen, zit het er voor de vrouwen pas na 21,3 lesuren op".

Nou dit is toch wel ernstig, vrouwen hebben dus anderhalf uur meer nodig.

Dan is dit ook nog een onderzoek wat niet door het CBR gedaan is, maar in opdracht van het CBR en wel onder circa 1000 B-examens en zo'n 250 A-examens. Dit is nog geen 1 procent van het totaal.

Voor wat betreft het auto-examen gelden de genoemde getallen wel. Alleen in de leeftijdscategorie 18 en 19 jarigen is het verschil maar 3 lesuren. Dit is overigens de grootste groep examenkandidaten voor de auto.

Conclusie: Om in "algemene motorpraat" iets te zeggen over slagingspercentages moet het wel over motorslagingspercentages gaan en daarin verschillen vrouwen nauwelijks ten opzichte van mannen.
 
OK, ik heb 28 lessen nodig gehad om mijn motorrijbewijs te halen en de tweede keer geslaagd.
Wat kan mij het bommen dat wij vrouwen soms wat meer lessen nodig hebben, het gaat er toch om dat je het leuk vindt om motor te rijden? Het is puur persoonlijk of je veel of weinig ervaring hebt in het verkeer. Mannen slagen vaak eerder voor hun rijbewijs, so what! (hoewel ik wel een medecursist had die 38 dubbele uren had gelest en 3 x had afgereden.
Ik moet helaas een beetje toegeven dat er vrouwen zijn die niet zo best kunnen rijden. (inderdaad, make up bijwerken, ouwehoeren met de medepassagiers en dus niet opletten op de weg), maar dit wil niet zeggen dat alle vrouwen slechte chauffeurs zijn!
OK kaartlezen lukt me echt niet, daarom kruip ik dan vaak achter het stuur in de auto en zit mijn vriend ernaast.
Maar goed, om een kort verhaal nog langer te maken.......er zijn nog te weinig vrouwen die motorrijden.
 
OK, ik heb 28 lessen nodig gehad om mijn motorrijbewijs te halen en de tweede keer geslaagd.
Wat kan mij het bommen dat wij vrouwen soms wat meer lessen nodig hebben, het gaat er toch om dat je het leuk vindt om motor te rijden? Het is puur persoonlijk of je veel of weinig ervaring hebt in het verkeer. Mannen slagen vaak eerder voor hun rijbewijs, so what! (hoewel ik wel een medecursist had die 38 dubbele uren had gelest en 3 x had afgereden.
Ik moet helaas een beetje toegeven dat er vrouwen zijn die niet zo best kunnen rijden. (inderdaad, make up bijwerken, ouwehoeren met de medepassagiers en dus niet opletten op de weg), maar dit wil niet zeggen dat alle vrouwen slechte chauffeurs zijn!
OK kaartlezen lukt me echt niet, daarom kruip ik dan vaak achter het stuur in de auto en zit mijn vriend ernaast.
Maar goed, om een kort verhaal nog langer te maken.......er zijn nog te weinig vrouwen die motorrijden.

Hoezo te weinig? Iedereen die wil, doet het toch ook wel? Ik bedoel... waarom wil je meer vrouwen zien op de motor dan? Mij maakt het nl. niet uit of ik ouwehoer met een motorrijder of -ster...

Trouwens, ben zelf ook in één keer geslaagd. YESSSS! Maar goed, ook dat zegt niets in itself... bleef toch maar een beginnertje!
 
Dan denk ik dat je het nog een keer moet overlezen. Ik heb hier het blad van het CBR voor me liggen. Wat staat er: "Waar de mannen gemiddeld 19,8 lesuren nodig hebben om te slagen, zit het er voor de vrouwen pas na 21,3 lesuren op".

Nou dit is toch wel ernstig, vrouwen hebben dus anderhalf uur meer nodig.

Dan is dit ook nog een onderzoek wat niet door het CBR gedaan is, maar in opdracht van het CBR en wel onder circa 1000 B-examens en zo'n 250 A-examens. Dit is nog geen 1 procent van het totaal.

Voor wat betreft het auto-examen gelden de genoemde getallen wel. Alleen in de leeftijdscategorie 18 en 19 jarigen is het verschil maar 3 lesuren. Dit is overigens de grootste groep examenkandidaten voor de auto.

Conclusie: Om in "algemene motorpraat" iets te zeggen over slagingspercentages moet het wel over motorslagingspercentages gaan en daarin verschillen vrouwen nauwelijks ten opzichte van mannen.

Ja ja, okay okay.

Het was voor rijbewijs B in de leeftijdscategorie 20-24 jaar. Ik vertaalde het naar de motor en trok wat conclusies. Daar ben ik ook door anderen in dit topic al op ludiek wijze voor gecorrigeerd. Ik lok toch wel een aantal aardig reacties uit.
 
Hoezo te weinig? Iedereen die wil, doet het toch ook wel? Ik bedoel... waarom wil je meer vrouwen zien op de motor dan? Mij maakt het nl. niet uit of ik ouwehoer met een motorrijder of -ster...

Trouwens, ben zelf ook in één keer geslaagd. YESSSS! Maar goed, ook dat zegt niets in itself... bleef toch maar een beginnertje!

Misschien een misunderstanding, met dat ouwehoeren bedoelde ik dames die in de auto zitten en zich met alles en nog wat bezig houden behalve met het verkeer.
Trouwens, het is toch leuk als meer vrouwen motorrijden? Ik ken er een aantal die het graag zouden willen proberen, maar niet durven, helaas.
 
Wat maakt het uit hoeveel lessen iemand nodig heeft om het rijbewijs te halen, als ze het maar halen,........ hoe meer motorrijders hoe beter,.....
Heb zelf mijn rijbewijs in 1 keer gehaald, met 27 lessen,..... En mijn mede leerlingen, de meeste heren, moesten er meestal twee keer over doen..... Reden te hard en keken te weing in de spiegels,...... Heb zelf geleerd om altijd je spiegels te checken, ( en dan niet om mijn make-up bij te werken :+ )

Maar het maakt mij allemaal niet uit hoe of wat,...... Als ik op mijn motor zit voel ik me ape trots dat ik dat papiertje heb gehaald en dat ik dus nu kan genieten van de wind in mijn gezicht,..... :

En de statistieken zijn leuk als oud papier,.... ;)
 
hoi, ik ben een vrouw en heb mijn motortheorie in 1 keer gehaald en mijn motorpraktijkexamen ook in 1 keer na maar 10 lessen. dus geen gezeur over vrouwen die niet zo goed zijn als mannen. hier zit een vrouw die alles kan netzogoed als een man!! mvg gk
 
Terug
Bovenaan Onderaan