Vt 1100 probleem versnellingsbak?

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.382
1.127
Ik post dit voor een bekende van mij daar hij hier geen account heeft.
De motor is ook al bij een dealer geweest en deze kon niet echt helpen of richting voor de oplossing aangeven. Hieronder het probleem:

van de vt 1100 hebben we van de remmen en de hydraulische koppeling de vloeistof ververst.

Een paar dagen later zijn we gaan rijden en na ca. 100km. begon de motor bij redelijk hard accelereren over te slaan (lijkt op verschuiving in motorblok ), dit met name in de 3e versnelling.

Na verloop van tijd word dit probleem erger. We hebben de koppelingsplaten vervangen ( hielp niet ), het motorblok volledig gedemonteerd en de versnellingsbak na laten kijken door een dealer en ook dit was niet de issue. Ook is de veer v/d output gear assembly op spanning gebracht (dmv 15mm. ring) en ook dit mocht niet baten.

Het probleem word alleen maar erger en op dit moment is de 3e versnelling gewoonweg weg, ook maakt hij nu continu lawaai in iedere versnelling (niet in neutraal) dit lawaai komt zo te horen wel uit de versnellings bak en is redelijk hoorbaar aan de linkerkant de tandwielen zien er nog goed uit.

Mocht het probleem niet op te lossen zijn zijn we nog opzoek naar een ander blok voor de vt1100 iemand een in de aanbieding :+

alvast bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Nokken rond gedraaid van je tandwielen.

Ik ga deze winter zelf ook daarvoor aan de gang en heb dat al eerder aan een shadow 750 gedaan toen.
3 tandwielen waren gaar.
hoop geld kost dat bij honda, toen 1200 gulden materiaal met pakkingsets erbij en zelf doen
 
Er is een bedrijf geweest (waar we veel vertrouwen in hebben) die de bak heeft geinspecteerd, die zou dien die rondgedraaide nokken dan toch moeten hebben opgemerkt of zie ik dat verkeerd?
 
naar ik begrijp hebben ze zelf de bak eronder vandaan gesloopt en die naar die monteur gebracht om het te laten opmeten en bekijken. Dus hij is wel degelijk open geweest.

ze konden toen dus niets bijzonders vinden, maar kan het zijn dat ze iets kleins over het hoofd hebben gezien?
 
Laatst bewerkt:
Zit de bak los van het blok ?

En als ie vast zit, hoe zitten dan de schaaldelen van het carter ,bovenelkaar of naastelkaar ?
Als ze naastelkaar zitten dan kan het nooit dat ze het blok 'even' open maken.
 
Een VT1100 heeft een verticaal te scheiden carter, het HELE blok moet dus uit elkaar '(
Ook ik denk dat er wat tandwielen gaar zijn, alsook minimaal 1 schakelvork.
Tevens moet ik er ook bijvertellen dat ik ooit eens bij zo'n blokje een kapotte schakelstang gevonden had, daar hoeft het blokje niet helemaal voor uit elkaar, doch ik denk niet (weet het eigenlijk bijna zeker) dat dit bij jouw het geval is.

Suuk-6, Paul.
 
Bedankt voor jullie reacties. Deze info kreeg ik van de pechvogel binnen.

ik zal je ff vertellen wat er allemaal gebeurd is met het blok. we hebben hem helemaal uit elkaar gehad, en er was naar ons idee niets mis met de nokken van de tandwielen en de schakelvorken zagen er ook goed uit.lagers warenallemaal ok,er is van binnen eigelijk naar ons idee niets te zien.nou weet je alvast wat meer van het drama blok ik snap er helemaal niets meer van .

Het blijkt dus ook dat ze met die bak naar kiri in hogeveen zijn geweest deze heeft ook geen bijzonderheden geconstateerd

'(
 
Wat ik begrepen heb van de eigenaar van de vt1100
is dat de eerdere problemen zijn opgelost.

Het is nu dus dat de 3e versnelling niet werkt. Je kan hem er wel "in" zetten maar er gebeurd niets. Verder is er een ratelend geluid.

Het blok is dus helemaal uitelkaar geweest en de versnellingsbak is gecontroleerd er waren toen geen opvallende dingen mbt de tandwielen of de vorken.

Kan het zijn dat ze hem niet goed inelkaar hebben gezet of iets om hebben gedraaid waardoor de 3 niet werkt???
 
Terug
Bovenaan Onderaan