VT1100 C2 sneller laten optrekken

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi allen,

Ik heb een VT1100 C2, heerlijke motor en vind het leuk om aan te rommelen.
Nu weet ik ook wel dat een chopper niet snel is. Maar toch vroeg ik me af of het mogelijk is om het optrekken vanaf 0 op te voeren is waardoor ie net effe wat lekkerder wegkomt.
Hebben jullie hier ervaring mee/tips?

Alvast bedankt!
 
Normaal gesproken kan je wat met tandwielen doen, als je topsnelheid niet belangrijk vind, maar doordat er een cardan op zit wordt dat best een opgave. Zonder wat aan het blok te gaan doen zou je een "lagere" achterband er op kunnen zetten.
 
Zoals hierboven al besproken, is het spelen met verhoudingen door de cardan wat moeilijk. Wat je nog zou kunnen overwegen, is de VT een keer op een rollerbank optimaal laten afstellen. Vaak zitten er door emissie-eissen (geluid en uitlaatgassen) wat dipjes in de vermogensafgifte. Die kunnen er door finetunen uitgehaald worden. Ook kunnen de constant vacuüm carburateurs dan vaak nog wat sneller worden gemaakt door het gaatje in de gasschuif op te boren (in kleine stapjes, gemonitord op de rollerbank!).
Wil je nog gekker, dan kan je ook nog een programmeerbare onstekingsunit op de VT zetten om hem nog beter te finetunen. Bijvoorbeeld een Ignitech.

Er zijn diverse tuners waar zoiets kan. Zelf heb ik goede ervaring met Ruud Fredriks (Tovami). Zij zijn ook dealer van Igitech en kunnen die er ter plekke op zetten (van te voren even aangeven).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik vind het steeds terugkerende "andere motor kopen" zo'n goedkoop antwoord. Hij wil deze wat sneller weg hebben, nou daar zijn mogelijkheden voor. Twee, drie zijn er al genoemd en ik weet bijvoorbeeld dat Ruud Freriks, die bij mij ook 20 paarden er bij heeft getoverd, absoluut in staat is om ook voor deze motor, die zwaar ondermaats geconfigureerd is, een betere confuguratie te vinden.
Nu weet ik ook wel dat een chopper niet snel is. Maar toch vroeg ik me af of het mogelijk is om het optrekken vanaf 0 op te voeren is waardoor ie net effe wat lekkerder wegkomt.
Hij heeft het dus helemaal niet over hard rijden maar wat sneller weg zijn, zodat hij een Aygo eindelijk voorblijft.
 
Testbank kan een idee zijn om te zien of er in zit wat er in hoort te zitten. Want een 1100 heeft toch best koppel, wheelies doet ie niet.. dus zou toch best van z’n plek moeten komen.

Zie ook Hildo tegen cbgszxr..!
 
Dat was een opgefokte HD, geen standaard Honda.

Dat was een opgefokte HD, geen standaard Honda.
Aaahh nou snap ik ineens die Harley rijders die me al revvend kwôàd kiek’nd probeerden uit te dagen voor een stoplichtsprint. Hèèèèèng’erdehèngngng hèng hèng.......blopperdeblop..Beng!!


en ineens is het een kaduucati, kapot gaatie..
 
Hi all,

sorry voor de late reactie, was vergeten mn meldingen aan te zetten.
Dank voor jullie reactie.

Het gaat idd alleen om wat vlugger wegkomen. Heb ook zat fietsen gehad die 2 a 3 keer sneller waren. Als het daar allemaal om te doen was dan moet je geen chopper gaan rijden. Ik heb inderdaad het idee dat een VT1100 beter zou moeten kunnen dan deze nu presteert. Ik zal die Aygo te pakken krijgen ;)

Ik zal inderdaad eens beginnen met een rollerbank of de afstelling wel optimaal is. Dat lijkt me een goed begin.
Als dat het is en een beetje afstellen ben ik al blij.

Vind het leuk om best wat te modificeren maar moet wel hobbymatig blijven en ga er geen vermogen in steken.

Erg veel dank voor de input. Ik ben weer een stukje verder..... het weer is wordt mooier dus we willen weer graag t asfalt op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan