VTR-SP1&2 Topic deel 4 1/2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb de dynouitdraaien tussen een sp1 en een gsxr k6 eens bekeken
maar volgens mij heeft die soes toch echt meer koppel onderin
dan bedoel ik rond de 3000 toeren
terwijl een tweepitter bekend staat om zn trekkracht onderin
ik heb ook een sp1 maar vind dat er bij 5000 toeren pas echt vermogen vrijkomt
weten jullie hoe het zit?
 
ik heb de dynouitdraaien tussen een sp1 en een gsxr k6 eens bekeken
maar volgens mij heeft die soes toch echt meer koppel onderin
dan bedoel ik rond de 3000 toeren
terwijl een tweepitter bekend staat om zn trekkracht onderin
ik heb ook een sp1 maar vind dat er bij 5000 toeren pas echt vermogen vrijkomt
weten jullie hoe het zit?

Je praat over een SP1 2000-2001 en een GSXR k6 2006.

Niet zo raar toch dat een nieuw ontwikkelde vierpitter meer koppel heeft dan een vijf/zes jaar oudere motor. :?

Een GSX1000R k6 Yoshimura heeft over de 200 pk. Terwijl een Hayabusa 20pk minder heeft.

Ik bedoel maar...de technologie en ontwikkeling staan niet stil. :+
 
Kokkieeeeeeeeeeeeeeeeeee,
Dat is lang geleden........
Hoe is het? Ga je ook de rit mee :]

Over je vraag:
Ik weet niet of je dat kan wegpoetsen :N

Nee helaas kan ik niet mee, ik moet altijd werken als er iets leuks wordt georganiseerd.

Ik had het Donny ( mijn collega kok)al doorgegeven over de mail.

Volgende keer beter :]
 
(Afbeelding)


zoiets kokkie?

leuk dat je ook weer eens wat van je laat horen

Ja :9 :9 dat wil ik ook :Y maare hoe heb je dat gedaan :?

Enne ik ben niet zo vaak online op het forum, maar lees wel alles.

De SP gaat nu weer uit de schuur, van de winter heb ik veel gereden op mijn supermotard waar ik helemaal verslaafd van ben.

Groetjes Kokkie
 
Je praat over een SP1 2000-2001 en een GSXR k6 2006.

Niet zo raar toch dat een nieuw ontwikkelde vierpitter meer koppel heeft dan een vijf/zes jaar oudere motor.


ja je hebt gelijk er zit leeftijd tussen
maar ik bedoel te zeggen dat ik vind dat een twin helemaal niet zo sterk onderin is als beweerd word
je moet het spul toch een beetje op toeren houden voor snel optrekken
en een viercilinder trekt langer door dus meer vermogen :)
 
ja je hebt gelijk er zit leeftijd tussen
maar ik bedoel te zeggen dat ik vind dat een twin helemaal niet zo sterk onderin is als beweerd word
je moet het spul toch een beetje op toeren houden voor snel optrekken
en een viercilinder trekt langer door dus meer vermogen :)

Klopt, maar 2-cilinder rijden heeft ook veel met karakter te maken. En laten we de zwarw roffelende sound niet vergeten :}
 
das waar ben hem nog lang niet beu heb hem pas een jaar
het geluid kan geen viercilinder aan tippen
een twin donderd en een viercilinder jankt :)
 
Deelnemers met een SP1 22

DonnyBrasco #46 Mic.voor mini disk. Misschien de tankcam van Speedfreak Ralphie
2-Wheel Fanatic
MarkVTR-SP1
Pmugen: Met MD recorder voor vastleggen van concert in Limboland
Raven ST-1 RC51 interceptor
Sp1ke
RvR
Sjebbig
The Challenge Cabin #11 of toch #46 Camel
STX
Heukelommer Repsol Nicky Hayden Moto GP replica #69
Ribbel
SP1 rulezzzz
Remco31
Jacco32
Rietje
SvenSP1
Crazy animal
Jay SP
Twin Ozzy
Kaze: Volgens mij out of order
sp@ndre

:} :}
 
Laatst bewerkt:
Deelnemers met een SP2 6

De Red
Vinnie Frenken Racer: Met digitale camera op de tank!
Hakman
Bert-Bicylindrica Heeft misschien inmiddels een Gixxer k6
Schoonbroer Jay SP
Jooks


:} :}
 
full


;)
 
das waar ben hem nog lang niet beu heb hem pas een jaar
het geluid kan geen viercilinder aan tippen
een twin donderd en een viercilinder jankt :)
Een 4-cilinder rijden geeft gewoon lang niet zo'n goed gevoel als een 2-cilinder. Al zijn er momenten dat ik een 4-cilinder ook wel eens mis... het liefste had ik ze gewoon beiden! :]

Maarre koppel zat in de SP!
 
ik heb de dynouitdraaien tussen een sp1 en een gsxr k6 eens bekeken
maar volgens mij heeft die soes toch echt meer koppel onderin
dan bedoel ik rond de 3000 toeren
terwijl een tweepitter bekend staat om zn trekkracht onderin
ik heb ook een sp1 maar vind dat er bij 5000 toeren pas echt vermogen vrijkomt
weten jullie hoe het zit?

Een sp draait veel toeren voor een tweepitter. Is dus een getunede motor met het meeste vermogen juist bóvenin. Dat 'bovenin' is in toerental dan wel een stuk lager dan bij een viercylinder.

[me] je moet die Soes dus vergelijken met een Harley, niet met een SP :+
[/me]

Overigens heeft een SP bij 3000 toeren best wel koppel, maar het voelt zo 'stoterig' aan omdat je bij dat toerental geen goede gasflow hebt door die enorm dikke inlaatbuizen. Bij de SP2 is dat trouwens wat beter dan bij de SP1 omdat de 2 betere injectoren heeft.
 
Laatst bewerkt:
Overigens heeft een SP bij 3000 toeren best wel koppel, maar het voelt zo 'stoterig' aan omdat je bij dat toerental geen goede gasflow hebt door die enorm dikke inlaatbuizen. Bij de SP2 is dat trouwens wat beter dan bij de SP1 omdat de 2 betere injectoren heeft.

Toch eens een keer een proefritje maken op een SP2. Eens voelen wat de verschillen zijn.
:+
 
Ja :9 :9 dat wil ik ook :Y maare hoe heb je dat gedaan :?

Enne ik ben niet zo vaak online op het forum, maar lees wel alles.

De SP gaat nu weer uit de schuur, van de winter heb ik veel gereden op mijn supermotard waar ik helemaal verslaafd van ben.

Groetjes Kokkie
hij glom zo mooi toen ik hem kocht,ik dacht eerst dat dat zo hoorde.
maar kennelijk is dat dus niet zo.
dan moet de duitser van wie de SPeen was dat dus gedaan hebben,en ik denk dat ie dat gedaan heeft toen hij hem nieuw kocht,want de SP1 sticker zit er op een normale manier opgeplakt,zonder krassen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan