Hallo allemaal,
Ben momenteel bezig met de voor-en achter remmen weer gangbaar te krijgen van m'n Suzuki VX800, 1996. De VX800 is uitgevoerd met 2 verschillende soorten remklauwen:
Model T en Model L / M / N / P / R:. Ik heb die laatste.
Uiteraard de zoekfunctie gebruikt, maar kan daar niet echt een oplossing vinden: De foto's in het topic over de zuigers verwijderen doen het niet meer: How to: Vast zittende zuigers uit remklauw krijgen. Tevens heb ik ook geen draadtapsetje of vetspuit.
Nou ben ik zeker niet onhandig met klussen, en heb ik mijn remmen vervangen, maar heb ondertussen de nodige beginnersfouten gemaakt... (ik doe het gewoon niet vaak genoeg om het te onthouden...)
1. Ik heb de remklauw gedemonteerd van de motor, olie eruit enz, voor ik de zuigers eruit heb "geremd"
2. Omdat ik e.e.a. daarna niet los kreeg de boel in gespoten met WD40
Toen dacht ik, ik ga opzoek naar een compressor (is me wel eens eerder gelukt namelijk); maar toen las ik in bovengenoemd topic:
Dus heb ik de remmen weer aangesloten op de (achter) remleiding (ik dacht, die leiding is korter = minder olie, nou mooi niet dus).
Echter hier krijg ik lastig de druk erop. Ontluchten gaat goed, er zit geen meer lucht in (denk ik 99% zeker), maar de rem wordt maar niet goed hard. Op een gegeven moment zat er wel beweging in 1 van de 2 zuigers, de hield ik tegen, maar de andere komt er maar niet uit. Ik vrees dat door mijn gedoe met die WD40 e.e.a. goed verkloot heb.
Ik las in een topic ergens over een Remzuiger tang: Motorfiets remzuigertang. Ik ken de tool niet, maar aangezien ik bij 1 zuiger al niet eens het onderdeeltje wat in de zuiger zit (zie plaatje tussen de ringen en de zuiger) eruit krijg, lijkt me dat ook niet handig.
Wat is nu raadzaam te doen? Nieuwe (gebruikte) remklauw kopen? Of hoe kan ik het zelf doen? (en dan moet ik ook nog de achterrem doen...)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ben momenteel bezig met de voor-en achter remmen weer gangbaar te krijgen van m'n Suzuki VX800, 1996. De VX800 is uitgevoerd met 2 verschillende soorten remklauwen:
Model T en Model L / M / N / P / R:. Ik heb die laatste.
Uiteraard de zoekfunctie gebruikt, maar kan daar niet echt een oplossing vinden: De foto's in het topic over de zuigers verwijderen doen het niet meer: How to: Vast zittende zuigers uit remklauw krijgen. Tevens heb ik ook geen draadtapsetje of vetspuit.
Nou ben ik zeker niet onhandig met klussen, en heb ik mijn remmen vervangen, maar heb ondertussen de nodige beginnersfouten gemaakt... (ik doe het gewoon niet vaak genoeg om het te onthouden...)
1. Ik heb de remklauw gedemonteerd van de motor, olie eruit enz, voor ik de zuigers eruit heb "geremd"
2. Omdat ik e.e.a. daarna niet los kreeg de boel in gespoten met WD40
Toen dacht ik, ik ga opzoek naar een compressor (is me wel eens eerder gelukt namelijk); maar toen las ik in bovengenoemd topic:
Ter vergelijking hier de verschillende drukken:
luchtdruk: 10 bar
remsysteem zelf: 200 bar
vetspuit: 500 bar
Dus heb ik de remmen weer aangesloten op de (achter) remleiding (ik dacht, die leiding is korter = minder olie, nou mooi niet dus).
Echter hier krijg ik lastig de druk erop. Ontluchten gaat goed, er zit geen meer lucht in (denk ik 99% zeker), maar de rem wordt maar niet goed hard. Op een gegeven moment zat er wel beweging in 1 van de 2 zuigers, de hield ik tegen, maar de andere komt er maar niet uit. Ik vrees dat door mijn gedoe met die WD40 e.e.a. goed verkloot heb.
Ik las in een topic ergens over een Remzuiger tang: Motorfiets remzuigertang. Ik ken de tool niet, maar aangezien ik bij 1 zuiger al niet eens het onderdeeltje wat in de zuiger zit (zie plaatje tussen de ringen en de zuiger) eruit krijg, lijkt me dat ook niet handig.
Wat is nu raadzaam te doen? Nieuwe (gebruikte) remklauw kopen? Of hoe kan ik het zelf doen? (en dan moet ik ook nog de achterrem doen...)
Alvast bedankt voor jullie reacties.