Waar haal ik RVS popnagels?

SV650S

MF'er
23 mei 2001
225
0
Eindhoven
Ben dus bezig de wol in mijn Laser demper te vervangen, maar er is zijn RVS popnagels gebruikt.
Kan er tuurlijk wel normale popnagels in zetten maar dat ziet er niet uit en ik vermoed dat dit op ten duur problemen oplevert i.v.m temperatuursverschillen/uitzetten.
Ben even bij de boerenbond geweest en bij V&V maar daar hebben ze het dus niet.
Iemand die weet waar ik die dingen vandaan kan halen?
 
Popnagels zijn er uit, heb een flinke zak met nieuwe wol en ik krijg dat ding maar niet open zeg... :(
Heb al wat wondermiddel WD40 gebruikt, aantal uurtjes zo gelaten en toen maar weer geprobeerd...grrr wat een kl**te ding.
Iemand met ervaring hier zo, hoe krijg ik de demper open zonder schade??
 
Bij mijn Laser moet je de achterkant loshalen, dit is een losse deksel.
Klop met een rubber hamer onder de rand aan het uiteinde.
Beetje draaien en weer kloppen, en assut goed is komt het deksel los uit de koker. })
Koker heen en weer bewegen, ook los.

succes :9
 
Ja bij mij is het ook een deksel met wat popnagels, die zijn uitgeboord.
Deksel zit over de koker heen, nogal vast.
Heb al met iets groffer geweld het proberen los te krijgen, maar ga het nog eens proberen met een rubberen hamer.
 
Bedankt Sandman, had al flink wat zaken gebeld om aan RVS popnagels te komen.
Toen ik Neutkens belde vertelde de monteur dat ze bij safe waarschijnlijk wel een kitje hadden waar wol met popnagels bij zaten.
Ik dus Safe in Son gebeld, het aardige meisje vertelde me dat ik de popnagels wel kon herbruiken :)
Wel handig leek me, uitgelegd hoe het zat en ze had het eens in de werkplaats gevraagd.
Daar vertelden ze dat ik ze zo bij de bouwmarkt kon krijgen... jaja.
Nu ben ik er achter dat ze in Eindhoven zo te krijgen zijn..verpakt per 1000.
Maar hij wilde er wel een setje voor mij appart klaar leggen.
Dus dat is ook weer geregeld, enigste waar ik nu nog mee zit is het ding open te krijgen.
Zit echt enorm vast, maar ga er zo weer eens aan beginnen.
 
Bedankt Sandman, had al flink wat zaken gebeld om aan RVS popnagels te komen.
Toen ik Neutkens belde vertelde de monteur dat ze bij safe waarschijnlijk wel een kitje hadden waar wol met popnagels bij zaten.
Ik dus Safe in Son gebeld, het aardige meisje vertelde me dat ik de popnagels wel kon herbruiken :)
Wel handig leek me, uitgelegd hoe het zat en ze had het eens in de werkplaats gevraagd.
Daar vertelden ze dat ik ze zo bij de bouwmarkt kon krijgen... jaja.
Nu ben ik er achter dat ze in Eindhoven zo te krijgen zijn..verpakt per 1000.
Maar hij wilde er wel een setje voor mij appart klaar leggen.
Dus dat is ook weer geregeld, enigste waar ik nu nog mee zit is het ding open te krijgen.
Zit echt enorm vast, maar ga er zo weer eens aan beginnen.

Bel even naar Groen motoren in Son ... zij hebben mij aan RVS popnagels voor m\'n uitlaatdemper geholpen. Dezelfde als ze bij Laser gebruiken: gasdicht.
 
Laatst bewerkt:
Zo even een update voor diegenen die het interesseert.
Mijn dempertje is weer netje gevuld, ga het er zo weer op zetten.
Ik heb de sierring op het einde met verwarmen en afkoelen redelijk gemakkelijk af gekregen(helaas licht beschadigd) maar waar het eigenlijk om gaat is de deksel.
Achteraf gezien had die sierring er gewoon op blijven kunnen zitten.
Die deksel kreeg ik er dus met geen mogelijkheid vanaf, dus ben naar Henko(uitlaten fabrikant in Ospel) toe gegaan.
Hij had die deksel middels een \"zandhamer\" er redelijk snel af, hij moest er ook de nodige moeite voor doen.
Schrok toch wel een beetje toen ik zag hoe Laser die demper gevuld had.
Er zat staalwol om de buis heen en daaromheen steenwol.
Dit is een goedkope manier is om dempers te vullen, er zat een groot gat in de steenwol dat weg gebrand is.
Daardoor loop je grote kans dat de koker te warm wordt en verkleurt of in mijn geval lak los kan laten.
Demper heb ik daar zelf mogen vullen met fibers, is nogal een tijdrovend karwei kan ik je vertellen.
Hij heeft daar de demper weer netjes in elkaar gezet met gasdichte RVS popnagels.
Je hebt trouwens een luchtdrukpopnageltang nodig, met een normaal tangetje gaat het je echt niet goed lukken.
De uitlaat is daarna machinaal gepolijst en de beschadigingen aan de sierring zijn bijna helemaal weg gelukkig.
Ben erg tevreden over de service en eindresultaat.
Voor anderen die denken om hun demper te hervullen is dit een goed adres om het te (laten) doen als je niet al het gereedschap zelf of op werk hebt liggen.

Wist ook niet dat een dB killer er voor zorgt dat de vulling veel vlugger verbrandt en toe is aan vernieuwing.
De warme lucht kan veel moeilijker doorstromen en blijft in de demper zitten, daardoor verbrandt de vulling veel sneller dan zonder dB killer.
Dus ik laat dat ding er ook maar mooi uit aangezien er geen voordelen aan zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan