waar op te letten bij aanschaf backprotector?

riggard

MF veteraan
24 apr 2007
15.780
1
hey jongens,

lidl heeft deze week weer backprotectors in de aanbieding en nu wilde ik er mogelijk eentje aanschaffen. punt is dat ik zelf geen verstand heb van backprotectors en de kans dat er bij lidl een expert rondloopt acht ik ook vrij klein. ik wil dus geen miskoop doen en daarom vraag ik jullie waar ik op moet letten bij de aankoop van een protector.
ik vraag me vooral af hoe je weet of je de goede maat hebt?

Mvgr Rich
 
Neem ff je motorjas/pak mee. Doe hem er onder aan.

De banden moeten niet snijden in je oksels, de bovenkant van de protector moet uit uit de kraag van je jas steken of in je nek prikken als je je hoofd naar achter beweegt.

Let ff er op of het een model is die ook je stuitje zou moeten beschermen. Zo ja, dan moet ie wel lang genoeg zijn daarvoor natuurlijk.
 
En kijk even of je 'm om je middel strak kan trekken met een niergordel.. ik weet niet of ze dat allemaal hebben, 't is in ieder geval wel weer extra bescherming. de mijne heeft t wel in ieder geval en als je 'm niet aandoet mis je 'm meteen nu.
 
'sleur en pleur' van een brief van Race Academy;

'' Bij de aanschaf van een rugprotector let je op:
- pasvorm: voel je je comfortabel, sluit het goed aan;
- juiste lengte: de volledige rug vanaf de nek tot onderaan op het stuitbeentje;
- je raceoverall: kan de overall goed over de protector glijden.

Je doet er verstandig aan om protectoren te passen terwijl je op een motorfiets zit met je eigen helm op en je overall aan. De protector mag je niet hinderen en moet voldoende ruimte bieden om het hoofd te draaien. Dat moet ook lukken wanneer je plat op de tank ligt en het hoofd helemaal omhoog houdt.

Jan van Gorp
www.race-academy.nl ''


Iemand al ervaring met de rugprotector van Kawasaki .............. ?
 
Laatst bewerkt:
hey, allen bedankt voor de tips. ik heb de lidl backprotector gekocht in de maat L en die zit prima, stuitje bedekt, niet te hoog, voldoende bewegingsvrijheid en een band om je middel (weet niet precies wat een niergordel is) ik zal morgen ofzo wel een foto posten.
 
Ik heb die van de Lidl gekocht, eigenlijk bijna blind. Was eigenlijk niet van plan om er een aan te schaffen, maar voor dat geld wou ik hem wel proberen. Heb ook nog geen tijd gehad om hem te passen tijdens het rijden.
Als die toch niet helemaal mijn maat is, lijkt het me alsnog altijd beter dan totaal geen rug bescherming. Als die gewoon niet lekker zit, gaat die gewoon weg.
 
vrslc5.jpg

vanuit het lidl topic, lijkt me dat ie goed past?
 
Staat je goed.
Heb je nu mooi tijd om je kamer op te ruimen, smeerkees.

Laat je nog even weten hoe de backprotector bevalt?
 
Staat je goed.
Heb je nu mooi tijd om je kamer op te ruimen, smeerkees.

Laat je nog even weten hoe de backprotector bevalt?
haha ja, t was nogal een rommel. ik heb op het moment nog geen rbw :P maar als ik m heb en mag rijden ga ik zeker even een kort reviewtje schrijven.
 
Ik kan er niets aan doen maar de zaken"lidl" en "beschermende artikelen", klinken voor mij als een Rolex op het strand van Spanje kopen. Kost niets, is niets. Waarom beschermende spullen kopen bij een etenswarenzaak?
Beter ga je naar een motor(kleding)-zaak voor zulk soort spullen. Kost misschien wat meer, maar ik zou er 1000x meer vertrouwen in hebben.

Maarrrr, ik kan er natuurlijk naast zitten :X
 
Ik kan er niets aan doen maar de zaken"lidl" en "beschermende artikelen", klinken voor mij als een Rolex op het strand van Spanje kopen. Kost niets, is niets. Waarom beschermende spullen kopen bij een etenswarenzaak?
Beter ga je naar een motor(kleding)-zaak voor zulk soort spullen. Kost misschien wat meer, maar ik zou er 1000x meer vertrouwen in hebben.

Maarrrr, ik kan er natuurlijk naast zitten :X
je zit er ook naast. vorige test wees uit dat de protector van de lidl een van de besten was (alhoewel dit een ietwat ander model was)

dit ontkracht je stelling wel dat een lidl geen goed spul kan verkopen, ondanks dat dit natuurlijk niet dezelfde protector is.

verder heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen met spullen van de lidl en aldi, maar generaliseren kun je nooit.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er niets aan doen maar de zaken"lidl" en "beschermende artikelen", klinken voor mij als een Rolex op het strand van Spanje kopen. Kost niets, is niets. Waarom beschermende spullen kopen bij een etenswarenzaak?
Beter ga je naar een motor(kleding)-zaak voor zulk soort spullen. Kost misschien wat meer, maar ik zou er 1000x meer vertrouwen in hebben.

Maarrrr, ik kan er natuurlijk naast zitten :X

Een protector van de lidl is altijd beter als geen protector :W

Een helm ofzo, dat zou ik er absoluut niet kopen, maar een rugprotector vind ik nogal wat anders...
 
Een protector van de lidl is altijd beter DAN :+ geen protector :W

Een helm ofzo, dat zou ik er absoluut niet kopen, maar een rugprotector vind ik nogal wat anders...
sja, ik vind het argument nergens op slaan, als je kijkt naar de tests, een alpinestars van 180 scoort bijvoorbeeld minder dan die vorige van de lidl, dusja, wat is dan wijsheid? denk dat de prijs dan niet veel zegt.

bovendien is ook deze protector gewoon niveau 2 gekeurd en lijkt ie erg veel op de vorige, dus dan lijkt het me dat de kans groot is dat deze ook gewoon in orde is. daar mag iedereen z'n mening uiteraard over hebben, maar het argument dat de lidl geen goede backprotectors kan verkopen is imo niet juist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan