Waar worden motorblokken gemaakt.

Bij fabrikanten zelf verschilt het ook nog waar de blokken gemaakt worden..

Zo worden alle boxerblokken van BMW bijv. gemaakt in Duitsland; en de goedkopere blokken van bijv. de F900R / G310 in China.

En KTM blokken van bijv. de 390 duke in India/filipijnen en de grotere blokken in Oostenrijk.
 
En door er BMW op te plakken,en er verder weinig ruchtbaarheid te geven,kopen mensen " grundlichkeit" voor de hoofdprijs 🙄
Vele "europese" merken werken zo...
Persoonlijk ben ik niet geinteresserd en ga niet mee, in hun verdienmodel.
 
En door er BMW op te plakken,en er verder weinig ruchtbaarheid te geven,kopen mensen " grundlichkeit" voor de hoofdprijs 🙄
Vele "europese" merken werken zo...
Persoonlijk ben ik niet geinteresserd en ga niet mee, in hun verdienmodel.
Nee, jij gaat tegen Europese tarieven op een Koreaanse scooter zitten. Niks mis mee hoor, maar meld dat er de volgende keer gelijk even bij voor de volledigheid :X 😏
 
Nee, jij gaat tegen Europese tarieven op een Koreaanse scooter zitten. Niks mis mee hoor, maar meld dat er de volgende keer gelijk even bij voor de volledigheid :X 😏
Taiwnees en waar zeg ik dat ik tegen fabriceren in welk land dan ook ben,of mijzelf er voor "verstop"🤔🤔
Het 1 heeft niks met het ander te maken.🤷‍♀️
Ik ageer tegen de winsten die gemaakt worden met dikwijls ,onduidelijke voorwenselen : hogere prijzen tegen lagere fabricage kosten.
Louter op een naam van ,zgn, faam.
Je interpretatie gaat volledig mank.😚


Het is zelfs zo dat ik regelmatig op MF ventileer dat mijn volgende miscchien wel deze wordt.
Duidelijk waar die vandaan komt..

700-cl-x-sport-pearl_white.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee, jij gaat tegen Europese tarieven op een Koreaanse scooter zitten. Niks mis mee hoor, maar meld dat er de volgende keer gelijk even bij voor de volledigheid :X 😏
Heb toch meer vertrouwen in Korea dan China/India..

Maar eigenlijk maakt het geen ene ruk uit waar iets gemaakt wordt; zolang de kwaliteitscontrole maar goed is... Wat jammer genoeg vaak niet zo is.

Een Duitse BMW monteur kan ook een slechte dag hebben een lagertje verkeerd monteren wat ervoor zorgt dat het blok na 20k in de soep loopt.

Edit: De enige manier voor ultieme kwaliteit is het menselijke aspect eruit halen en robots het werk te laten doen..
 
Heb toch meer vertrouwen in Korea dan China/India..

Maar eigenlijk maakt het geen ene ruk uit waar iets gemaakt wordt; zolang de kwaliteitscontrole maar goed is... Wat jammer genoeg vaak niet zo is.

Een Duitse BMW monteur kan ook een slechte dag hebben een lagertje verkeerd monteren wat ervoor zorgt dat het blok na 20k in de soep loopt.
Taiwan 😚

En het hok doet het al 9 jaar feilloos met 35000 km +👌
Als ik in het vervolg iets koop kijk ik alleen naar de prijs ,naam of land zegt mij dus niks(meer)🤷‍♀️
 
Mijn honda transalp700 is gemaakt in Italië volgens het plaatje. Onze cb500 uit 2002 ook.
Enne, herinneren we British Leyland nog? Daarna werden daar (in de U.K., of wat er ook van over is, stelletje stupids) toyota's avensis modellen gemaakt van super kwaliteit.
 
Taiwnees en waar zeg ik dat ik tegen fabriceren in welk land dan ook ben,of mijzelf er voor "verstop"🤔🤔
Het 1 heeft niks met het ander te maken.🤷‍♀️
Ik zeg ook nergens dat je dat zegt bij mijn weten. Ik zeg ook nergens dat je je ergens voor verstopt.
wel stel ik dat je
Ik ageer tegen de winsten die gemaakt worden met dikwijls ,onduidelijke voorwenselen : hogere prijzen tegen lagere fabricage kosten.
Maar er zelf gewoon aan mee doet. Bewust of onbewust. Alleen heb je - net als wij allemaal - blijkbaar een reden voor jezelf gevonden om het niet te onderkennen/om het acceptabel te vinden in je eigen situatie.
en dus ben ik het niet eens met je stelling dat:

Je interpretatie gaat volledig mank.😚


Dit doet er in deze dan weer weinig toe:
Het is zelfs zo dat ik regelmatig op MF ventileer dat mijn volgende miscchien wel deze wordt.
Duidelijk waar die vandaan komt..

Bekijk bijlage 1994167
Maar het is best een leuk ding om te zien. :Y :t



Voor het overige heb ik weinig met merken omdat die vandaag de dag geen verwijzing naar een producent meer zijn, maar slechts een marketing-term.
 
Laatst bewerkt:
Je zou haast zeggen dat je productie beter kan overlaten aan echte productielanden zoals oa China.
 
Mij boeit het niet waar iets vandaan komt want dat hok krijgt toch zo gruwelijk hard op z'n donder dat het vroeg of laat toch wel stuk gaat maakt niet uit of het een Europeaan,Chinees of Japanner is ik mol alles 8-).
 
Maar er zelf gewoon aan mee doet. Bewust of onbewust. Alleen heb je - net als wij allemaal - blijkbaar een reden voor jezelf gevonden om het niet te onderkennen/om het acceptabel te vinden in je eigen situatie.
en dus ben ik het niet eens met je stelling dat:

Ik snap niet waar je dit alles op stoelt?

Ik kocht een maxsyn 600 omdat: a de prijs goed was ,b het een genoeg koppel en pk's
complete scoot is met 5 jaar garante (geen 1 merk die dat had in 2015) c goede rijeigenschappen en opbergmogelijkheden heeft en nog wat meer.

Waar doe ik aan mee?
BPM en BTW betalen?
wat moet "het" acceptabel zijn?

Dit allemaal in de context van dit onderwerpen mijn aversie tegen dat DE merken van alles buiten hun eigen landen laten produceren,maar er geen "made in thailand" op zetten,zoals bijvoorbeeld triumph dat niet doet.

ben je volledig kwijt 🤷‍♀️
 
Nog effe en er komt helemaal niks meer uit Europa, want geen fabriek kan op den duur nog voldoen aan alle eisen die hier in Europa gesteld worden. Of het stoot teveel uit, of te weinig, of het kost teveel energie, of het maakt teveel geluid, er is altijd wel iets waar over geklaagd wordt, en anders kan het economisch gewoon niet meer uit. Je ziet het al aan al die wazige merken van elektrische auto's die de laatste paar jaar hier hun intrede doen. Nog een paar jaar en ook in dat segment zullen ze de markt hebben overgenomen, voor zover dat nu al niet zo is. Hooguit zit er nog een logo van een Europees merk op, maar vrijwel alle onderdelen komen al uit China. Zal bij motoren uiteindelijk niet anders zijn denk ik. En laten we eerlijk zijn, de tijd dat er alleen maar troep uit China komt ligt al een tijdje achter ons.
 
Ik dacht dat Kawasaki uit Japan kwam, maar worden dus gewoon in Thailand gebouwd. Nog niet gezocht waar de hardware dan vandaan komt.
 
Nog effe en er komt helemaal niks meer uit Europa, want geen fabriek kan op den duur nog voldoen aan alle eisen die hier in Europa gesteld worden. Of het stoot teveel uit, of te weinig, of het kost teveel energie, of het maakt teveel geluid, er is altijd wel iets waar over geklaagd wordt, en anders kan het economisch gewoon niet meer uit. Je ziet het al aan al die wazige merken van elektrische auto's die de laatste paar jaar hier hun intrede doen. Nog een paar jaar en ook in dat segment zullen ze de markt hebben overgenomen, voor zover dat nu al niet zo is. Hooguit zit er nog een logo van een Europees merk op, maar vrijwel alle onderdelen komen al uit China. Zal bij motoren uiteindelijk niet anders zijn denk ik. En laten we eerlijk zijn, de tijd dat er alleen maar troep uit China komt ligt al een tijdje achter ons.
Dat is toch ook troep?
 
ben je volledig kwijt 🤷‍♀️
Mooi. Houden zo. :+ ;)


Maar eeh.. Ik zal het toch nog een keer proberen uit te leggen aan de hand van je eigen tekst en meer specifiek Punt a.
Ik kocht een maxsyn 600 omdat: a de prijs goed was ,b het een genoeg koppel en pk's
complete scoot is met 5 jaar garante (geen 1 merk die dat had in 2015) c goede rijeigenschappen en opbergmogelijkheden heeft en nog wat meer.

Waar doe ik aan mee?
BPM en BTW betalen?
wat moet "het" acceptabel zijn?
A:"De Prijs goed was" dat is precies waar het hier om draait: de aanschafprijs van willekeurig welke motor afgezet tegen de produktiekosten + de kosten van transport om het hier te krijgen. Het is volkomen logisch dat daar een zekere winstmarge op zit, je argumenteert daarbij zelf dat je je er aan stoort dat die winstmarge onevenredig groot is. De reden waarom ik zeg "dat je er aan meedoet" is dat de prijs van die scooter in in azie + de kosten van het transport hierheen samen nog niet 1/3 uitmaakt van wat je hier noemt als "de prijs was goed". Hoezo goed?? Er strijkt iemand een onevenredig grote winstmarge op, precies waar je tegen ageert bij "de andere motoren/merken".

En dan kom je bij het punt waar ik vind qat je dat voor jezelf goed praat door te stellen dat hij dat toch waard is met je eigen punten B en C. Begrijp me niet verkeerd: iedereen mag zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft, en het is vast allemaal waar dat het goed rijdt etc, maar dat geldt ook voor BMW's met Chinese motorblokken en Indase KTM's , dus waarom geldt je bezwaar tegen de "prijs drie keer over de kop" praktijk niet voor de MaxSym als je het tegelijkertijd een onaanvaardbare praktijk vindt als er een westers merk op de tank staat??
Ik vindt dat inconsequent (misschien verklaarbaar en niet per definitie verwijtbaar of fout, maar wel een vorm van meten met twee maten) en daarmee een vorm van (onbewust)"er aan mee doen".

Maar goed. laten we het niet groter maken dan het is en het weer over motorblokken hebben. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Maar welk nut heeft deze vraag eigenlijk?
Zoveel merken doen dit, Harley bouwt de motoren dan nog in Milwaukee maar verder doen weinig merken hier aan mee.
BMW Boxer worden in Berlijn gebouwd en geassembleerd.
Loncin bouwt de motoren voor de 750 en 850GS.
De modellen daarvoor hadden een ROTAX (Oostenrijks motorblok) motorblok. Daar waar Rotax eerst voor Aprillia motorblokken bouwde.
En door er BMW op te plakken,en er verder weinig ruchtbaarheid te geven,kopen mensen " grundlichkeit" voor de hoofdprijs 🙄
Vele "europese" merken werken zo...
Persoonlijk ben ik niet geinteresserd en ga niet mee, in hun verdienmodel.
Vergeet dat grundlich maar tegenwoordig op een BMW.

Maar dat verdienmodel, lage kosten produceren en met meer winst verkopen.

Daar doen we als consument toch op een ander niveau aan mee. Men koopt niet meer bij de detaillist maar online.
Dus legen winkelstraten, online bedrijven en grootgrutters nog meer winst..
 
Maar welk nut heeft deze vraag eigenlijk?
Zoveel merken doen dit, Harley bouwt de motoren dan nog in Milwaukee maar verder doen weinig merken hier aan mee.
BMW Boxer worden in Berlijn gebouwd en geassembleerd.
Loncin bouwt de motoren voor de 750 en 850GS.
De modellen daarvoor hadden een ROTAX (Oostenrijks motorblok) motorblok. Daar waar Rotax eerst voor Aprillia motorblokken bouwde.

Vergeet dat grundlich maar tegenwoordig op een BMW.

Maar dat verdienmodel, lage kosten produceren en met meer winst verkopen.

Daar doen we als consument toch op een ander niveau aan mee. Men koopt niet meer bij de detaillist maar online.
Dus legen winkelstraten, online bedrijven en grootgrutters nog meer winst..
Vandaar ook mijn "grundlich".
De hoogtijdagen en leidende rol van de Duitse technische vernuftigheid zijn voorbij🤷‍♀️
Japan had ze al eerder ingehaald.
 
Misschien maar goed dat de Chinese economie (en daardoor stabiliteit) behoorlijk afhangt van ons koopgedrag. Zodra China iets raars gaat doen op het gebied van politiek of militair, is het over en uit met hun afzetmarkt in het Westen. Grap them in the wallet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan