waarde streetfighter

Sushi

Die hard MF'er
16 mrt 2004
481
0
Schiphol
Ik vind het streetfighter topic helemaal oke. Ik lees dan ook met veel bewondering over de verbouwingen die jullie zelf doen of laten doen.
Het valt mij op dat er veeeeeel tijd en ook veel geld in de projecten worden gestoken.

Ik ben zelf begonnen met een orginele 750 Gixer uit 1990.
Ik heb een USD voorvork en een oud type achterbrug (is lekker kort...)
Ik vond de rij-eigenschappen al heerlijk maar wilde toch graag een 1100 blok erin.

Dan begint het: een goed 1100 blok zoeken en kopen, dyno-stage kit in de carbs, KN-filters en afgelopen week toch ook maar een complete HEL oliekoeler-kit besteld.
Komende winter begin ik met polijsten van het frame enz enz....

Vraag me niet waarom. Verder dan dat ik het gewoon mooi vind, kom ik niet.
Maar laat ik reeel blijven. Ik weet donders goed dat ik het geld dat ik er in steek nooit terug zal krijgen als ik hem verkoop. (lees: als!!!) B|
Op marktplaats varieren de prijzen ook enorm voor een fighter, zo erg zelfs dat ik er soms geen touw meer aan vast kan knopen.

Wat is in jullie ogen wel een investering en wat is voor jullie de reden om toch maar geld in je grote liefde te pompen?

In ieder geval: :} :} :} to all of you!

 
Ik vind het streetfighter topic helemaal oke. Ik lees dan ook met veel bewondering over de verbouwingen die jullie zelf doen of laten doen.
Het valt mij op dat er veeeeeel tijd en ook veel geld in de projecten worden gestoken.

Ik ben zelf begonnen met een orginele 750 Gixer uit 1990.
Ik heb een USD voorvork en een oud type achterbrug (is lekker kort...)
Ik vond de rij-eigenschappen al heerlijk maar wilde toch graag een 1100 blok erin.

Dan begint het: een goed 1100 blok zoeken en kopen, dyno-stage kit in de carbs, KN-filters en afgelopen week toch ook maar een complete HEL oliekoeler-kit besteld.
Komende winter begin ik met polijsten van het frame enz enz....

Vraag me niet waarom. Verder dan dat ik het gewoon mooi vind, kom ik niet.
Maar laat ik reeel blijven. Ik weet donders goed dat ik het geld dat ik er in steek nooit terug zal krijgen als ik hem verkoop. (lees: als!!!) B|
Op marktplaats varieren de prijzen ook enorm voor een fighter, zo erg zelfs dat ik er soms geen touw meer aan vast kan knopen.

Wat is in jullie ogen wel een investering en wat is voor jullie de reden om toch maar geld in je grote liefde te pompen?

In ieder geval: :} :} :} to all of you!

kijk je kan er zo veel geld in steken als je kan missen en wil missen maar je krijgt het er nooit meer uit nee maar dat maakt mij in ieder geval niet uit omdat je er toch een leuke tijd aan hebt beleeft en een hobby mag geld kosten
de een koopt er een paart voor de ander een kunstwerk weer een ander een partij coocaine zolang je er lol aan hebt is het best ;)

ik heb dan een 89`met een usd vork ook heb ik een korte achterbrug ook heb ik zo`n radiator en oja ik heb ook zo`n 1100 blok en bedenk me net dat ik ook een dyno-stage kit heb en zal ik nog bijna vergeten dat ik ook die k&n filters hebt.
dus we hebben bijna het zelfde spul wat we mooi vinden :}
 
tis wel handig als je er een kapitaal in pompt om het ding te laten taxeren voor allrisc verzekering; dagwaarde is van een ouwe opgeleukte fiets namelijk nog steeds minimaal :)
 
tis wel handig als je er een kapitaal in pompt om het ding te laten taxeren voor allrisc verzekering; dagwaarde is van een ouwe opgeleukte fiets namelijk nog steeds minimaal :)
niet alleen voor all-risk verzekering. als je W.A. bent ook,je kan wel aangereden worden of zoiets.
 
Waarde van een fighter hangt af van de kwaliteit waarmee ie is opgebouwd etc...
En verder komt het echt neer op het feit dat smaken verschillen...
De ene is voor persoon A de mooiste en persoon B kan er niet warm of koud van worden...
 
Waarde van een fighter hangt af van de kwaliteit waarmee ie is opgebouwd etc...
En verder komt het echt neer op het feit dat smaken verschillen...
De ene is voor persoon A de mooiste en persoon B kan er niet warm of koud van worden...


kleine correctie; waarde staat los van smaak.

reden dat ik investeer in mn oldtimertje is dat ie geen bal waard is maar veel emotionele waarde heeft. m zodoende helemaal naar eigen smaak wil hebben omdat ik m toch niet meer verkoop. gekocht als half verprutst zowel optisch als technisch en wil m in showroomstaat hebben zodat ie uiteindelijk als ik een woonkamer op de begane grond heb in de kamer kan komen staan :)
 
de Streetfighter is niet zomaar een vervoermiddel.
het is - integendeel - een fantastisch stuk technisch speelgoed,
waaraan de doorsnee motorrijder meer plezier beleefd dan
de rijkste man ter wereld aan z'n Rolls Royce...

mooie tekst achter op de wph boeken...maar dan iets aangepast :)
 
Ik denk dat ook een groot voordeel is dat een streetfighter nooit klaar is. Er zijn altijd dingen, technisch en uiterlijk, die je uiteindelijk toch weer anders zou willen.
Dit in tegenstelling tot de "doorsnee" motorbezitter waarvan ik begrepen heb dat ze gemiddeld om de 14 maanden over gaan tot de aanschaf van een andere motor omdat ze er op uitgekeken zijn of toe zijn aan iets anders.

Dus eigenlijk zijn wij trouw aan onze motor en is de doorsnee motorbezitter een SLET .... :+ !!!
 
Ik denk dat ook een groot voordeel is dat een streetfighter nooit klaar is. Er zijn altijd dingen, technisch en uiterlijk, die je uiteindelijk toch weer anders zou willen.
Dit in tegenstelling tot de "doorsnee" motorbezitter waarvan ik begrepen heb dat ze gemiddeld om de 14 maanden over gaan tot de aanschaf van een andere motor omdat ze er op uitgekeken zijn of toe zijn aan iets anders.

Dus eigenlijk zijn wij trouw aan onze motor en is de doorsnee motorbezitter een SLET .... :+ !!!

Nee, een hoerenloper....
 
een complete HEL oliekoeler-kit besteld.


Hoi.
Heb je 'm al binnen?
En is het de "brede" koeler?

Als het de "gewone" is .....
Past niet helemaal, je hebt dan nog maar weinig stuurspeling over.
En de bovenste ophangbeugel past ook niet zomaar.
Ik heb er 'n paar fotootjes van op Oldskoolsuzuki.info neergezet.

Hoe is het trouwens met de Soes?
Groet,Fred.

P.s. Als het niet zomaar past , zie ik je wel weer bij Postma verschijnen om de beugeltjes na te maken. 8-)
 
ik zal mijn motor nooit verkopen omdat het ontwerpen en vervaardigen van alle onderdelen nogal tijdrovend waren, dus voor mij onbetaalbaar.

die bike van jou is heilig :} ik vind dat zoon mooi ding :9~ :} :9~ :)

kheb de streetfighter waar hij instaat nog hier liggen :)

voor beginnende fighter bouwers is het een mooi voorbeeld :}

zou je niet een topic voor ons hier willen openen om de opbouw en dergelijken te vertellen ? :)

groeten steven :)
 
Taxeren zou ik zeker doen.

Mijn fiets werd omgereden op mn werk en kreeg maar 1020 euro van de ruim 1500 euro schade.
Want hij was niet getaxeerd en konden de waarde niet bepalen :(

Speedjunkie van MF kwam naar me toe om samen te taxeren en dat is gedaan bij IDEX.
 
Als ie getaxeerd is is de waarde weer anders.
Je gaat meer betalen, logisch, want je motor is meer waard geworden en moet je ook voor betalen.

Ik heb het gedaan want ben 500 euro misgelopen in de berekening en had mn taxatie er al dik uit gehad als de dagwaarde bekend was.
Het percentage dagwaardeverschil had ik er nu wel bij gekregen als ie getaxeerd was op dat moment.
 
Als ie getaxeerd is is de waarde weer anders.
Je gaat meer betalen, logisch, want je motor is meer waard geworden en moet je ook voor betalen.

Ik heb het gedaan want ben 500 euro misgelopen in de berekening en had mn taxatie er al dik uit gehad als de dagwaarde bekend was.
Het percentage dagwaardeverschil had ik er nu wel bij gekregen als ie getaxeerd was op dat moment.

Over wat voor verschillen praten we dan, voor 1000 euro meer dan de dagwaarde hoef je het niet te doen....

Ik bedoel dus te zeggen, ik bouw mijn motor volledig opnieuw op. Laat vervolgens de boel taxeren.. En dan?
Hoe word de waarde vastgesteld....
 
Over wat voor verschillen praten we dan, voor 1000 euro meer dan de dagwaarde hoef je het niet te doen....

Ik bedoel dus te zeggen, ik bouw mijn motor volledig opnieuw op. Laat vervolgens de boel taxeren.. En dan?
Hoe word de waarde vastgesteld....
Ik moet nog afwachten wat het word want mijn taxatie is nog onderweg.

Je krijgt ten alle tijden de dagwaarde van het spul.
Het ligt natuurlijk ook aan wat je gebruikt en wat de aanschafwaarde is geweest en de leeftijd ervan.
Aanpaswerk en maatwerk word hier ook in meegeteld aan kosten.

Als je nou uit een oud brik voor nop een vork krijgt word die dus niet meegeteld want ze willen zoveel mogelijk aanschafwaardes zien die reëel zijn tot op het product.
Dus nieuwprijs opgeven voor 2e hands kan je vergeten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan