• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

waarmee ketting schoonmaken?

bladerunnereric

Die hard MF'er
Lid geworden
6 aug 2002
Waarderingsscore
0
meschien een vreemd vraagje.
maar waar poetsen jullie je ketting mee.
dat vet uit die spuitbussen is super taai.

b.v.b dank.
groetjes eric.

Als ik de reacties zo lees dan is het bij iedereen wel heel eenvoudig om de ketting te verwijderen om even in een sopje te doen......
bij mij moet op zijn minst de achterbrug eruit met alles erop en eraan, ketting is uit een stuk en niet verbreekbaar (behalve met slijptol).

Het spul wat ik gebruik kun je ook met een plantenspuit aanbrengen. De werking is dan een beetje tammer.

Als ik de reacties zo lees dan is het bij iedereen wel heel eenvoudig om de ketting te verwijderen om even in een sopje te doen......
bij mij moet op zijn minst de achterbrug eruit met alles erop en eraan, ketting is uit een stuk en niet verbreekbaar (behalve met slijptol).

ketting hoeft niet los te zijn. Met het achterwiel eruit, en een borsteltje bij de hand, heb je plaats zat om hem stuk per stuk in een bakje gevuld met diesel weer net te maken, droog te blazen en weer in te vetten. :Y

Hoe ik het doe.

Methode 1

Schoon spuiten met een busje remmenreiniger.
Werkt perfekt en tast de afdichting niet aan.

Methode 2

Met een bok kwast of gewonw kwast alles insmeren - borstelen met ontvetter.
Laten inweken en met de HD spuit afwerken.

Kijk uit dat je niet rechtstreeks op de wiel lagers spuit.
Want je spuit het vet eruit.!!!!!

Zelf doe ik het wel en spuit gelijk de motor af.
Elke twee jaar wiel lagers vervangen en je rijdt jaren lang met een schone motor.

ik dank jullie alle voor de vele reply,s en tips.
nooit gedacht dat er zoveel meer hun ketting poetsen.
tja lijkt bijna of ik de spot drijf met me vraag.
mar ja even lekker lachen op een dag is gezonder dan weer een diazapametje.

mijn oprechte dank mensen.

ik zelf doei trouwens alleen de buiten plaatjes met wat was benzine.
en op tijd invetten.

ik dank jullie alle voor de vele reply,s en tips.
nooit gedacht dat er zoveel meer hun ketting poetsen.
tja lijkt bijna of ik de spot drijf met me vraag.
mar ja even lekker lachen op een dag is gezonder dan weer een diazapametje.

mijn oprechte dank mensen.

ik zelf doei trouwens alleen de buiten plaatjes met wat was benzine.
en op tijd invetten.

Ik denk dat er véél meer mensen zijn die dit soort onzin achterwege laten en hun ketting alleen maar smeren. Van poetsen gaat je ketting niet langer mee.

haal het overtollige vet altijd weg met gewone schoonmaakdoekjes van de appie, doe ik mijn velgen ook mee en het werkt als een tierelier. Heb 1 keer me ketting er ook oppervlakkig mee schoongemaakt, weet niet of dat kwaad kan. Schoon was ie in ieder geval en het was ook zo gepiept.. Als je je ketting wil laten glimmen wordt het borstelen denk ik..

cpmplete bullshit dat schoonmaken, je gaat eerst iets schoonmaken en ontvetten om er vervolgens weer plakkerig vet op te smeren waar na 100 meter weer troep aan kleeft., gewoon invetten en klaar, enig idee hoe snel een voortandwiel draait? daar slingert alle troep er wel af hoor.

en vind je doe klodder vet uit een potje of spuitbus storend moet je er een smeersysteem opzetten, ketting altijd vet, en hij ziet er wat schoner uit.

hks werkt super mooie schone ketting daarna beetje hks smeer erop een loopt weer als een zonnetje die ketting.
Trouwens de hks reinigings set bestaat uit een ketting en velgen reiniger 2 spuitbussen voor 13eurie niet duur al zeg ik het zelf.

De tandwielen en ketting is net als tandpoetsen niet verzorgen maakt een slechte indruk

Laatst bewerkt:
De gene voor mij heeft hem nooit schoongemaakt alleen maar bijgesmeerd.. ik ben al 3 keer 3 uur bezig geweest om de lettertjes op het achter tandwiel zichtbaar te maken :p

Denk dat ik ook lekker ga bijsmeren, volgende zomer nieuwe ketting en tandwielen derop ook schoon ^^ Alleen het schoonmaken/afdeppen na het invetten is wel handig :+

Er zat ook een dikke laag op mijn velg trouwens... hoevaak maken mensen met witte velgen dat schoon? Ik denk niet dat ik daar de dicipline voor heb...

Terug
Bovenaan Onderaan