Waarom moeten mensen perse aan m'n motor zitten?

Tuurlijk deed jij ook achterlijke dingen toen je klein was. En aan een motor zitten vind ik nog helemaal niet zo achterlijk voor een klein jochie.
Kinderen moeten opgevoed worden, dat geef je zelf al aan. En dat is een proces, dus het kan niet vanaf het eerste moment helemaal goed gaan. Daarom blijven kinderen ook thuiswonen tot hun 20e oid.

De hersentjes van kinderen zijn nog niet volledig ontwikkeld, en tot die tijd moeten de volwassen op ze letten en ze verzorgen. En zodra jouw hersentjes volgroeid zijn zul je dat ook inzien hoor.

Deze reply is niet alleen voor Blitzer geschreven trouwens, maar voor iedere idioot die in dit topic aangegeven heeft kleine kindertjes in elkaar te willen meppen, danwel fijne gevoelens koestert aan de dag dat een kind zich aan zijn motor heeft gebrand.

een opvoedkundige tik past heel mooi in dat opvoedproces :Y :Y :Y dat "leren" ze dan ook gelijk maar, iemand anders zijn spullen is NO NO :N

want de jeugd/bijna volwassenen van tegenwoordig zijn dat echt HELEMAAL vergeten lijkt wel -O-

Als ik met me jatten aan iemand anders zijn auto/motor/whatever kwam kreeg ik OF een preek of een opvoedkundige tik van me eige ouders, maar goed, dat mag tegewoordig niet meer, want dat is slecht opvoeden B| B| alsof ik er veel slechter van ben geworden :W :W
 
Ik had die speech niet eens aangehoord en de eigenwijze ouder het lekker zelf laten uitleggen aan dat kind op de ehbo.
Kind heeft het besef niet dat het heet kan zijn. Dat de oplettende moeder dr niks van zegt vind ik wel kwalijk :N
 
Bij mij gooiden de kids altijd met steentjes uit mijn tuin, gevolg stukjes lak en ruitschade.
Ouders zeiden er niets van, tot ze s'morgens ook hun auto"s onder de steentje en schade zat O-)
Sindsdien spelen ze NIET meer met steentjes :P

En een tik of een draai om de oren moet kunnen, je helpt ouders ie niet kunnen opvoeden gewoon een handje :)

Ik kom bij een maat binnen, krijg ik een rotschop tegen mijn schenen van de jongste, voordat ie 1 mtr verder was had hij er een te pakken, maat van mij kijk me aan en geeft de kleine er ook nog eentje :P .
sindsdien is ie wat vriendelijker tegen mij.

Discussie op het werk met een kinder eigenaar,ik mag een vreemd kind geen draai om zijn oren geven, OK, dan ligt het aan de opvoeding, en krijgt de opvoeder die draai rond zijn oren.
einde discussie :P
 
Ik word een nog steeds een btje treurig van volwassenen die een kind willen slaan, maar hier word ik dan wél weer vrolijk van:


Discussie op het werk met een kinder eigenaar,ik mag een vreemd kind geen draai om zijn oren geven, OK, dan ligt het aan de opvoeding, en krijgt de opvoeder die draai rond zijn oren.
einde discussie :P


Kom maarrrrrr :9

:+
 
full


Moet bekennen dat ik de laatste tijd weinig last heb gehad van nieuwsgierige vingertjes... })

Heb wel ooit tegen iemand op de boulevard in Harderwijk "vriendelijk" gewaarschuwd niet op mijn motor te gaan zitten. Als antwoord kwam terug dat hij alleen maar ff wilde weten hoe het voelde. Hij vond mijn opmerking dat ik dat toch ook niet bij zijn vriendinnetje deed niet grappig.... O-)
 
Ik moet hierbij denken aan het verhaal van een MF'er.
Een kind raakte op een pontje de hete uitlaat aan.

Die MF'er kreeg van de moeder te horen dat het een schande was dat zo'n hete uitlaat zomaar aan te raken was. :+

_O- _O-






Ken ik nog een leuke.. laat hem of haar zijn vinger maar in die bougiedop steken, en dan even aantrappen of starten.

Kan jij ook lachen.. :)

(Niet doen bij mensen met een zwak hart, want die blijven te lang op de grond liggen om grappig te blijven.)


Die vind ik nog mooier :} :}
 
Tja niet iedereen rijd op een rat bike ofzo. Ik vind het wel fijn als ik een all risk heb. 900euro per jaar. Met alarm 799 ofzo. Vrij netjes dacht ik zo voor een TL1000R met maar 2 jaar no claim.
zo! kwist niet dat het zo duur kon! maar als je een fites van 40.000 euro+ hebt kan ik het me wel voorstellen..
 
Een kind moet je op voeden door te leren dat het EERST netjes moet vragen of hij of zij er misschien even op mag zitten of wat dan ook

Iemand zn eigendom aan raken is voor mij doen al buiten t boekje gaan

Maarja.. misschien ouderwets van me, maar ik heb liever dat ze 1 ding teveel vragen dan ongevraagd ergens aan komen wat niet van hem of haar is
Heb er zelf dus ook hekel aan als andere kinderen wel met hun grijpgrage tengels overal aan zitten en ik zal er dan ook wat van zeggen

Ik zal er dan geen vrienden mee maken maar ok.. let it be :W
 
zo! kwist niet dat het zo duur kon! maar als je een fites van 40.000 euro+ hebt kan ik het me wel voorstellen..
:z :z :? :?
Wat is dit... :N :N Of heb je me post verkeerd gelezen. Dus niet per maand maar per JAAR.... anders:

Ga lekker met je piemel spelen of op je opgevoerde scooter rijden stuk eigewijs. _O-

Alstu TL1000R, uit 99, allrisk, 2 jaar schadevrij. Bij Unive, dat is toch wel 1 van de goedkoopste. iig kwa prijs/service/kwaliteit verhouding.
zie piccie hier onder:


edit: Bij nader inziens toch maar wat opmerkingen verwijdert. Bear wilt het uit eindelijk toch gezelli houden. Maar ooo sommige mensen :(
 
Laatst bewerkt:
:z :z :? :?
Wat is dit... :N :N Of heb je me post verkeerd gelezen. Dus niet per maand maar per JAAR.... anders:

Ga lekker met je piemel spelen of op je opgevoerde scooter rijden stuk eigewijs. _O-

Alstu TL1000R, uit 99, allrisk, 2 jaar schadevrij. Bij Unive, dat is toch wel 1 van de goedkoopste. iig kwa prijs/service/kwaliteit verhouding.
zie piccie hier onder:


edit: Bij nader inziens toch maar wat opmerkingen verwijdert. Bear wilt het uit eindelijk toch gezelli houden. Maar ooo sommige mensen :(

He Bear, niet zo fel joh...... voor mensen met oudere of non-courante motorfietsen is het gewoon altijd een schok om te horen wat mensen met nieuwer materiaal betalen......
Betaal zelf ook minder als 150 euro pj voor een 21 jaar oude(Moto Guzzi) zijspan combinatie; als klassieker getaxeerd op 8500 euro, dat is dus echt geen rat-bike; de verzekerings premie is nu eenmaal gerelateerd aan de leeftijd en aanschafwaarde, mijn motor is oud, die van sammie is "goedkoop" omdat die nu eenmaal uit het voormalig oostblok komt.

En effe terug on-topic.
Ja ik heb ook wel eens ruzie gehad met moeders die hun kinderen in mijn bak parkeren en dan heel verbaasd zijn als ik een vergelijk maak met hun auto........
Ik heb zelf ook een dochtertje (vandaar het span........) maar kan nog steeds geen begrip opbrengen voor de volwassenen die kennelijk hun kinderen niet "onder controle" hebben: eerst vragen, dan doen.
Het grootste probleem is volgens mij alleen niet de kinderen maar de ouders; wat wij hier niet weten (maar wat ik wel verwacht) is dat de betreffende kids het echt wel netjes gevraagd hebben (en nee ik heb het nu niet over de pubers e.d.) en dat de betreffende begeleider volledig onterecht heeft aangenomen dat de eigenaar daar heus geen problemen mee heeft want ze doen toch niks???

En ja een opvoedkundige tik moet kunnen: maar door de ouders, anderen dienen zich tot de ouders te wenden (de eerste de beste die met zijn tengels aan mijn dochter zit krijgt eventjes in het kwadraat de ellende van de gene die aan mijn motor komt..............)
 
Laatst bewerkt:
Ah, het slaan van kinderen. Leuk onderwerp...

Ik er nog geen, maar ik kan jullie nu al vertellen dat eventuele Kinderen van mij zeker een paar tikken gaan krijgen. Als kinderen niet willen luisteren dan moeten ze maar... juist, voelen.

Je kinderen niet willen slaan of straffen (zoals naar de kamer sturen, er zijn ouders die DAT zelfs niet doen) is een recept voor onhandelbare kinderen. Van die duiveltjes die je op de tv ziet. Zal mij niet overkomen, want deze gast wordt al pislink tegen andere kinderen die zo maar voor je motor langs lopen terwijl ze je gewoon zien aankomen. (Maar andermans kinderen slaan, nooit. De ouders uitkafferen omdat ze hun 3 jarige dreumes onbeheerd laten lopen? Oh zeker...).
 
Ik weet het niet hoor, maar toen ik klein was werd mij geleerd eerst vragen.
En als pappa thuis komt is de uitlaat heet !! en daar moet je dus niet aanzitten.

Wil je evenop de motor zitten ? ga eerst maar aan pappa vragen.
Hetzelfde geld voor de motor van andere eigenaren eerst vragen (buurman, oom, tante)

Als de eigenaar er niet is of je kunt hem niet vinden : kijken kijken niet aankomen, wel doen dat kost een blauw armpje..... (dit gold voor mij)

Buurjongetjes hebben het goed begrepen, hun mamma zie niet aan de motor zitten eerst vragen.
Eerst ff checken wat ze aan hebben (voor krassen) en dan mogen ze best ff zitten.

1 keer zat er 1 aan mijn helm die lag op de grond terwijl ik mijn fiets op slot zette ik liep van achter naar hem toe en liet hem heel erg schrikken hij vloog een meter de lucht in en janken.
Kind nooit meer gezien ;)
 
Oh hahahahahahaha zo herkenbaar alles hiero.
Laatst ook een keer gehad met een "groot" kind van een jaar of 40 denk ik.

"Wat heb jij er een mooie uitlaat onder z....... AAAAAAAAAAAAUUUWWW GVD~^#$%($*&#, waarop op ik zei "Ja mooi he, dat vind ik ook :P "
Die kerel was vervolgens boos op mij, omdat ik niet gezegd had dat dat ding warm was, waarop ik antwoordde dat die kerel ongevraagd aan mijn uitlaat zat, en dat als ie een beetje hersens in z'n hoofd had zitten, hij toch kon weten dat een uitlaat warm is na +- 150Km rijden...


Sommige mensen... :N
 
Heb het nog niet meegemaakt, heb nu ook niet zo'n bijzondere fiets....
Maar ik moest het vroeger ook niet flikken om ergens aan te zitten wat niet van mij was. Gewoon opvoeden die kids!!!!

Als iemand het netjes vraagt, of kind er even op mag voor een foto, geen probleem. Maar anders :(
 
Heb het nog niet meegemaakt, heb nu ook niet zo'n bijzondere fiets....
Maar ik moest het vroeger ook niet flikken om ergens aan te zitten wat niet van mij was. Gewoon opvoeden die kids!!!!

Als iemand het netjes vraagt, of kind er even op mag voor een foto, geen probleem. Maar anders :(
:^
mij is ook geleerd dat k moet kijken met m'n ogen en alleen ergens aan mag zitten als k toestemming heb... nu ben ik inmiddels 20, maar weet ook dondersgoed waar ik wel en niet aan mag komen...
is gewoon een lesje opvoeding :Y en echt kleine kinderen kunnen dat nog niet weten omdat ze dat nog moeten leren, maar dat weten de ouders dan ook, dus zouden die oplettend genoeg moeten zijn om dingen zoals in dit topic omschreven zijn te voorkomen...
 
Ah, het slaan van kinderen. Leuk onderwerp...

Ik er nog geen, maar ik kan jullie nu al vertellen dat eventuele Kinderen van mij zeker een paar tikken gaan krijgen. Als kinderen niet willen luisteren dan moeten ze maar... juist, voelen.

Je hebt nog geen kinderen, maar je weet toch al zeker dat je ze gaat slaan.....

Ik denk dat die kinderen wel willen luisteren, maar dat jij het niet zo goed kan uitleggen. En het slaan van de kids is dan een zwaktebod dat jij op voorhand al accepteert.
 
}) Tis dat het niet mag

Maar zo apparaatje op stroom met afstandsbediening zou soms geen overbodige luxe zijn }) Vooral nu de zomer eraan komt en er heeel veeeel miniatuur grijpgrage monstertjes rond hobbelen onder toeziend oog van hun vrije opvoedings geliefde ouders B|

Ooohh mammie kijk es ? mooi he? ja kind.. meneer is er toch niet..klim er eens op ? kan pappie ff vlug fotootje maken..

TZZZZZZZZTTSSSSKKKKKKKKKKKKTTTTTTTTTTTT aahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww... O-) en klaar is uw gefrituurde ongehoorzame kindje , wilt u uw kindje ingepakt mee hebben of wilt u t hier opeten }) .. sambal bij? :9
 
De hele motor, als je hem hebt geparkeert, 150°C
Dat zou mooi zijn *O*

Verder het enige probleem wat ik wel eens heb, zijn katten die tegen mijn beschermzijl aan pissen.
Ook erg irri, stinkt als de pokke :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan