Waarom zijn Diversions (600) zo goedkoop?

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Wat mij opvalt, is dat de 600cc Diversions van Yamaha tweedehands zo goedkoop zijn in vergelijking met andere soortgelijke motoren. Weet iemand wat hier de reden voor is? Zijn dit motoren met gevoelige techniek of zo of ligt dit type gewoon niet goed op de markt?
 
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:24 schreef Jurriaan Hoogslag het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een motor die niets uitstraalt... beetje saai dus...

Maar moet ie perse wat uitstralen? Ze rijden wel lekker. Ideale beginnersmotor.

Greetz, VINZ
 
Nieuw kosten ze ook haast niks. Ik heb er zelf een en vindt het een ideale beginnersfiets. Kan je nog een keer omleggen zonder dat het een half jaarsalaris kost. :) :) Dattie niks uitstraalt ben ik het helemaal mee eens :)
 
De Diversion was in zijn tijd een aardige beginnersfiets die in zeer grote getalen op de markt is gezet. Heeft ook een erg breed publiek bediend, maar die categorie is nu geen beginner meer en uit op iets nieuws. Dat drukt dus de prijs, omdat ze nu in grote aantal de markt op komen.
 
Het is gewoon een lekkere wendbare tourmotor, zeeer degelijk, makkelijk en goedkoop in onderhoud :] Ik vind hem zelfs mooi en hij zit ook nog eens comfortabel.
 
...en je kan er ook mee KD'en, dus zo slecht rijdt hij niet.

Ideale motor voor ww-verkeer ook trouwens. Beproefde en betrouwbare techniek.
En als beginnersmotor natuurlijk.
 
Zelf rijd ik ook divi 600, is m'n eerste motor en heb em nu een maand :)
Kon me geen betere beginnersmotor inbeelden :)

Hij gaat lekker door de bochten, trekt hard genoeg op voor een beginner en gaat hard zat.
Ik gebruik hem voor werk-school en werk-training verkeer, en natuurlijk ook voor de lol wat rijden :)

Qua herstelkosten is hij ook vrij goedkoop. Toen ik em 3 dagen had ben ik ermee op m'n bek gegaan, kuip kapot. Occasie kuip + spuiten -> 300 euro ongeveer.
Valt nog mee dus.
 
Waarom zijn ze zo goedkoop?

Omdat ze destijds nieuw ook niet zo gek duur waren.
Verder zijn het vrij simpele motorfietsen, waar er ook nog eens veel van zijn.
Als laatste is het het ook een motor met een "gewone" (lees: saaie) uitstraling.

Dit alles zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid pret die je erop kan hebben.
 
Wat mij opvalt, is dat de 600cc Diversions van Yamaha tweedehands zo goedkoop zijn in vergelijking met andere soortgelijke motoren. Weet iemand wat hier de reden voor is? Zijn dit motoren met gevoelige techniek of zo of ligt dit type gewoon niet goed op de markt?

:} Wees blij, als ik alles eerder had geweten had ik er zelf ook een gehad !!!
Nu heeft mijn broertje 'm in de schoot geworpen gekregen voor 600 eurootjes,
Nieuwe remmen erop en andere tank, hopla karren maar *D *D *D Niks mis mee :]
gaat weinig aan kapot, mits enigzins onderhouden, zijn veel motors van dus onderdelen ook genoeg voorhanden, relatief eenvoudige techniek etc.
w.s. " uit de mode ", maar vooral op de 600 ( ipv 900 cardan) kun je
lekker sturen, en mits goed afgesteld snelheid genoeg, voor het bochtenwerk,
rechtdoor rijden kan iedereen :Z :Z .

gr.fr.
 
Waarom zijn ze zo goedkoop?

Omdat ze destijds nieuw ook niet zo gek duur waren.
Verder zijn het vrij simpele motorfietsen, waar er ook nog eens veel van zijn.
Als laatste is het het ook een motor met een "gewone" (lees: saaie) uitstraling.

Dit alles zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid pret die je erop kan hebben.
dirk van wijk heeft wel es een mooie fighter gebouwd van zo'n hok, ik geloof zelfs voor zodiac of haajwee haawk ofzo......
 
right, denk niet dat een XJ600S veel trager is dan een ZXR400... hooguit wat in topsnelheid... :?
Klopt, even de feiten
ZXR 65 pk bij 13.000, 36NM bij 12.000, 159 kg
Diversion 61pk bij 8500, 53NM bij 7.000, 171 kg
Dus als de ZXR zig suf zit te gassen, komt de div er al toerend achteraan. En bochies? Ja dat ligt alleen aan de berijder
Maar een Div blijft saaier dan een ZXR
 
Yamaha heeft de diversion 600 en 900 inmiddels uit de verkoop gehaald. Jammer dat ze nu geen echte beginnersmotor meer maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan