Waarom zijn Diversions (600) zo goedkoop?

dirk van wijk heeft wel es een mooie fighter gebouwd van zo'n hok, ik geloof zelfs voor zodiac of haajwee haawk ofzo......
haaiwaaihaak ;)

full
 
Wat mij opvalt, is dat de 600cc Diversions van Yamaha tweedehands zo goedkoop zijn in vergelijking met andere soortgelijke motoren.

Welke andere motoren bedoel je dan ???
Wellicht kan je deze het best vergelijken met de 500CC opstapmotoren (cb500, er-5 of gs500), had het blad "motor" ook gedaan ergens eerder dit jaar.


greetz,

Ted
 
Heb 2 jaar terug XJ600 twee jaar oude Diversion van '99 gekocht voor € 4300. incl. nieuwe helm en laarzen. Forens er mee van Haarlem naar Zaandam. Motor loopt als zonnetje, start, schakelt en rijdt probleemloos. Zie foto. Helaas wel nieuwe uitlaat (compleet), ketting/tandwielset en banden nodig, totaal 1.200,- Euro... Uitlaat schijnt altijd probleem te zijn bij dit model. Maar goedkoop? Nou nee. Of ben ik nou zo'n sukkel die altijd te veel betaalt?
 
Het zijn gewoon werk paarden en lesmotoren 100000 is niks voor
een 600 diversion ze zijn wel al verouderd maar niet kapot te krygen.
 
K heb eens een paar dagen op een naked XJ600N gereden. Qua uitstraling heeft ie niet echt iets speciaals, maar het ziet er idd uit alsof ie eeuwig mee zou kunnen gaan. Vooral het motorblok voelt erg degelijk aan. (Max. toeren is maar 9000 trouwens) Frame is wat minder, je merkt het al in de bochten als er iemand achterop zit, dan is een GS500 frame nog beter. ook hebben ze best last van shimmy. Maar als je niet al te wild rijdt is t een prima motor.
 
Ehh... topic is beetje te lang om alles na te lezen, maarruh volgens mij gewoon omdat de Diversion 600 en 900 ophouden met te bestaan. Binnenkort niet meer te koop dus .....
 
K heb eens een paar dagen op een naked XJ600N gereden. Qua uitstraling heeft ie niet echt iets speciaals, maar het ziet er idd uit alsof ie eeuwig mee zou kunnen gaan. Vooral het motorblok voelt erg degelijk aan. (Max. toeren is maar 9000 trouwens) Frame is wat minder, je merkt het al in de bochten als er iemand achterop zit, dan is een GS500 frame nog beter. ook hebben ze best last van shimmy. Maar als je niet al te wild rijdt is t een prima motor.

k heb 1,5 jaar op een 600 N gereden. De N versie is iets minder gedateerd dan de standaard kuip.
Is een leuke fiets om op te oefenen. rete stabiel en goed beheersbaar. alleen als je iets sportiever gaat rijden merk je goed dat het frame niet meer van deze tijd is. enne, als je omval kost t maar 25 euro voor een nieuwe spiegel.
CTRL-C
 
:?
Ik heb nu een maand mijn motorrijbewijs en rij op een Yamaha XJ600S Diversion.
Hij rijdt zalig en is voor beginners zoals ik een ideale startersmotor.
Hoop er nog vele km-tjes mee te rijden.
 
Als je een beperkt budget hebt, gewoon niet te veel wil uitgeven aan motorrijden, of te weinig tijd hebt om (veel) kilometers te maken dan is het een prima motor! Natuurlijk zijn er mooiere motoren maar dan ben je wel een veelfout van de (aanschaf)prijs kwijt.
 
Goed gezien, prima motor voor weinig geld.
Rij zelf r1100rs '94 en gs(x) 750e '82.
Maar heb ook op een 600 en 900 diversion gereden, niks mis mee de 900 is zelf een prima tourmotor voor 2 personen en geschikt voor lange reisen.

Groeten, Frans.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een degelijke Beginners/tourmotor, veel van op de markt daardoor niet duur meer

En een Diversion kan toch ook mooi zijn? Smaken verschillen:

748218340_6_VXMv.jpeg

748228728_6_Gk5E.jpeg
 
Psst ,Sandertjer. Die lage prijs en zo van de Div ,is vast nog lager geworden sinds 2003 .
Oud topic .
Heel oud topic .



En ja die uber glimmende div van jou ken ik nu wel (shit! weer geen smilleys )
Hij blijft mooi ja.
 
Psst ,Sandertjer. Die lage prijs en zo van de Div ,is vast nog lager geworden sinds 2003 .
Oud topic .
Heel oud topic .



En ja die uber glimmende div van jou ken ik nu wel (shit! weer geen smilleys )
Hij blijft mooi ja.

Lol heb niet eens gekeken naar de eerst post datums, gewoon gereageerd op de laatste 2 :?
 
Ik schrok al diversion uit de tijd hoe komen ze erbij vind het nog steeds een prima met de tijd mee kunnende motor.
Heb er zelf een van 1994 gekocht 5 jaar terug voor 2100 euro (vind het blok gewoon mooi)
vind die transformers die tegenwoordig verkocht worden spuug lelijk.
 
Ssst! Niet uit laten lekken! Dan worden ze duurder!

Ik heb een XJ900S '96. ~90NM, 90 PK, nieuwe veertjes in de voorvork - de enige beperking van dat ding ben ik zelf. Eerlijke ijzeren motorfiets itt tot de hedendaagse new edge pokemon styling-met-insecten-ogen die nu in zwang is.

Koppel, praktische PK's, 150KKM+ zonder evisie. Hoe het onder ons!
 
Ik heb vorig jaar een Diversion 600S gekocht van 1996 met 22.000 km. Met kofferset en handvatverwarming. Zag er heel erg netjes uit. Ik betaalde €1250,- Ik vond dat echt goedkoop.
Inmiddels staat er 34.000 km op. Pechvrij! Motorrijden hoeft niet duur te zijn.

Mijn zoon kocht een Suzuki VX800 met 3 koffers en 44.000 km voor €1250. Nu heeft hij hem al op 69.000 km staan. Die motor loopt als een locomotief het liefst rechtuit. Hij rijdt er heel europa mee door. Gaat niet stuk.

Die japanners bouwen degelijk. Ik had een vooroordeel tav. die motoeren. Ik heb al 10 BMW boxers gehad. Ook leuk maar niet beter dan japanners.
 
Vind het zelf een heerlijke motor rij er redelijk veel km mee (ong 15000 p/j)
Lekker goedkoop in gebruik en onderhoud dus een echte abm (anti bank motor).
Ben er inmiddels achter gekomen dat hij onverkoopbaar is of je moet hem weggeven dus ik hou hem
Heb zoal toch een voorliefde voor motoren die anderen lelijk vinden zoals jawa enzo
 
Na 16 jaar met veel plezier op m'n Diversion 600S uit 1994 te hebben gereden heb ik hem nu toch verkocht en een nieuwe BMW R1200R teruggekocht. Is toch wel different cookie. Maar ja dat mag ook wel met 20 jaar ontwikkeling en twee keer zoveel PK's. De Diversion reed makkelijk (en probleemloos), maar de BMW rijdt nog makkelijker (en hopelijk net zo probleemloos).
 
Terug
Bovenaan Onderaan