als de kabel lang genoeg is kan je die inkorten . bougiekabel is overigens best goedkoop hoor al weet ik zo even niet hoeveel, het viel mij mee .Thanks! Ik had daar al naar gekeken maar ik zag eigenlijk niets wat lijkt op een breuk oid. Ik zal morgen even de bougies eruithalen en even per circuit even kijken op ik iets raars zie.
Ik bedoel inderdaad de uitlaatbocht. Daarom vond ik het ook gek. Stel dat slecht contact de oorzaak is het dan een kwestie van de kabel inkorten of moet er dan een nieuwe kabel tussen met nieuwe kap?
Ah thanks, ik ga er morgen even naar kijken maar volgens mij heb ik 2 losse Bobines inderdaad voor 2 en 4 en 1 voor 1 en 3. Ik ga dat eens proberen om te draaien om in ieder geval een stukje verder uit te diepen. Dankjewel voor je uitgebreide antwoorden en informatieals de kabel lang genoeg is kan je die inkorten . bougiekabel is overigens best goedkoop hoor al weet ik zo even niet hoeveel, het viel mij mee .
Penbobines willen nog wel eens stuk gaan , dan ben je wat duurder uit.
zonder bouwjaar kan ik niet zoeken of je gewone doppen hebt, maar als je googlt op penbobine weet je dat zelf wel als je de bougies al vervangen hebt.
wat men wel eens doet zijn de bobines en alles er achter omwisselen . meestal heb je 2 bobines met elk 2 bougies aan de uiteindes , cilinder 1 en 4 en cilinder 2 en 3 , die sets omwisselen zou er voor moeten zorgen dat het probleem zich verplaatst naar cilinder 1 of 4, aangezien die nu op 3 zit.
Dit is even algemeen, niet type specifiek.
als het echt zo is, zou ik ze anders steken : 1 en 4 en de andere 2 en 3. verschiet je dan niet van het toegenomen vermogenvolgens mij heb ik 2 losse Bobines inderdaad voor 2 en 4 en 1 voor 1 en 3.
Van open kleppen krijg je geen elektrische schok...Wat is de kilometerstand??? rond de 50000 zeker? Dan zullen er wel kleppen open blijven staat
Ik krijgoplazers van iedere bougiekabel van iedere goed lopende motor die ik beetpak en dat is omdat je zelf als geleider met de isolatie en de stroomvoerder in de kabel een condensator vormt. Als de kabel niet of niet goed aan 3 zit loopt 2 ook nietVan open kleppen krijg je geen elektrische schok...
Het kan wel maar waarschijnlijk niet zn probleem.
wel, zo lang de vonk meer ergens kan overspringenAls de kabel niet of niet goed aan 3 zit loopt 2 ook niet
Dat versta ik onder niet of niet goed vast. Kortsluiting op3 geeft de beste vonk op2wel, zo lang de vonk meer ergens kan overspringen
zo schreef je het niet ;-)Dat versta ik onder niet of niet goed vast. Kortsluiting op3 geeft de beste vonk op2
Heb ik nog nooit meegemaakt.Ik krijgoplazers van iedere bougiekabel van iedere goed lopende motor die ik beetpak en dat is omdat je zelf als geleider met de isolatie en de stroomvoerder in de kabel een condensator vormt. Als de kabel niet of niet goed aan 3 zit loopt 2 ook niet
Een condendator slaat zijn lading op in twee geleders gescheiden door een dielectricum, Een condensator is tevens een geleider voor wisselspanning. Niet iedereen heeft er last van of voelt het, ik ben er wat gevoeliger voor. ik heb ook liever een 9mm in mijn knie dan dat ze me taseren, bijvoorbeeld.Een condensator slaat zn lading op in het dielectricum tussen 2 platen.