Warmspace winterhandschoen

weer positiever rating mensen.

Comfort rating: goed

Wat is er gebeurt: Op mijn handvatten zat nog een handvat verwarming element omheengewikkeld. Die maakt de handvat ongeveer 4~5 mm dikker.

Na mijn werk dacht ik: laat ik die element bij mijn schakel kant nou eens verwijderen. Gewoon voor de test of het uitmaakt. Dus gedaan.
Tijdens de 30 km rit terug voelde ik mijn rechter hand vermoeider worden. Maar mijn linkerhand niks raars. Er was een duidelijk verschil tussen beide handen op te merken. En dat wordt veroorzaakt door 4~5 mm extra dikker handvat. SChijnbaar is er een optimale diameter dat qua grip goed is.

Rating #3: 6.5/10 (omdat de protectie niet toppie is....)
** Binnenkort 2 graden celcius, als ik dat zonder problemen overleef, dan krijgt deze handschoen van Mien een 7.
 
Als ik erover nadenk, zijn de beste handschoenen niet te dik en elektrisch verwarmd....andere manier is er niet.....de warmte verlies moet immers gecompenseert worden....
Tsja ... winterhandschoenen zijn nu simpelweg dikker... maar ook dat went... hoe vaker je ze draagt, des te meer je gevoel krijgt... ieder jaar als ik wissel naar winterhandschoenen moet ik vaak toch weer 1 a 2 weken wennen aan de dikte.
 
Tsja ... winterhandschoenen zijn nu simpelweg dikker... maar ook dat went... hoe vaker je ze draagt, des te meer je gevoel krijgt... ieder jaar als ik wissel naar winterhandschoenen moet ik vaak toch weer 1 a 2 weken wennen aan de dikte.
klopt. en in mijn geval had ik te dikke handvatten. maakte meteen verschil uit in mijn geval. Kleine mannetjes kleine dingen, dan is een dikke verwarmings element al aardig wat.
 
Ik gebruik ook warmspace handschoenen. Heb ze nu toevallig bij me omdat ik opweg ben de nieuwe motor op te halen 😉

overall vond ik de kwaliteit niet geweldig, maar ze gaan inmiddels langer mee dan mijn voorgaande van 200+euro.
De warmte is ruim voldoende om stukken van 20-30 minuutjes rond het vriespunt te doen, maar veel langer of kouder dan beginnen de vingers toch gevoelig te worden.

overigens is de 6000mah een gevalletje reken je rijk. Het zijn 2 packs van 3.7V met 3000mah. Die staan in serie en is het effectief dus 3000mah op 7.4V. Zij rekenen door gewoon te zeggen. 2 packs dus dubbele capaciteit. Maar das valsspelen.


Maargoed overall zijn ze in mijn ogen hun geld meer dan waard. Ik had ze eigenlijk gekocht omdat de batterijen van mijn dure handschoenen los niet te betalen waren in nl en deze batterijen op ali bijna net zo duur waren als een setje incl handschoenen.
Inmiddels zijn de dure handschoenen al kapot op de naden na iets meer dan een winter (batterijen zijn dus compatible) en gebruik ik nu al 2 winters deze ali dingen met heerlijk warme handjes
 
Ik gebruik ook warmspace handschoenen. Heb ze nu toevallig bij me omdat ik opweg ben de nieuwe motor op te halen 😉

overall vond ik de kwaliteit niet geweldig, maar ze gaan inmiddels langer mee dan mijn voorgaande van 200+euro.
De warmte is ruim voldoende om stukken van 20-30 minuutjes rond het vriespunt te doen, maar veel langer of kouder dan beginnen de vingers toch gevoelig te worden.

overigens is de 6000mah een gevalletje reken je rijk. Het zijn 2 packs van 3.7V met 3000mah. Die staan in serie en is het effectief dus 3000mah op 7.4V. Zij rekenen door gewoon te zeggen. 2 packs dus dubbele capaciteit. Maar das valsspelen.


Maargoed overall zijn ze in mijn ogen hun geld meer dan waard. Ik had ze eigenlijk gekocht omdat de batterijen van mijn dure handschoenen los niet te betalen waren in nl en deze batterijen op ali bijna net zo duur waren als een setje incl handschoenen.
Inmiddels zijn de dure handschoenen al kapot op de naden na iets meer dan een winter (batterijen zijn dus compatible) en gebruik ik nu al 2 winters deze ali dingen met heerlijk warme handjes
Mag ik weten welke 200+ euro handschoen dat is....? Is wel handig om te weten, dan ga ik die handschoenen nooit kopen namelijk ^^. zonde van mien geld.
 
Inmiddels zijn de dure handschoenen al kapot op de naden na iets meer dan een winter
Zo snel zou geen enkel product kapot mogen zijn... vooral motor handschoenen niet... de naden zouden versterkt of dubbel moeten zijn. Als je daarvoor 200+ hebt betaald, zou ik persoonlijk koken wat er qua garantie mogelijk is...
 
Zal ik een gokje wagen? Klan-e?


Ik kocht een set Excess Pro 3.0 met 12V accu's eind 2018.
Met plezier gebruikt t/m december voor woonwerk. I.c.m. Oxford heated grips is het zelfs in de vrieskou goed te doen...
Maar van het binnen manchet begaf de stiknaad het. Via dealer terug naar de importeur.
Na maanden kwamen ze terug, de naad was verstevigd.

Eind 2019 weer begonnen te gebruiken toen het koud werdt en je raadt het al, de andere handschoen ging nu stuk. Men had die NIET ff verstevigd.
Weer retour. Na een paar weken belde de dealer. De importeur had besloten ze te houden, geen nieuwe te sturen en ik kreeg mijn geld terug. Ok, maar nemen jullie ook de accu's en lader terug? (Eur 100). Nee, want die zijn niet stuk..... Ik weet dat mijn dealer haar best heeft gedaan, maar het mocht niet baten....
 
Tegenwoordig zijn die klan troep apparaten overigens een stuk goedkoper dan toen ik ze een jaar of 4 terug kocht zie ik. Misschien zijn ze toch gaan beseffen dat het echt troep is 🤣
 
En sowieso nooit uit een inpulsaankoop veel geld neerleggen maar eerst ff op internet onderzoeken. Ik liep op een koude dag een motorzaak in en met warme handen weer naar buiten 🤣
 
De prijzen zijn sinds 2018 niet gedaald.... Ik heb net nog ff de factuur opgezocht.
 
Als je dan goed geld uit geeft kun je beter dus Gerbing kopen. Ik heb geen aandelen, maar ben wel Fan :+

Probeer die WEL even op jouw motor. Ik ken iemand die ze in de kast heeft liggen want hij kan er onmogelijk veilig mee rijden i.c.m. hendels en handvatten.

Hiervoor had ie Klan-e's waarvan de verwarmingsdraden kapot gingen. Hij heeft de stekkers er maar afgeknipt en gebruikt ze als voorjaarshandschoenen...
 
Probeer die WEL even op jouw motor. Ik ken iemand die ze in de kast heeft liggen want hij kan er onmogelijk veilig mee rijden i.c.m. hendels en handvatten.

Hiervoor had ie Klan-e's waarvan de verwarmingsdraden kapot gingen. Hij heeft de stekkers er maar afgeknipt en gebruikt ze als voorjaarshandschoenen...
Vreemd, ze zijn in mijn ogen niks dikker/groter dan gewone winterhandschoenen.
Die van m'n vrouw liggen ook al jaren ongebruikt in de kast, maar dat is omdat ze het verdomd om nog mee te gaan als het onder de 15 graden is :+
 
Als je dan goed geld uit geeft kun je beter dus Gerbing kopen. Ik heb geen aandelen, maar ben wel Fan :+

Gerbing spul is ook niet alles.
Met name de pluggen zijn niet helemaal weerbestendig.

En de laatste tijd heb ik het idee dat de rechter handschoen niet of minder warm wordt dan de linker.
 
Vreemd, ze zijn in mijn ogen niks dikker/groter dan gewone winterhandschoenen.
Die van m'n vrouw liggen ook al jaren ongebruikt in de kast, maar dat is omdat ze het verdomd om nog mee te gaan als het onder de 15 graden is :+
die batterijen jaren in de kast laten en niet bijladen is niet zo geweldig. altijd zorgen dat ze bijv. ongeveer 50% lading hebben. Dat zakt ietjes per maand. Als je dat niet doet, is er een kansje dat ze kapot gaan.
 
Warmspace heeft nog 1 voordeel meer: de knop kan je tijdens het rijden iets makkelijker bedienen. De knop tegen tegen de stuureinde botsen en het is aan. Bij sommige andere moet je 2~3 sec ingedrukt houden. Persoonlijk hou ik er niet van om even mijn hand naar mijn andere hand te doen.... hou mijn handen liefs dichtbij de handvatten....
 
Laatst bewerkt:
Heb die Warmspace handschoenen ook besteld! Was nog één paar, maat XL in Spanje, ben benieuwd!
Tevens de verwarmde zolen van hun besteld, waren ook iets van 25 euro incl verzending uit Spanje. Deze zijn gewoon 3.7v dus daar kan ik gemakkelijk 18650 batterijen op aansluiten.

Ben wel benieuwd hoelang de handschoenen meegaan op een acculading? Volgens hun advertentie 5 uur, maar dat lijkt mij toch wel sterk ;)
 
Heb die Warmspace handschoenen ook besteld! Was nog één paar, maat XL in Spanje, ben benieuwd!
Tevens de verwarmde zolen van hun besteld, waren ook iets van 25 euro incl verzending uit Spanje. Deze zijn gewoon 3.7v dus daar kan ik gemakkelijk 18650 batterijen op aansluiten.

Ben wel benieuwd hoelang de handschoenen meegaan op een acculading? Volgens hun advertentie 5 uur, maar dat lijkt mij toch wel sterk ;)
nou, ik heb ze op max warmte ongeveer 3,25 uur aangehad....niet gewacht tot ze leeg waren, weer opgeladen....dus voorzichtig gespeculeerd is 4 uur op max mogelijk.... ^^ pin mij alsjeblieft niet vast op een prikbord als ik ernaast zit....

Edit: de low en medium stand vind ik vrijwel nutteloos.

Trouwens, ik hoop dat de handschoenen bijna strak zitten bij jouw. Voor de warmte overdracht komt dat ten goede, luchtig materiaal tussen verwarmings element en hand werkt just averechts qua max warmte overdracht.
 
die batterijen jaren in de kast laten en niet bijladen is niet zo geweldig.
Ik denk dat @magnamaniac de Gerbing op de 12v van de motor heeft aangesloten. Gerbing wordt standaard met 12v aansluitmateriaal geleverd. Accu-packs moet je los bijkopen dacht ik.
Persoonlijk hou ik er niet van om even van het stuur te rijden....
Op zich niet onverstandig ;-) ... al rij ik best veel met één hand aan het stuur... afwisselend van links en rechts... soweiso heb ik een handvat niet echt strak vast... is meer een beetje drukken met de muis van de hand of trekken met wat vingers... hoe strakker men alles vastheeft, des te verkrampter je rijdt... met als gevolg, snel koude handen, slapende handen, last van de rug en ga zo maar door.

Als iets niet lekker zit qua kleding of als ik een rugzak meeheb (ja ja... wordt niet aanbevolen) ... dan rijd ik bij een rustige snelheid af en toe met losse handen om kleding / rugzak te herpositioneren.

Ben wel benieuwd hoelang de handschoenen meegaan op een acculading? Volgens hun advertentie 5 uur, maar dat lijkt mij toch wel sterk ;)
op de lage stand zou dat prima kunnen ... op de hoogste stand zou ik dat niet verwachten...

Maar mijn thermo onderhandschoenen gaan met 2200mA accu's toch nog wel zo'n 2 uur op de hoogste stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan