Warmtegraad bougie voor 125'ers

Ik rij met een 10... K moet eigelijk met 10,5 rijden omdak een 160cc der op heb zitten.. maar toen ie nog 125 was had ik ook altijd 10.. En je MOET ook een 10 der in hebben zitten als ie gewoon "vol" vermogen is... heb je een geknepen versie .. dan moet je een 8 hebben ( NGK waardes dan he !!! )... :]

Succes
 
Hmm, probleem is namelijk dat als ik een tijdje rustig heb gereden, en ik opeens vol gas geef in de 1 of 2, dat ie dan ff stottert. Als ik hele tijd beetje toeren draai en beetje door rijd, dan heb ik dat probleem niet. Dus ik dacht dat bougie misschien vet sloeg. Ik gebruik nu een 10. Misschien smeer ik te veel? Ik smeer nu 1 op 40 met TTS.
 
Hmmm... Dat ie inhoud als je een stukkie rustig aan heb gereden, kan ik me alleen herinneren onder de 3500 toeren ongeveer, daarboven geen enkel probleem. maar tis wel "Normaal" dat ie vetslaat als je te weinig toeren maakt, oftewel rustig rijden in een hoge versnelling.. rij daarom altijd 1 versnellingkje lager.. dat ie wel een beetje op toeren blijft.. Maar hoezoo smeer je 1 op 40 ?? meng je dan zelf je benzine en olie dooormekare ?? Want 1 op 40 valt opzich noh wel mee.. Want als ik me niet vergis zit op me aprilia een pompje van 1:50 tot 1: 30... ( Ligt aan de gas stand dus ).....Want als jij dus zelf je benzine en olie mengt.. kan t dus zijn dat je verhouding van 1:40 beetje teveel olie bevat voor lage toeren.. en dat je daar op hogere toeren dus geen problemen mee hebt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan