Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
overshoot ?Bel ze op en vraag naar een toelichting op dit kracht-weg diagram.
Lijkt wel iets van "overshoot" oid.
Watte? Ik snap elk woord uit de zin, maar in die combinatie kan ik er geen kaas van maken. Het is een Öhlins trouwens.overshoot ?
Lijkt mij meer een preload die overgaat in een negatieve veerweg met te weinig statische sag vanwege olie cavitatie in het high speed gedeelte.
ownee, het is een Koni, dat hadden ze toen nog niet
Watte? Ik snap elk woord uit de zin, maar in die combinatie kan ik er geen kaas van maken. Het is een Öhlins trouwens.
Het was ook een grapje, vandaar dat ik bikefreak citeerde.Watte? Ik snap elk woord uit de zin, maar in die combinatie kan ik er geen kaas van maken. Het is een Öhlins trouwens.
Hier onder een plaatje uit de werkplaats van JD Shocks van de bewuste testbank. Heel klein zie je rechts de plotter die de uitdraai maakt. In deze foto is ook een schokbreker ingespannen, zoals te zien is zonder veer.
Edit: verrek ik vond nog een detailfoto van de plotter. Hier is goed te zien dat er in een verticale slag geplot wordt. Als jij je plaatje een kwart slag linksom draait, dan is die ineens veel meer logisch te lezen.
Heb je de schokbreker toevallig bij JD Shocks laten reviseren? Daar heb ik nog zo'n originele Koni-testbank zien staan. Mooi apparaat!
Ja klopt. Ik heb hem vanmiddag even gebeld en hij heeft me ook kort toegelicht waar ik naar keek, alleen ben ik vervolgens vergeten te vragen wat ik daar vervolgens wijzer van kan worden. Op internet even gezocht naar vergelijkbare en ik kon geen versies vinden met een vergelijkbaar 'puntje' links onder. (behalve bij een voorbeeld waarbij er doordat de zuigerstang ( of hoe heet zo'n ding bij een schokdemper) krom was. Dus toen had ik wel even het idee, kak heb ik nou geld uitgegeven aan een slechte schokbreker.Bij je eerste setje was je ingaande demping harder dan je uitgaande demping. Was je schokbreker toevallig zo lek als een mandje?
Dat klinkt wel logisch eigenlijk. Ik ga er ook vanuit dat als er een probleem was geweest Jan dat wel had gemeld, maar toch. Dank voor je uitgebreide reactie.Dat extra knikje helemaal rechts onder is de rubberen bump die aan het eind van de slag zit. Je kan je voorstellen dat die bump ineens extra veel ingaande demping geeft, hij beperkt immers de ingaande slag over een heel kort stukje slag.
He.. ik geef niet af op jouw bijdrage. Absoluut niet. Ik zeg alleen dat datgene wat ik daar zie klote apparatuur is. Zo is het nu eenmaal.Jeetje, ik zal nog eens mijn best doen om iemand te helpen door wat tekst, uitleg en bijbehorende plaatjes te geven
Ik hoop dat in elk geval de topic starter er mee geholpen is. De overige zuurpruimen mogen er hun derrière mee swipen.
Ik ben benieuwd wat het met je rij-gevoel doet. Bij mij was steevast de realisatie dat ik het veel eerder had moeten laten doen. Met die ervaring besteed ik ook geen geld meer aan goedkope schokbrekers, maar laat ik liever oude kwaliteits schokbrekers reviseren.Ja klopt. Ik heb hem vanmiddag even gebeld en hij heeft me ook kort toegelicht waar ik naar keek, alleen ben ik vervolgens vergeten te vragen wat ik daar vervolgens wijzer van kan worden. Op internet even gezocht naar vergelijkbare en ik kon geen versies vinden met een vergelijkbaar 'puntje' links onder. (behalve bij een voorbeeld waarbij er doordat de zuigerstang ( of hoe heet zo'n ding bij een schokdemper) krom was. Dus toen had ik wel even het idee, kak heb ik nou geld uitgegeven aan een slechte schokbreker.
Hij was in ieder geval lek. Ik heb em nog niet gemonteerd gehad dus heb wdb geen vergelijk.
Dat klinkt wel logisch eigenlijk. Ik ga er ook vanuit dat als er een probleem was geweest Jan dat wel had gemeld, maar toch. Dank voor je uitgebreide reactie.
Heb je ook met de bewuste testbank te maken gehad? Met het beetje technisch inzicht dat ik heb leek de bank me meer dan toereikend voor zijn doel. De beste test is natuurlijk langsrijden met je motor en even de schokbrekers onderhanden laten nemen. In dat geval kan je het succes aflezen aan de grijns-factor op de terugwegHe.. ik geef niet af op jouw bijdrage. Absoluut niet. Ik zeg alleen dat datgene wat ik daar zie klote apparatuur is. Zo is het nu eenmaal.
Ik heb vele jaren vanuit mijn werk te maken gehad met het configureren van professionele proefstanden, meetapparatuur en data acquisitie, vandaar.
Die bank zal voor "jan modaal" goed genoeg zijn maar TS vraagt specifiek naar die "piek". En daar haak ik op in. Na het zien van de foto van die bank geef ik aan dat het goed mogelijk is dat die piek veroorzaakt wordt door die "klote bank en dito uitlezing" in plaats van dat er iets vreemds in de karakteristiek van de demper zit.Heb je ook met de bewuste testbank te maken gehad? Met het beetje technisch inzicht dat ik heb leek de bank me meer dan toereikend voor zijn doel.
Ik ben ook benieuwd. Nu zit er nog de standaard Sachs unit onder m'n Falco, inmiddels ook bijna 60.000 km oud. Ik zal alleen nog tot eind april geduld moeten hebben omdat ie dan met een aantal andere dingen aangepakt wordt door de motorzaak.Ik ben benieuwd wat het met je rij-gevoel doet. Bij mij was steevast de realisatie dat ik het veel eerder had moeten laten doen. Met die ervaring besteed ik ook geen geld meer aan goedkope schokbrekers, maar laat ik liever oude kwaliteits schokbrekers reviseren.
overdreven conclusies trekken op basis van .... vraag ik me af. een onduidelijke foto, wat regeltjes tekst van een non-technisch persoon die amper snapt waar zijn dealer het over heeft (ander topic)Dat bankje stelt geen klote voor. Die gekke "overshoot" die jij ziet kan zeer goed afkomstig zijn van dat prutbankje en dito printertje....
Ik lever een inhoudelijke bijdrage dat is meer dan wat jij nu doet. Figuren als jij zet ik altijd op "negeren". Doeioverdreven conclusies trekken op basis van .... vraag ik me af. een onduidelijke foto, wat regeltjes tekst van een non-technisch persoon die amper snapt waar zijn dealer het over heeft (ander topic)
is dat een hobby van jou ?
Ik ben ook benieuwd. Nu zit er nog de standaard Sachs unit onder m'n Falco, inmiddels ook bijna 60.000 km oud. Ik zal alleen nog tot eind april geduld moeten hebben omdat ie dan met een aantal andere dingen aangepakt wordt door de motorzaak.
en erg dat ik dat vind ...Ik lever een inhoudelijke bijdrage dat is meer dan wat jij nu doet. Figuren als jij zet ik altijd op "negeren". Doei
Ga eerst rijden en de schokdemper inrijden, klinkt vreemd maar ook deze bewegende delen moeten even inlopen.Hallo,
Ik heb vandaag mijn schokdemper gereviseerd teruggekekregen, met een leuke uitdraai van de test. Alleen zie je linksonder een piek, wat op mij overkomt alsof er een vorm van 'stick' in zit. Is dit normaal?Bekijk bijlage 1605951
De bumpstop dus inderdaad, even nagevraagd bij JD.Ben ook wel benieuwd naar dat hoekje linksonder op de plot.
Een interne toevallig? Of doet een relatief grote (2cm) bumpstop pas echt iets als ie zwaar gecomprimeerd is.. anyone?De bumpstop dus inderdaad, even nagevraagd bij JD.