Wat doen na 1,5 jaar stilstand?

Mosseltje

MF veteraan
19 okt 2004
5.885
64
Breda
Zoals de topic titel al aangeeft:

Wat zijn de dingen die ik zeker moet doen/checken als de motor (een Suzuki GSX1100F) 1,5 jaar stil heeft gestaan in een verwarmde garage?

- Carburateur reiniger in de tank gooien
- Olie verversen
- Accu opladen
- banden checken op uitdroging en scheuren
- . . .
- . . .


Zijn dingen als nieuw remvloeistof en voorvorkolie nu echt nodig?

Ik ga de motor morgen ophalen en zondag wil ik deze al meenemen naar de MM.
 
Zoals de topic titel al aangeeft:

Wat zijn de dingen die ik zeker moet doen/checken als de motor (een Suzuki GSX1100F) 1,5 jaar stil heeft gestaan in een verwarmde garage?

- Carburateur reiniger in de tank gooien
- Olie verversen
- Accu opladen
- banden checken op uitdroging en scheuren
- . . .
- . . .


Zijn dingen als nieuw remvloeistof en voorvorkolie nu echt nodig?

Ik ga de motor morgen ophalen en zondag wil ik deze al meenemen naar de MM.

ik heb naast een gsxr ook zon gsx1100f...

je moet ff de carbs leeg maken ...stelschroefje ad onderkant en na een proefrit weer..komt allemaal bruine troep uit..

Die remolie hoeft niet echt maar tis wel prettig
 
Zoals de topic titel al aangeeft:

Wat zijn de dingen die ik zeker moet doen/checken als de motor (een Suzuki GSX1100F) 1,5 jaar stil heeft gestaan in een verwarmde garage?

- Carburateur reiniger in de tank gooien
- Olie verversen
- Accu opladen
- banden checken op uitdroging en scheuren
- . . .
- . . .


Zijn dingen als nieuw remvloeistof en voorvorkolie nu echt nodig?

Ik ga de motor morgen ophalen en zondag wil ik deze al meenemen naar de MM.

Carburateurs er af schroeven en goed schoonmaken en afstellen.
Koelvloeistof/olie+filter/remvloeistof vervangen.
Een nieuwe accu kopen.
Als je pech hebt gaan de voorvorkkeerringen meteen lekken zodra je weer gaat rijden, dus die dan ook vervangen en olie vervangen.
Controle van de rest en afhankelijk van slijtage/vervuiling/kilometerstand vervangen en afstellen van bougies/luchtfilter/klepspeling/remblokken/etc.
Zomaar op een vreemde motor stappen, zonder het nodige onderhoud gedaan te hebben, is vragen om problemen.
Ik zou er een paar dagen voor uit trekken.
 
Carburateurs er af schroeven en goed schoonmaken en afstellen.
Koelvloeistof/olie+filter/remvloeistof vervangen.
Een nieuwe accu kopen.
Als je pech hebt gaan de voorvorkkeerringen meteen lekken zodra je weer gaat rijden, dus die dan ook vervangen en olie vervangen.
Controle van de rest en afhankelijk van slijtage/vervuiling/kilometerstand vervangen en afstellen van bougies/luchtfilter/klepspeling/remblokken/etc.
Zomaar op een vreemde motor stappen, zonder het nodige onderhoud gedaan te hebben, is vragen om problemen.
Ik zou er een paar dagen voor uit trekken.


Ik weet niet wat je precies bedoelt met vremde motor maar volgens mij is het zn eigen motor?

mee eens dat je alles moet checken ..

check ook de veer vd hoofdstandaard want die zijn gauw gammel van die gsx1100fjes.

met als resultaat dat je hoofdstandaard te laag hangt en gevaarlijk laag over het asfalt gaat..vooral in een bocht!

check ook je stekkers op groene corrosie vooral die rechtsboven op je motorblok en die bij de cdiunit..beetje lullig als die het begeeft straks.
 
Ik weet niet wat je precies bedoelt met vremde motor maar volgens mij is het zn eigen motor?

mee eens dat je alles moet checken ..

check ook de veer vd hoofdstandaard want die zijn gauw gammel van die gsx1100fjes.

met als resultaat dat je hoofdstandaard te laag hangt en gevaarlijk laag over het asfalt gaat..vooral in een bocht!

Nee, ik heb de motor gekocht maar ik heb deze nog niet eens gezien. :P

De prijs was zo goed dat ik de gok wel durfde te wagen.

Maar de eigenaar heeft de motor wel regelmatig gestart in de tussentijd alleen niet mee gereden. De motor moet wel met startkabels aangesloten zijn om deze te starten.

Ik ben van plan om deze motor zelf een grote beurt te geven in September maar ik wil nu even het hoognodige doen zodat ik de motor mee kan nemen naar de megameeting

Mega Meeting 21 Augustus 2005

Een lekke voorvork is niet fijn maar niet heel erg als er maar heel weinig olie uitkomt die niet op je schijven komt. Een slechte afstelling is ook niet echt fijn maar niet problematisch.

Maar ik heb geen zin om naast de weg te komen te staan.

Remblokjes zijn weer wel erg belangrijk, net als goede verlichting en banden.
 
Carburateurs er af schroeven en goed schoonmaken en afstellen.
Kan je niet gewoon de vlotterbakken aftappen en de benzine in de tank verversen? ik bedoel, waarom aan de carbs gaan zitten als ze het (waarschijnlijk) gewoon nog goed doen?
Voor de rest idd de gangbare onderhouds puntjes, dan weet je precies over hoeveel KM het weer mag gebeuren (los van dat de vloeistoffen en rubbers verouderd kunnen zijn na 1,5 jaar).

Gefeli met je neue bak mossel :)
 
Ik weet het niet maestro ..ik zou niet naar die meeting gaan voordat je fiets echt helemaal gechecked is.

Heb je de ketting (harde stukken) en tandwielen gecontroleerd?


Met veiligheid van jezelf en vooral van die anderen moet je niet spotten..begrijp je wel maar check je motor goed!

Die carbs kunnen er later wel af maar leeg je vlotterbakkies!!

En rij na de checkup ff eerst een paar ritten voordat je naar die meeting gaat
 
je lijkt me wel technisch onderlegd...het gaat er meer om dat je niks vergeet..check ook je verlichting ff


stekkers van knipperlichten en of er niet ergens plakband is gebruikt met daaronder een slechte verbinding...
 
1100 en 1 om precies te zijn '(

Hoe weet jij dat nu weer?

Had je ook geboden dan?

Heb met de man gesproken en hij was niet blij met dat lage bedrag. Heb wel vertrouwem in de fiets.

In de omschrijving staat dat alleen een beurt nodig is. Is er meer aan de hand dan is de deal niet rechtsgeldig en hoef ik niet te betalen.

Mosseltje is erg blij met nieuwe aanschaf.
 
je lijkt me wel technisch onderlegd...het gaat er meer om dat je niks vergeet..check ook je verlichting ff


stekkers van knipperlichten en of er niet ergens plakband is gebruikt met daaronder een slechte verbinding...

Heb inderdaad wel wat sleutel ervaring en heb onder tussen ookal het Haynes sleutelboek van de fiets. Maar het is inderdaad net die kleine dingetjes waar je niet aan denkt.
 
Best mooi toch? O-) *O* *O* *O* *O* *O*

full
 

Ik heb die officiele WPH (dus niet de haynes) en kopieren gaat me te ver.

Maar als je info wil hebben later...


GVD GVD vuile mazzelaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


echt een mooie fiets en voor dat geld...tjezus.


O ja ff de bougies er uit halen en checken natuurlijk en luchtfilterhuis ff bekijken van binnen c.q. aflaten (vocht en troep laten weglopen maar ik zou hem schoonmaken)


jezus echt een mooie fiets als die er zo uit ziet krijg je van mij 1200 eur.


heb je de uitlaatbochten gecontroleerd? die rotten als de hel bij de collector
 
Ik heb die officiele WPH (dus niet de haynes) en kopieren gaat me te ver.

Maar als je info wil hebben later...


GVD GVD vuile mazzelaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


echt een mooie fiets en voor dat geld...tjezus.


O ja ff de bougies er uit halen en checken natuurlijk en luchtfilterhuis ff bekijken van binnen c.q. aflaten (vocht en troep laten weglopen maar ik zou hem schoonmaken)


jezus echt een mooie fiets als die er zo uit ziet krijg je van mij 1200 eur.


heb je de uitlaatbochten gecontroleerd? die rotten als de hel bij de collector


O-)


Ben ook erg blij dat ik de laatste weken zoveel tijd over heb op m’n werk om elke dag te surfen op www.veilingkijker.nl

Had ook geboden op een TL1000S voor het zelfde geld, maar dat is het helaas niet geworden. Ik kan letterlijk niet wachten tot ik hem morgen mag ophalen. Het betalen doe ik in dit geval met veel liefde. Hehe

Verkopen doe ik de fiets voorlopig niet. Maar het zou tof zijn als je ook naar de megameeting kwam. Jij als ervaren GSX rijder weet waarschijnlijk precies waar te kijken. Ik heb ondertussen ook al je vorige GSX topics door gelezen en krijg steeds meer vertrouwen in de motor. Ik ga hem morgen ophalen en de hele dag sleutelen. Als ik het vertouw dan neem ik hem zondag mee.

Waar woon je eigenlijk? Ergens in N-H toevallig?
 
O-)


Ben ook erg blij dat ik de laatste weken zoveel tijd over heb op m’n werk om elke dag te surfen op www.veilingkijker.nl

Had ook geboden op een TL1000S voor het zelfde geld, maar dat is het helaas niet geworden. Ik kan letterlijk niet wachten tot ik hem morgen mag ophalen. Het betalen doe ik in dit geval met veel liefde. Hehe

Verkopen doe ik de fiets voorlopig niet. Maar het zou tof zijn als je ook naar de megameeting kwam. Jij als ervaren GSX rijder weet waarschijnlijk precies waar te kijken. Ik heb ondertussen ook al je vorige GSX topics door gelezen en krijg steeds meer vertrouwen in de motor. Ik ga hem morgen ophalen en de hele dag sleutelen. Als ik het vertouw dan neem ik hem zondag mee.

Waar woon je eigenlijk? Ergens in N-H toevallig?


Woon in ZH ;)


maar ik kom ook als het niet plenst (als of god de hemel heeft opengetrokken bedoel ik dan)
 

750 euro is ook veels te weinig voor zo'n fiets. O-)

Maar waarom heb je dan niet meer geboden als je wist dat ie zo onderprijst was? Ik kwam er pas achter nadat ik gekocht had dat ik enorm veel massels heb gehad.

Maar ja, wie weet zijn de bigend lagers wel vastgelopen. . .

Wilde gewoon een zware toerbuffel en m'n budget was 1500,-- Deze was de goedkoopste en nieuwste die ik vinden kon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan