Hoi allemaal, ik heb een motor op het oog die momenteel gelimiteerd is tot A2 maar makkelijk kan worden teruggezet naar het originele fabrieksvermogen.
Nu is de vraag: kan het langdurige rijden met gelimiteerd vermogen een nadelig effect hebben op de prestaties van de motor op hoger vermogen?
Voor hoe ver mijn kennis van injectiemotorblokken gaat (niet erg ver) zou dit geen enkel probleem moeten zijn. Toch lijkt me er een kleine kans bestaan dat er bijv. roet vormt in de cilinders, zie o.a. de nieuwe video van Fort9 over het belang van RPM-benutting.
Hoor graag jullie mening!
Nu is de vraag: kan het langdurige rijden met gelimiteerd vermogen een nadelig effect hebben op de prestaties van de motor op hoger vermogen?
Voor hoe ver mijn kennis van injectiemotorblokken gaat (niet erg ver) zou dit geen enkel probleem moeten zijn. Toch lijkt me er een kleine kans bestaan dat er bijv. roet vormt in de cilinders, zie o.a. de nieuwe video van Fort9 over het belang van RPM-benutting.
Hoor graag jullie mening!
Laatst bewerkt: