Wat een genot!!!

Zijn die Super Corsa's veel duurder dan "gewone" corsa's ?
En hoeveel korter is de verwachte levensduur t.o.v. de "gewone" corsa's.
Ik moet zeer binnenkort nl. een andere achterband, en de voorband schiet ook op. (aan de rechterkant wel te verstaan, vervelende klaverbladen ook.)
Bij circuit gebruik ca. 300 km
 
Ik heb op mijn VFR maccadams.
Ik heb op mijn CBX nu achter ook een maccadam.
Mijn VFR stuurt licht maar glijd achter[klaverblad a4 a9 80km].
Weet iemand betere banden met de zelfde levensduur.
}]
 
Zijn die sportec's zoveel beter dan de MeZ1 dan..?
Vooral de grip is beter, heb ik begrepen... Stabiliteit is redelijk gelijk, maar met meer grip & minder snelle overhitting...

De mezjes blijven vooral met grip toch achter op de bt010's, terwijl de Sportecs gewoon voldoende grip bieden om mee te kunnen doen met de BT010...

Sportec voelt voor mijn gevoel net iets beter dan bt-010 (de stabiliteit lijkt beter voor mijn gevoel)...

Getest op een '97 er GSX-R 750 (bijna versleten Sportecs en nieuwe BT-010's) en ondanks de slijtage op de sportec vond ik de sportec stabieler... Dus gokje gewaagd & die dingen ook bij mij eronder gegooid... Bevalt tot nu toe erg goed... Heb alleen nog geen bt-010 bij mij eronder gehad, dus het kan zijn dat dat me nog beter zou bevallen (ook al was dat bij die Gixxer niet zo)...
 
D207 ingeruild voor de BT010? En die D207 bevielen niet zo... Nou 'tzal mij benieuwen, over een paar weken gaan bij mij de BT010s eraf en komen er D207tjes voor in de plaats.

Welk type had je? De RR of de ZR?

Ik had de RR. Ik wilde nu gewoon ff wat anders proberen, om een beetje te kunnen vergelijken. En daar komt bij dat (bijna) iedereen lovend is over de BT's.
 
Is iemand hier bekend met Avon :? :? banden.
Deze schijnen qua prijs kwaliteit behoorlijk hoog te scoren.
 
glijden ??? met 80...
ik ga eroverheen met 110 / 115 en geen krimp geven me bt010's...

toch maar is andere banden proberen.. :)

Ik heb op mijn VFR maccadams.
Ik heb op mijn CBX nu achter ook een maccadam.
Mijn VFR stuurt licht maar glijd achter[klaverblad a4 a9 80km].
Weet iemand betere banden met de zelfde levensduur.
}]
 
u heeft allemaal wel mooie verhalen over banden..maar ik heb u nog geen kneedown zien doen..laat staan op de grens van uw motorfiets gezien...hoe kan u dan beoordelen of de banden wel of geen grip voldoende hebben zonder eerst op het randje gereden te hebben? :)

:)

Vooral de grip is beter, heb ik begrepen... Stabiliteit is redelijk gelijk, maar met meer grip & minder snelle overhitting...

De mezjes blijven vooral met grip toch achter op de bt010's, terwijl de Sportecs gewoon voldoende grip bieden om mee te kunnen doen met de BT010...

Sportec voelt voor mijn gevoel net iets beter dan bt-010 (de stabiliteit lijkt beter voor mijn gevoel)...

Getest op een '97 er GSX-R 750 (bijna versleten Sportecs en nieuwe BT-010's) en ondanks de slijtage op de sportec vond ik de sportec stabieler... Dus gokje gewaagd & die dingen ook bij mij eronder gegooid... Bevalt tot nu toe erg goed... Heb alleen nog geen bt-010 bij mij eronder gehad, dus het kan zijn dat dat me nog beter zou bevallen (ook al was dat bij die Gixxer niet zo)...
 
u heeft allemaal wel mooie verhalen over banden..maar ik heb u nog geen kneedown zien doen..laat staan op de grens van uw motorfiets gezien...hoe kan u dan beoordelen of de banden wel of geen grip voldoende hebben zonder eerst op het randje gereden te hebben? :)

:)
Hap... ;)
Kneedown zonder pads? Liever niet... Blijft een goed excuus... })

Oke, wellicht ben ik te "lichtgewicht" om mee te mogen praten, want ik ben de laatste die zal roepen dat ie bij de snelleren hoort of echt op de limiet rijdt... Vinnik ook lang niet zo belangrijk als overeind blijven... Toch merk ik wel verschillen in grip en vooral stabiliteit tussen de banden... Daarnaast: Grip merk je niet alleen in de bochten, maar ook bij het remmen en gasgeven rechtuit... En dat doe ik toch echt wel...
Grens van de motorfiets: Nee, zal ook niet gauw gebeuren... Fiets kan veel meer dan ik & da's bij bijna iedereen zo... :)

Rijden op het randje:
Randje van de band? Stiekum wel, meneer... Zowel voor als achter... (Wel alleen op bekend terrein, zoals het immer mooie Ressen alleen rechts, linkerbochten blijft een crime)... Randje van het kunnen? Nee... Dat kan met mijn "ruime" ervaring (amper 5K) heel verkeerd aflopen... En ik wil liever geen statistiekje worden... '( Het moet leuk blijven, toch? :)

Beoordelen of banden voldoende grip hebben: Voor mij: ja, terwijl andere banden dat voor mijn gevoel niet hebben (zelfs met mijn rijstijl valt het op, ook al is het maar bij rechtuit gaan)... Maar laten we eerlijk zijn: heeft een band ooit echt voldoende grip? }) })
 
Heb ooit eens de avon azorro 1 gehad, wel leuke bandjes maar smeren wel snel uit als ze te warm zijn, wel grappig op het circuit, die nieuwe heb ik nooit gehad, schijnen toch goed te zijn, maar op top nivo wat achter te blijven (tja wat is topnivo he) kiunnen meer hebben als wij waarschijnlijk kunnen.
Maar vooral in de regen hulde :} aan dunlop.
 
Heb gister ook ff een BT 011 (geen tikfout)en een BT 010 laten monteren. Kunnen we weer gummen :}

Hehe, schaamranden er vanavond ff afgereden *D
 
Laatst bewerkt:
mmmja ik heb ook een bt010 bestelt voor achter, rij nu nog contiforce (glimrandjes 0,5 cm)
 
2x BT010... Maar wat is de 011 dan?

[edit]Welke band zou het beste zijn voor m'n SV, gewoon om voor de 'fun' mee te rijden. Dus geen woon- / werk en zo. Pirelli Dragon Supercorsa, Pirelli Dragon Evo / Corsa, Bridgestone BT010, BT56SS of nog iets anders???[/edit]
 
Laatst bewerkt:
2x BT010... Maar wat is de 011 dan?

[edit]Welke band zou het beste zijn voor m'n SV, gewoon om voor de 'fun' mee te rijden. Dus geen woon- / werk en zo. Pirelli Dragon Supercorsa, Pirelli Dragon Evo / Corsa, Bridgestone BT010, BT56SS of nog iets anders???[/edit]

Heeft iemand een idee??? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan