Wat ga jij vandaag met of aan jouw Brik/Klassieker doen

Nokkenas monteren volgensmij zit ik er nog 1 tand naast..

6h43zm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag poetsen en olie verwisselen, gister een oldtimer rit gereden en in de regen vertrokken :r

Ondanks de vuiligheid de 3de prijs mee naar huis genomen 8-), maar dat wist ik nog niet toen de foto werd gemaakt :+ . Gele handschoenen aan om richting aan te geven, en de zonnebril vast op om voorbereidt te zijn op beter weer.

full


Volgende week nog een verplicht ritje en dan maar afwachten hoe lang er nog gereden kan worden voordat deze weer in de winterstalling gaat.

Ondertussen op de brug :

full


Gaan we proberen om volgend jaar rijdend te hebben. Iets moderner, met 5-bak en andere schokdempers. Er gaat een CB500T blok in met nieuwe bussen, en zuigers met 75,5 mm diameter. Met de slag van 67.8 mm heeft dit blok een inhoud van 607 CC 8-)

Blok is al klaar, nu de rest nog even.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Electra uitzoeken en daar snap ik niks van.
De olie lamp blijft branden maar word zwakker bij hogere toeren en de verlichting van de tellers brand steeds door.
 
Oliedruk meten met een statische meter. Het kan de oliedrukschakelaar zijn en dat is ook te hopen. De oliedruk moet bij een koude motor en wat hoger dan stationair toch zomaar 3 a 4 bar zijn.

Vrijwel elke motor heeft een shunt welke opent bij een bepaalde druk en die kan ook nog een probleem zijn.

Maar het kan ook een bloot draadje zijn, haal het draadje los van de oliedrukschakelaar en kijk of het lampie uit blijft.
 
Laatst bewerkt:
Er zit al een andere druksensor en draad op.
Ook nieuwe minkabel ,pluskabel en startrelais maar probleem blijft.
Op de zekeringen staat 13.4v ,accu is weg gebouwd maar maandagavond laat ik alles doormeten.
 
Morgen verder met schoonmaken na een weekje in de eifel rond gereden te hebben met toch wel veel regen.
full

Zo schoon was ie toen ik vertrok.
 
Laatst bewerkt:
Nou ideeën opdoen om een xv te verbouwen en inmiddels al wat onderdelen op de kast liggen :)
 
Nou zit te bedenken hoe ik er achter kom of mijn hawk gt gekieteld is. Waar op te letten. Maar ook ga ik hem aanpassen of laat ik hem origineel. In ieder geval ga ik de remmerij wel aanpassen
 
Nou zit te bedenken hoe ik er achter kom of mijn hawk gt gekieteld is. Waar op te letten. Maar ook ga ik hem aanpassen of laat ik hem origineel. In ieder geval ga ik de remmerij wel aanpassen

Zit de originele luchtfilter kist er nog op?
Bij hoogland kit of dyno kit zitten er 2K&N filters op.

Ik heb hier nog een set wit parelmoer hawk gt velgen staan en een honda bros voorvelg. Op de bros velg passen betere en modernere schijven.
Ik zou de hawk origineel laten,op de uitlaat na.
 
Er zit al een andere druksensor en draad op.
Ook nieuwe minkabel ,pluskabel en startrelais maar probleem blijft.
Op de zekeringen staat 13.4v ,accu is weg gebouwd maar maandagavond laat ik alles doormeten.
Mijn bedrading bleek een zooitje tezijn ,alles knap gemaakt en nu werkt alles weer.
 
Gisteren mijn tank voorzien van logo's en Biezen, daarna in de lak gezet.
Dus die ga ik vandaag op mijn bitza crossertje monteren.
full
 
Druk druk druk zullen we maar zeggen. Zit nog steeds vol ideeën maar de ruimte laat het nog steeds niet toe. Wanneer valt die straatprijs...........
 
Netjes gedaan hoor. Wat blijft dat oud Engels toch mooi he.....ben benieuwd naar het geheel
 
Terug
Bovenaan Onderaan