Wat gaat dat hard..

zz_rno

MF'er
21 aug 2004
47
0
Twijfel al enige tijd tussen Hayabusa en Blackbird.

Gisteren op een Busa gereden. Indrukwekkend. Helaas zit ik er met mijn 1.90 niet helemaal lekker op. Bij remmen en bochten kom ik met mijn knie tegen de voorkuip. Niet dramatisch genoeg om meteen al te zeggen laat maar, maar toch...Heb nog een optie tot komende zondag (ga van te voren nog rijden met een Blackbird), maar ik denk wel dat hij afvalt. Ben van plan veel kilometers te maken en dan moet je gewoon goed zitten op zo'n fiets.

Maar wat een power. Misschien zelfs wat teveel van het goede. Bij 50 km/h moet je eigenlijk al in zn vier zitten omdat hij anders wel erg fel op het gas reageert.

En als de Blackbird ook niet helemaal bevalt wordt het wellicht toch (weer) een ZZ-R...
 
Ik denk dat de Blackbird je dan beter bevalt kwa zithouding, hij is wat breder en langer kwa zit, wat comfortabeler. En is ook enorm snel natuurlijk.
Ik denk dat de zithouding belangrijker is dan wat dan ook, je moet er goed op kunnen zitten anders is t natuurlijk nix an.
Een ZZR1200 is ook wat ruimer.
 
Twijfel al enige tijd tussen Hayabusa en Blackbird.

Gisteren op een Busa gereden. Indrukwekkend. Helaas zit ik er met mijn 1.90 niet helemaal lekker op. Bij remmen en bochten kom ik met mijn knie tegen de voorkuip. Niet dramatisch genoeg om meteen al te zeggen laat maar, maar toch...Heb nog een optie tot komende zondag (ga van te voren nog rijden met een Blackbird), maar ik denk wel dat hij afvalt. Ben van plan veel kilometers te maken en dan moet je gewoon goed zitten op zo'n fiets.

Maar wat een power. Misschien zelfs wat teveel van het goede. Bij 50 km/h moet je eigenlijk al in zn vier zitten omdat hij anders wel erg fel op het gas reageert.

En als de Blackbird ook niet helemaal bevalt wordt het wellicht toch (weer) een ZZ-R...

meld je aan op www.hayabusaclubholland.nl, daar zitten ook wel redelijk lange(re) mensen, die kunnen er ook prima op rijden....

welke kleur heb je?
 
Ik schop vast wat mensen voor de schenen (Jeroen) maar ik heb het niet zo met de 12R. Teveel slechte berichten over betrouwbaarheid. Volgens mij is dit vanaf model 2002 wel verholpen, maar een jonge 12R met weinig (<20.000) km ligt helaas buiten mijn budget.

Ik heb al op een ZZ-R1200 gezeten en dat voelde meteen vertrouwd aan. 'Nadeel' vind ik dat ik al een 1100 heb gehad waarmee ik ruim 50.000 km heb gereden (met zeer veel plezier overigens), dus ik denk dat als ik een 1200 koop ik niet echt het gevoel heb dat ik op een nieuwe motor rijd...daarnaast zijn deze ook pas 3 jaar op de markt, dus al gauw te duur
 
Ik schop vast wat mensen voor de schenen (Jeroen)

Auw ;)

maar ik heb het niet zo met de 12R. Teveel slechte berichten over betrouwbaarheid. Volgens mij is dit vanaf model 2002 wel verholpen, maar een jonge 12R met weinig (<20.000) km ligt helaas buiten mijn budget.

Ondanks het feit dat ze niet erg populair zijn blijven ze idd erg duur. Maar dat geld voor de meeste motoren (dat dure dan).


Ik heb al op een ZZ-R1200 gezeten en dat voelde meteen vertrouwd aan. 'Nadeel' vind ik dat ik al een 1100 heb gehad waarmee ik ruim 50.000 km heb gereden (met zeer veel plezier overigens), dus ik denk dat als ik een 1200 koop ik niet echt het gevoel heb dat ik op een nieuwe motor rijd...daarnaast zijn deze ook pas 3 jaar op de markt, dus al gauw te duur

Kawa moet van zijn oude voorraden ZZR1200's af, maar ook hier is dat niet aan de prijs te zien. Na tig-duizend ZZR1100 km's wilde ik idd ook wat anders. En dat werd de ZX-12R. Is me heel goed bevallen.
 
Met een Busa heb ik geen ervaring maar een blackbird is maar armoede als je van een ZZR1100 af komt hoor. Erg korte wielbasis, en daardoor voor de langere mens (1.87) niet zo heel comfortabel. Vooral als je een béétje kilometervreter bent: doe mij de ZZR maar. Oh die heb ik al 8-)
 
zx12r is een verouderde motor lijkt nergens op ,heeft toch geen kader en dan nog maar te zwijen van die lelijke achterbrug .
 
Volgens mij is ook hier het belangrijkste om een proefrit te maken, en een beetje uitgebreide ook. :]

En over uiterlijk en smaak.. :Z :Z
 
Hayabusa is lelijk als de nacht blackbird is beter zit wat lekkerder denk ik en is mooier ZX12R is het mooist zitcomfort? geen idee maar ik zou de zx nemen
 
Hayabusa is lelijk als de nacht blackbird is beter zit wat lekkerder denk ik en is mooier ZX12R is het mooist zitcomfort? geen idee maar ik zou de zx nemen

:^

Zitcomfort is prima. Reed hiervoor een ZZR600 en de ZX-12R stuurt veel makkelijker, ondanks het hogere gewicht (blijkbaar lager zwaartepunt)
 
Succes met het hakken in de knoop ;)

Enneuh een R1 niet iets voor je? Ben zelf 1,92 en heb totaal geen problemen met de zithouding, (kan alleen maar een setje reservehandschoenen meenemen in het kontje :? ) dat is volgens mij wel anders bij de andere genoemde fietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan