Soms zie ik wel eens van die filmpjes waar bij iemand anders tijdens het rijden de kill switch wordt omgezet. Ik vraag me dan altijd af wat er zou gebeuren als diegene de koppeling niet direct in knijpt. Mijn motor blokkeert bijvoorbeeld toch wel even het achterwiel als je te vroeg een versnelling teruggaat en de toeren niet in de gaten houdt.
Zoals de topictitel al weggeeft: wat gebeurt er nou als je om een of andere reden bijvoorbeeld per ongeluk de killswitch raakt en je motor valt uit? ................
Ze worden al slimmer, de studenten.
Tegen de tijd dat ik in m'n midlifecrisis zit hoop ik wel ervaren en technisch te zijn
En een topic. Midlifecrisis Dus je kan hier nog jaaaaaaaaaaaaaren terecht.
Ooit eens mikuni flatslides op de motor gehad met maar 1 gaskabel en toen was ik toch wel blij met mn killswitch
Dan schakel je de kill-switch weer om en laat je de koppeling opkomen -> motor slaat weer aan
Ik heb een Suzuki. Die kunnen daar best tegen
Nee serieus, je hebt gelijk, dat kan best een serieze knal(len) in de uitlaat geven.
Al heb ik het zelf nog niet voorgehad. Twee ker per ongeluk de killswitch uitgezet, elektronisch maakt dat geen enkel probleem op een Suzuki GSX F, en het geeft geeft gewoon een iets sterkere motorrem dan wanneer je het gas helemaal dichtdraait, want dan krijgt hij nog ontbranding (om voor stationair rpm te zorgen).
De eerste keer had ik het te laat door dat de killswitch uitstond, en kwam ik volledig tot stilstand. Motor natuurlijk verzopen, dus koste wat moeite met herstarten, maar nikske geknal in de uitlaat. Maar het kan wel.
een V2 die op de snelweg plots uitvalt...in de regen... wil behoorlijk hard afremmen op de motor.
Blokkerend achterwiel zou zo maar kunnen