Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Defecte H4 lamp vervangen.
Ik heb ze beide aangesloten, ga naar m'n werk, zie in een etalageruit dat er een niet brandt.
Dus na thuiskomst meteen vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Los kabeltje van Xenon vastgezet, banden op je juiste spanning gebracht, ketting gesmeerd, iets olie afgetapt en de brommer gepoetst. Klaar voor een ritje komende zondag naar WSBK in Assen
 
Vandaag de Zumo voorzien van geschakelde stroom. Kontakt af = stroom eraf.
Afgetakt van de voeding voor het achterlicht bij het zekeringblok. Voor de zekerheid heb ik er een stekkerverbindig tussengezet zodat ik het te allen tijde de houder kan afkoppelen.
 
Gisteren begonnen met een paar schroeven van het kuipwerk, die er niet uit wilden, om bij de accu te komen.
Vervolgens verder gegaan met een schroef eruit boren, om tot de conclusie te komen dat we het kuipwerk maar eens opnieuw erin moeten gaan hangen.
Dit leid tot het loshalen van de benzinedop, waarna het rubber niet meer om zijn plaats gaat. Toen de slag te pakken om de gehele motorfiets maar eens te checken.
Conclusie: nieuwe banden op termijn noodzakelijk, nieuwe schroeven voor het kuipwerk, nieuw luchtfilter en een nieuw o-ringetje voor de benzinedop. Heerlijk zaterdagje in de zon staan sleutelen!
 
Vandaag onder garantie nieuwe verlengkabel voor de Xenon set binnen gekregen. Deze vandaag direct maar vervangen, gisteren het kabeltje nog gefixt, maar een nieuwe is natuurlijk nog beter.
Weer een reserve onderdeel erbij wat over 10 jaar wordt weggegooid
 
en straks word de bike opgehaald om een totale poetsbeurt te ondergaan

hm... waar kan je dat goed uitbesteden, en wat kost het...
(luie donder hier)

Vandaag gedaan: Roestplekken op kofferrekjes schoongemaakt en ingewreven met ACF50. Ook een enkele roestige bout ingespoten met ACF50.

opmerkelijk: de orginele motor bevat heel weinig (pekel)roest, maar die aanbouwrekjes (Givi?) kunnen in een jaar (pekel en zeezout) heeel snel roesten.
 
achterbandje voorzien van verse lucht,
accu voorzien van verse stroompjes
stof van de tellerpartij afgveegd... km teller moet goed zichtbaar zijn

klaar voor een vroeg vertrek naar Assen
 
Foto's spreken voor zich . Ben wel hele dag bezig geweest omdat ik alle onderdelen zelf gespoten heb met mat zwart. Onderdelen werden opgespoten(zwart) geleverd en ik hoopte deze zo te kunnen gebruiken maar helaas. Overal oneffenheden, krasjes ed.

 
zit zo dat een vriend van mij aan nieuwe bandjes toe is op zijn blade,dus telde ik voor dat hij een dagje mijn michelin powersports moest proberen.
en omdat ik pas vandaag weer tijd had om hem in ontvangst te nemen heeft hij als dank hem een volledige poets behandeling,en al mijn vloeistoffen gecheckt en indien nodig vervengen.
oja,ook gelijk de korte hendels er op gezet


 
Deze Honda CBR 1000 van Jack(van mij dus ) een uitgebreide schoonmaak en poetsbeurt gegeven. Schoonmaken, polijsten, compounden en een carnauba wax. Ketting gereinigd en opnieuw gevet, nieuw koppelingsvloeistof en ontlucht, bandjes opgepompt en nieuwe hendeltjes

ik zeg,bedankt do !
puik werk
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe uitlaat onder de Freewind gemonteerd:


Raakt het spatbord een beetje, maar dat smelt wel vanzelf weg
Zonder dB killer = Beest
Met dB killer lekker rijden, zonder mensen op de zenuwen te werken met het geluid
 

Supermooi
Wat is er allemaal gebruikt?
Mijn motor heeft ook allemaal swirls op de tank, en ik ben nog een redelijke 'naab' in dat poetsen.